Wakker liggen
maandag 21 december 2015 om 11:46
Misschien is er iemand die dit ook heeft of heeft gehad. Ik zoek tips voor mindfulness / rust in m'n hoofd.
De afgelopen 3 nachten heb ik niet zo lekker geslapen. Soms heb ik dat, een aantal nachten elkaar.
Dan val ik wel gewoon in slaap, maar word ik rond 01.00 of 01.30 uur wakker en dan kan ik zo wakker liggen tot 03.00 of 04.00 uur, klaarwakker...... Ik snap daar niets van. Op een gegeven moment houd het me ook te veel bezig en dat is natuurlijk niet goed, dan wordt het echt zo'n ding.
Maar als ik dan weer een nacht goed doorslaap heb ik de slag weer te pakken zeg maar.
Nu ben ik er achter gekomen dat ik het vaak heb rond mijn eisprong en voor de menstruatie.
Als de menstruatie er eenmaal is heb ik vaak 2 hele goede weken en slaap ik 8 a 9 uur per nacht aan één stuk door.
Ook weet ik dat het stress te maken heeft. Ik heb een eigen bedrijf, het loopt hartstikke goed, maar het is wel druk met veel grote klussen, 5 personeelsleden en af en toe voor een groot project heb ik er ook even last van.
Ik wil er gewoon van af. Ik wil meer rust in mezelf creëren. Andere mindset hebben, s nachts denken 'Oké als ik niet slaap, rust ik wel uit'. Maar ik vreet mezelf op s nachts.
Kan me dan echt zo druk maken en dan lukt slapen helemaal niet meer.
Misschien ga ik er met iemand over praten. Ik pak dit soort dingen graag aan.
Voor nu wilde ik gewoon even mijn verhaal kwijt...
De afgelopen 3 nachten heb ik niet zo lekker geslapen. Soms heb ik dat, een aantal nachten elkaar.
Dan val ik wel gewoon in slaap, maar word ik rond 01.00 of 01.30 uur wakker en dan kan ik zo wakker liggen tot 03.00 of 04.00 uur, klaarwakker...... Ik snap daar niets van. Op een gegeven moment houd het me ook te veel bezig en dat is natuurlijk niet goed, dan wordt het echt zo'n ding.
Maar als ik dan weer een nacht goed doorslaap heb ik de slag weer te pakken zeg maar.
Nu ben ik er achter gekomen dat ik het vaak heb rond mijn eisprong en voor de menstruatie.
Als de menstruatie er eenmaal is heb ik vaak 2 hele goede weken en slaap ik 8 a 9 uur per nacht aan één stuk door.
Ook weet ik dat het stress te maken heeft. Ik heb een eigen bedrijf, het loopt hartstikke goed, maar het is wel druk met veel grote klussen, 5 personeelsleden en af en toe voor een groot project heb ik er ook even last van.
Ik wil er gewoon van af. Ik wil meer rust in mezelf creëren. Andere mindset hebben, s nachts denken 'Oké als ik niet slaap, rust ik wel uit'. Maar ik vreet mezelf op s nachts.
Kan me dan echt zo druk maken en dan lukt slapen helemaal niet meer.
Misschien ga ik er met iemand over praten. Ik pak dit soort dingen graag aan.
Voor nu wilde ik gewoon even mijn verhaal kwijt...
maandag 21 december 2015 om 21:20
Ik heb een beetje hetzelfde, bij mij komt het (ook) door mijn werk. Ik kan wel doorslapen, het is het inslapen dat een probleem is, het kan rustig 3-4 uur worden, een keer zelfs 6 uur.. Ik werk tot 21 uur en moet de volgende ochtend altijd nog voorbereiden voor de dag die dan komt. Ik blijf een vol en actief hoofd houden, ik ben echt nog hele gesprekken aan het voeren.
Als mijn weekend begonnen is, slaap ik gelukkig wel nog goed.
Ik lees dus nog even mee!
Als mijn weekend begonnen is, slaap ik gelukkig wel nog goed.
Ik lees dus nog even mee!