waarschijnlijk longkanker
vrijdag 1 maart 2013 om 02:18
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
zaterdag 13 april 2013 om 10:53
Ik krijg wel pijnmedicatie, maar dat helpt niet tegen alles.
De pijn op mijn borst komt door de verklevingen en moet door weer te gaan bewegen zachtjes aan wegtrekken.
En het beste is weer goed te gaan ademhalen, maar ze hebben de ribben iets opgerekt om er door te kunnen. De pijn in de ribben kan zelfs wel 3 maanden duren.
De pijn op mijn borst komt door de verklevingen en moet door weer te gaan bewegen zachtjes aan wegtrekken.
En het beste is weer goed te gaan ademhalen, maar ze hebben de ribben iets opgerekt om er door te kunnen. De pijn in de ribben kan zelfs wel 3 maanden duren.
odi et amo
zondag 14 april 2013 om 08:21
quote:lamaatje schreef op 13 april 2013 @ 17:57:
@Ericito
Wat is VATS?
Ik heb een lobectomie gehad van de middelste rechter longkwab.
Ik heb het even opgezocht. Nee, ik heb gewoon een ouderwets grote snee.En of dat veel nadeliger is, weet ik zo net nog niet.
Mijn buurman heeft deze methode wel gehad om zijn longvlies
op te ruwen en die heeft ook veel pijn. En dan echt op de rug, zodat pijnloos liggen ook niet kan. Bij mij zit de snee vanaf mijn rug tot onder mijn borst.Toch wel minstens 10 centimeter.
@Ericito
Wat is VATS?
Ik heb een lobectomie gehad van de middelste rechter longkwab.
Ik heb het even opgezocht. Nee, ik heb gewoon een ouderwets grote snee.En of dat veel nadeliger is, weet ik zo net nog niet.
Mijn buurman heeft deze methode wel gehad om zijn longvlies
op te ruwen en die heeft ook veel pijn. En dan echt op de rug, zodat pijnloos liggen ook niet kan. Bij mij zit de snee vanaf mijn rug tot onder mijn borst.Toch wel minstens 10 centimeter.
odi et amo
zondag 14 april 2013 om 08:35
Wow Lamaatje, wat een snelle vooruitgang maak je! Hoe gaat het nu met de pijn? Kun je wel aardig slapen?
Is er nog steeds sprake van dat je vandaag naar huis zou kunnen? Heel positief natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je het ook wat snel vindt.
Ik vind dat je de zaken heel verstandig beredeneert, zoals de pijn bijvoorbeeld. Knap van je, het lijkt me niet altijd makkelijk. Lesbiëtte-erotiek helpt natuurlijk
Is er nog steeds sprake van dat je vandaag naar huis zou kunnen? Heel positief natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je het ook wat snel vindt.
Ik vind dat je de zaken heel verstandig beredeneert, zoals de pijn bijvoorbeeld. Knap van je, het lijkt me niet altijd makkelijk. Lesbiëtte-erotiek helpt natuurlijk
Ga in therapie!
zondag 14 april 2013 om 18:24
quote:Enigme schreef op 14 april 2013 @ 16:41:
Heb je geen morfine pomp die je zelf kan bedienen Lama? Of is het met tabletten dragelijk zo?
Die pijnpomp ben ik al kwijt. Ik leef nu op paracetamol en als het nodig is mag ik diclofenac. Maar het is best te doen met de pijn op zich. Wel afmattend, alles beurs aan de ene kant. Je moet op een gegeven moment van de zware medicatie af om het lichaam te laten herstellen en het te laten voelen waar de grenzen nu liggen.
Met teveel pijnstilllingga je van alles doen wat je eigenlijk niet kan.
Heb je geen morfine pomp die je zelf kan bedienen Lama? Of is het met tabletten dragelijk zo?
Die pijnpomp ben ik al kwijt. Ik leef nu op paracetamol en als het nodig is mag ik diclofenac. Maar het is best te doen met de pijn op zich. Wel afmattend, alles beurs aan de ene kant. Je moet op een gegeven moment van de zware medicatie af om het lichaam te laten herstellen en het te laten voelen waar de grenzen nu liggen.
Met teveel pijnstilllingga je van alles doen wat je eigenlijk niet kan.
odi et amo
zondag 14 april 2013 om 18:28
quote:lotje8 schreef op 14 april 2013 @ 17:00:
Lieve Lamaatje,
Heb nog niet gereageerd, wel meegelezen. Vind het heel dapper hoe jij met je ziekte omgaat! Je komt heel sterk, rustig en positief over. Ik wens je een voorspoedig herstel met veel kracht!
Liefs, Lotje
Dank je wel Lotje en alle anderen.
Weet je, ik heb helemaal niet het gevoel dat ik een erstige ziekte heb. Misschien is dat raar, maar zo voelt het nu eenmaal.
Even een kleine breakdown en dan straks met een paar maanden weer gewoon op de oude voet verder.
Lieve Lamaatje,
Heb nog niet gereageerd, wel meegelezen. Vind het heel dapper hoe jij met je ziekte omgaat! Je komt heel sterk, rustig en positief over. Ik wens je een voorspoedig herstel met veel kracht!
Liefs, Lotje
Dank je wel Lotje en alle anderen.
Weet je, ik heb helemaal niet het gevoel dat ik een erstige ziekte heb. Misschien is dat raar, maar zo voelt het nu eenmaal.
Even een kleine breakdown en dan straks met een paar maanden weer gewoon op de oude voet verder.
odi et amo
dinsdag 16 april 2013 om 23:32
Ben nog steeds in het ziekenhuis, helaas.
Ze zagen nog ontstekingsmateriaal op de foto, toen weer
bloedprikken en daar was ook een ontsteking te zien.
So my home is voorlopig the hospital. Eind van de week
pas naar huis als de ontsteking minder wordt, anders nog blijven.
Isabonnetje how are you.
Laat eens wat van je horen meid.
Ze zagen nog ontstekingsmateriaal op de foto, toen weer
bloedprikken en daar was ook een ontsteking te zien.
So my home is voorlopig the hospital. Eind van de week
pas naar huis als de ontsteking minder wordt, anders nog blijven.
Isabonnetje how are you.
Laat eens wat van je horen meid.
odi et amo
woensdag 17 april 2013 om 00:29
lamaatje, dat is een zware tegenvaller voor jou! En je ging wel zo snel en zo goed vooruit... even pas op de plaats maken dus.
Je bent nu aan de AB naar ik aanneem? De ontsteking zit in het wondgebied zeker? Gebeurt dit vaak na zo'n lobectomie? Heb je koorts vanwege de ontsteking? Of ben je nu meer kortademig?
Lijkt me frustrerend als je je roomies ziet vertrekken en jij mag niet naar huis...
Kun je je nog een beetje vermaken daar? Of ben je door alle films, die je wilde zien, heen? Op you tube kun je ook zoekopdrachten geven als 'full episode' of 'part 1' om bij meer docu's en complete films te komen. Dikke knuffel en slaap lekker!
Je bent nu aan de AB naar ik aanneem? De ontsteking zit in het wondgebied zeker? Gebeurt dit vaak na zo'n lobectomie? Heb je koorts vanwege de ontsteking? Of ben je nu meer kortademig?
Lijkt me frustrerend als je je roomies ziet vertrekken en jij mag niet naar huis...
Kun je je nog een beetje vermaken daar? Of ben je door alle films, die je wilde zien, heen? Op you tube kun je ook zoekopdrachten geven als 'full episode' of 'part 1' om bij meer docu's en complete films te komen. Dikke knuffel en slaap lekker!