Wallen door lenzen
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:09
Het is een catch-22. Als ik lenzen in doe, heb ik van die John de Mol wallen:

Doe ik mijn bril op om de wallen te camoufleren, dan is er niets aan de hand. Snel mijn lenzen in: wallen. Etc etc.
Inmiddels heb ik de duurste lenzen die er zijn. Plus Renu vloeistof voor gevoelige ogen. De eerste dagen van de maand (nieuwe lenzen) of van het flesje valt het mee, daarna begint het weer.
Ik moet dus iets anders. Maar wat? Iemand nog een tip voor wallenvrije vloeistof? Gegarandeerd-goeie-lenzen?
Nachtlenzen heb ik overwogen, maar het is nogal een investering (450 euro) om er vervolgens achter te komen dat ik daar ook niet tegen kan.
Laseren heb ik geen zin in, iedereen die ik ken die dat gedaan heeft, moest nog een keer terug en zit nu jaren later toch weer op -1.
Fulltime met een bril kan, maar ik wil liever gewoon lenzen.

Doe ik mijn bril op om de wallen te camoufleren, dan is er niets aan de hand. Snel mijn lenzen in: wallen. Etc etc.
Inmiddels heb ik de duurste lenzen die er zijn. Plus Renu vloeistof voor gevoelige ogen. De eerste dagen van de maand (nieuwe lenzen) of van het flesje valt het mee, daarna begint het weer.
Ik moet dus iets anders. Maar wat? Iemand nog een tip voor wallenvrije vloeistof? Gegarandeerd-goeie-lenzen?
Nachtlenzen heb ik overwogen, maar het is nogal een investering (450 euro) om er vervolgens achter te komen dat ik daar ook niet tegen kan.
Laseren heb ik geen zin in, iedereen die ik ken die dat gedaan heeft, moest nog een keer terug en zit nu jaren later toch weer op -1.
Fulltime met een bril kan, maar ik wil liever gewoon lenzen.
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:48
Ik wil niet heel flauw doen maar die merken blijven gewoon hetzelfde. Je kunt die merken ook gewoon online bestellen. Het.is niet dat ze ze zelf produceren ofzo.
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:55
Klopt hoor, maar dan moet je wel eerst weten welk type daglens het prettigst draagt in jouw oog. En bij een goede opticien krijg je van diverse merken en soorten proeflenzen in jouw sterkte, zodat je de juiste vindt.Het-groepje schreef: ↑19-10-2018 14:48Ik wil niet heel flauw doen maar die merken blijven gewoon hetzelfde. Je kunt die merken ook gewoon online bestellen. Het.is niet dat ze ze zelf produceren ofzo.
maandag 22 oktober 2018 om 08:49
Een contact lens moet ook goed aangemeten worden, een oog heeft een bepaalde kromming. En de zuurstofdoorlaatbaarheid is belangrijk!Het-groepje schreef: ↑19-10-2018 14:48Ik wil niet heel flauw doen maar die merken blijven gewoon hetzelfde. Je kunt die merken ook gewoon online bestellen. Het.is niet dat ze ze zelf produceren ofzo.
Goed laten aanmeten en regelmatig laten controleren!
maandag 22 oktober 2018 om 08:51
Ja dat is zo, die zijn meer service gericht.Kokette_Suzette schreef: ↑19-10-2018 14:55Klopt hoor, maar dan moet je wel eerst weten welk type daglens het prettigst draagt in jouw oog. En bij een goede opticien krijg je van diverse merken en soorten proeflenzen in jouw sterkte, zodat je de juiste vindt.
Ik heb een hele goede in de buurt, daar jaag ik mijn vergoeding erdoorheen plus dit jaar een heel dure bril, en daarna dezelfde lenzen van internet.
Al ben ik ook erg blij met gewoon die van de action maar dat lijkt me geen tip voor to.
maandag 22 oktober 2018 om 09:30
Het-groepje schreef: ↑19-10-2018 14:48Ik wil niet heel flauw doen maar die merken blijven gewoon hetzelfde. Je kunt die merken ook gewoon online bestellen. Het.is niet dat ze ze zelf produceren ofzo.
Klopt dat de lenzen het zelfde zijn. Maar mijn opticien meet jaarlijks 1x per - 2 jaar mijn ogen. En kijkt of dat de lenzen die ik draag nog steeds voor mij de beste zijn. Mijn ogen zijn niet stabiel en ik heb niet jaren de zelfde sterkte. Deze varieert. Dus steeds dezelfde lenzen online bestellen werkt niet voor me.
En dat de lenzen bij een opticien duurder zijn, snap ik. Want de tijd van de opticien moet ook betaald worden. En niet alle soorten lenzen zijn online te krijgen.
Ik heb maar 1 paar ogen, daar ben ik erg zuinig op. Ik betaal liever wat meer voor mijn lenzen, dan de nieuwste merk kas of schoenen of make-up, dat is een persoonlijke keuze.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 22 oktober 2018 om 10:14
Even over nachtlenzen: die heb ik. Nu is het bij mij goed gegaan dus heb ik inderdaad het volledige bedrag betaald (aanmeten a 150 euro +lenzen). Mocht ik verkeerd hebben gereageerd op de lenzen had ik alleen het aanmeten hoeven betalen, dus niet het volledige bedrag. Niet dat 150 euro een schijntje is, maar toch iets anders dan 450 euro