Gezondheid alle pijlers

Wachten op uitslag

28-10-2018 00:30 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,
Ik heb een punctie gehad en moet nu minstens een week wachten op de uitslag of het goedaardig is of niet. Ik heb dit nog met bijna niemand gedeeld, maar ik merk dat ik afleiding nodig heb en dus enorm de behoefte heb om met mensen af te spreken. Als ik alleen ben blijf ik er maar aan denken en maak ik mezelf gek. Maar, vertel ik dan tegen de vrienden met wie ik af wil spreken dat ik afleiding nodig heb omdat ik op de uitslag wacht, of wat doe je daarmee? Mijn vraag om af te spreken kan best wat onverwacht komen, omdat ik introvert ben en minder snel vanuit mezelf direct vraag of iemand af wil spreken, maar ik heb nu zoveel mogelijk afleiding nodig om mijn hoofd rustig te krijgen. Ik weet alleen niet goed wanneer je zoiets deelt of juist niet. Het is in ieder geval belangrijk om ergens anders aan te denken en gewoon ergens anders mee bezig te zijn, anders gaat de tijd zo langzaam..
Waarom zou je niet delen als je daar behoefte aan hebt? het is toch geen schande om in spanning te zitten en het even van je af te praten of af te zetten. Als een vriendin van me met zoiets zou zitten en me later zou vertellen hoe moeilijk ze het had zou ik best balen dat ze het niet eerder verteld heeft. Niet dat ik de uitslag ook maar een dag kan vervroegen of positiever maken. Je zult wel merken dat iedereen anders reageert, de een zal bij wijze van spreken meteen op de fiets stappen om bij je te zijn, de ander durft niet te vragen hoe de uitslag was. Begin gewoon met die vriendin te bellen waar je het meest vertrouwen in hebt.
En sterkte met het wachten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja ik zou dat zeker delen.
Sterkte met wachten..
Het hele idee van vrienden hebben is dat je met hen kan delen wat je bezig houdt. Leuke dingen, maar ook minder leuke dingen zodat ze je kunnen steunen en kunnen meeleven. Doen dus. Sterkte!
Florabloem, ik zit in hetzelfde schuitje. Vrijdag een punctie gehad, drie dikke naalden in een knobbel die ineens in mijn borst was opgedoken. Woensdag de uitslag. Het was in ieder geval geen cyst ofzo maar volgens Google (yeah ;) ) schijnt 70 of 80% onschuldig te zijn. Ik ben er heel onrustig van. Kan me moeilijk concentreren en loop rondjes door het huis. IK heb het wel aan wat mensen verteld, ben nogal extravert maar prober het luchtig te houden en het ook over andere dingen te hebben. Of er meteen die 70 of 80% bij te halen..
Wanneer hoor jij je uitslag?
Ik denk dat de meesten zouden meeleven omdat iedereen het zich kan voorstellen dat het spannend en beangstigend is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Natuurlijk kun je dat vertellen!
En als je het mij vertelde zou je meer kunnen krijgen dan alleen even een bakkie thee. Ik zou mijn best doen je de komende week zoveel mogelijk te entertainen als je daar behoefte aan hebt.
Sterkte trouwens. Hoop echt dat alles goed is! :hug:
Je deelt zoiets wanneer jij daar behoefte aan hebt. Als jij wilt dat je vrienden dit weten is het goed.
Mijn advies, deel het. Samen is het een stuk makkelijker :)

Sterkte met wachten.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
SamaSama schreef:
28-10-2018 05:55
Florabloem, ik zit in hetzelfde schuitje. Vrijdag een punctie gehad, drie dikke naalden in een knobbel die ineens in mijn borst was opgedoken. Woensdag de uitslag. Het was in ieder geval geen cyst ofzo maar volgens Google (yeah ;) ) schijnt 70 of 80% onschuldig te zijn. Ik ben er heel onrustig van. Kan me moeilijk concentreren en loop rondjes door het huis. IK heb het wel aan wat mensen verteld, ben nogal extravert maar prober het luchtig te houden en het ook over andere dingen te hebben. Of er meteen die 70 of 80% bij te halen..
Wanneer hoor jij je uitslag?
Hoe kom jij de tijd zo door? En hoe is de punctie gegaan bij jou, was het ook een echogeleide punctie? Sterkte met wachten!
Ik hoor het vrijdag... Ik probeer dus zoveel mogelijk afleiding te zoeken, maar vind het toch ergens lastig. Ik sta niet bekend om dat ik mensen om hulp vraag, dus een 'hee wil je afspreken want ik heb afleiding nodig' is nogal een drempel voor me
FLORABLOEM schreef:
28-10-2018 21:08
Hoe kom jij de tijd zo door? En hoe is de punctie gegaan bij jou, was het ook een echogeleide punctie? Sterkte met wachten!
Ik hoor het vrijdag... Ik probeer dus zoveel mogelijk afleiding te zoeken, maar vind het toch ergens lastig. Ik sta niet bekend om dat ik mensen om hulp vraag, dus een 'hee wil je afspreken want ik heb afleiding nodig' is nogal een drempel voor me
Als je het omdraait, als een vriendin je dat zou appen? Zou je dat raar vinden? Of zou je dan gelijk ja zeggen?

Je tijd kom je door door afleiding te zoeken... dus spreek af met een vriendin, ga een filmpje samen kijken, bakkie koffie drinken etc. Ik ga even uit van goede banden :) . Bel je ouders of ga er op bezoek, ga bij een oud tante op bezoek, ga met je nichtje shoppen etc. Bespreek het met een collega en je lg als je werkt(?).
Echt als jij behoefte hebt aan mensen om je heen moet je nu lief voor jezelf zijn en zorgen dat er mensen om je heen zijn.

Wachten op uitslagen sucks... sterkte vrouw :rose: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Florabloem, ik had eerst een echo en daarna een echo geleide punctie. Met een holle naald is er drie keer geprikt om wat weefsel weg te halen (drie keer'pang') . Gelukkig zit de knobbel aan de oppervlakte en niet diep verstopt onder borst weefsel dus ze konden er makkelijk bij. Was het bij jou makkelijk te vinden? Ik had gehoopt dat het een cyst of iets normaals zou zijn maar niemand keek opgelucht bij de echo en die punctie moest meteen gebeuren. Via een Appje kreeg ik de foto's mee. Eerst wilde ik er weinig over zeggen tegen mijn vriend en wat naasten. Het is nl ook zo dat je weinig zinnigs KAN zeggen omdat de info die je krijgt gebaseerd is op feiten. En die zijn nog niet duidelijk..
Anyway, van de zenuwen ging ik eens op het VIVA Forum kijken of er lotgenoten zijn :there: Ik praat met mijn dochter over de verschillende mogelijke scenarios, wel op een luchtige manier, en haal dus de 80% benign tumor erbij. Ik maak het huis schoon, werk aan een schilderij en gisteren ben ik een flink eind gaan rennen. Bewegen is altijd goed. Ik denk aan je x x
Kia•Ora schreef:
28-10-2018 21:33
Als je het omdraait, als een vriendin je dat zou appen? Zou je dat raar vinden? Of zou je dan gelijk ja zeggen?

Je tijd kom je door door afleiding te zoeken... dus spreek af met een vriendin, ga een filmpje samen kijken, bakkie koffie drinken etc. Ik ga even uit van goede banden :) . Bel je ouders of ga er op bezoek, ga bij een oud tante op bezoek, ga met je nichtje shoppen etc. Bespreek het met een collega en je lg als je werkt(?).
Echt als jij behoefte hebt aan mensen om je heen moet je nu lief voor jezelf zijn en zorgen dat er mensen om je heen zijn.

Wachten op uitslagen sucks... sterkte vrouw :rose: .
Je hebt ook helemaal gelijk.
Ik ga het vandaag op het werk bespreken, ik zal me toch minder kunnen concentreren, dus wat eerder stoppen met werken deze week lijkt me niet zo'n gek idee.
Dankjewel allemaal!
SamaSama schreef:
29-10-2018 00:53
Florabloem, ik had eerst een echo en daarna een echo geleide punctie. Met een holle naald is er drie keer geprikt om wat weefsel weg te halen (drie keer'pang') . Gelukkig zit de knobbel aan de oppervlakte en niet diep verstopt onder borst weefsel dus ze konden er makkelijk bij. Was het bij jou makkelijk te vinden? Ik had gehoopt dat het een cyst of iets normaals zou zijn maar niemand keek opgelucht bij de echo en die punctie moest meteen gebeuren. Via een Appje kreeg ik de foto's mee. Eerst wilde ik er weinig over zeggen tegen mijn vriend en wat naasten. Het is nl ook zo dat je weinig zinnigs KAN zeggen omdat de info die je krijgt gebaseerd is op feiten. En die zijn nog niet duidelijk..
Anyway, van de zenuwen ging ik eens op het VIVA Forum kijken of er lotgenoten zijn :there: Ik praat met mijn dochter over de verschillende mogelijke scenarios, wel op een luchtige manier, en haal dus de 80% benign tumor erbij. Ik maak het huis schoon, werk aan een schilderij en gisteren ben ik een flink eind gaan rennen. Bewegen is altijd goed. Ik denk aan je x x
Ja zenuwslopend is het hè.. Het begon bij mij met mammografie, daarna moest ik wachten op de gang om te kijken of echo nog nodig was. Die minuten leken wel uren te duren! Succes met afleiding vinden!
Heel veel sterkte, ik denk ook aan jou en duim voor je!
Flora bloem , ik tel de dagen. Dinsdag ochtend is het nu, waar ik woon. Moet deze dag door.. dan morgenochtend en rond lunch tijd de uitslag. Vandaag niet veel gepland. Morgen ochtend ga ik een flinke wandeling maken en dan bij een vriendin langs. De voor-stress is best zwaar. Iedere uitslag zal een opluchting hiervan zijn.
SamaSama schreef:
30-10-2018 00:23
Flora bloem , ik tel de dagen. Dinsdag ochtend is het nu, waar ik woon. Moet deze dag door.. dan morgenochtend en rond lunch tijd de uitslag. Vandaag niet veel gepland. Morgen ochtend ga ik een flinke wandeling maken en dan bij een vriendin langs. De voor-stress is best zwaar. Iedere uitslag zal een opluchting hiervan zijn.
Hoe gaat het nu SamaSama? Heb je vandaag een beetje afleiding gehad? Heel veel sterkte morgen, ik zal voor je duimen!
Vanochtend heb ik eerst wat gefitnessed en toen ijs koffie gedronken bij een vriendin. In het zwembad. Ik wilde eerst mijn bed niet uit maar stuurde mezelf erop uit.

Toen naar de dokter. Na alle spanning vond ik iedere uitslag een opluchting. Mijn resultaat is kanker, maar goed behandelbaar. Kanker verwachtte ik al nav de echo en goed behandelbaar is dus meegenomen. Hoop dat het voor jou ook goed uitpakt.
SamaSama schreef:
31-10-2018 05:01
Vanochtend heb ik eerst wat gefitnessed en toen ijs koffie gedronken bij een vriendin. In het zwembad. Ik wilde eerst mijn bed niet uit maar stuurde mezelf erop uit.

[...].
:hug: Sterkte vrouw.
SamaSama schreef:
31-10-2018 05:01

Toen naar de dokter. Na alle spanning vond ik iedere uitslag een opluchting. Mijn resultaat is kanker, maar goed behandelbaar. Kanker verwachtte ik al nav de echo en goed behandelbaar is dus meegenomen. Hoop dat het voor jou ook goed uitpakt.
Sterkte! 'gelukkig' wel goed behandelbaar, maar wel heftig lijkt me... Ik denk aan je
Zo dan SamaSama wat heftig zeg! Veel sterkte gewenst!
Florabloem, jij ook met wachten. Nog 2 dagen... Ik duim voor een goede uitslag.
Winters en Kia Ora, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Florabloem, houd je jezelf een beetje bezig? En heb je het verteld aan mensen? Ik zit nu weer in de wachtkamer want de chirurg en de oncologist zullen contact met me opnemen. Wanneer weet ik niet.
Flora, hoe was de uitslag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven