Gezondheid alle pijlers

wallen onder mijn ogen :(

04-12-2014 15:35 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb altijd vreselijke wallen onder mijn ogen en dan praat ik voornamelijk over diepe kringen onder mijn ogen.

De kleuren vallen op zich wel mee, maar dat diepte verschil vind ik echt vreselijk.

Als ik slecht slaap dan is het nog tien keer erger dan normaal ( daar heb ik nu last van ). Het wordt ook echt rimpelig onder mijn ogen en ik zie dat niet bij leeftijdsgenoten.

Ik baal hier nogal van, ik ben niet zo type die elke avond met theezakjes op de bank gaat zitten, maar ik zou zo graag weer een beetje willen stralen zonder wallen.

Wat ik wil zeggen, je kan altijd van mijn gezicht aflezen hoe het met mij gaat ( bij wijze van spreken ).

En als ik lach dan lijkt het net alsof ik veel te veel huid onder mijn ogen heb.

Tips zijn welkom, ik ben nog te jong om oud te lijken
Plastische chirurgie id het enige wat je probleem zal verhelpen.
Ik gebruik pure aloë veragel voor onder mijn ogen, maar dat doe ik alleen in de winter, want die gel is fototoxisch, dus je kan er niet mee in de hete zon. Nu is dat op dit moment geen probleem, maar wel goed te weten voor van de zomer/
Wallen en kringen zijn heel verschillend.

Wallen = ophoping van lymfevocht, een verdikking dus.

Kringen = dunne huid waardoor de vaatjes blauw doorschijnen of diepliggende ogen

Jij hebt dus geen wallen en moet dus ook geen produkten tegen wallen gebruiken (theezakjes).

Kan inderdaad ontstaan door slaapgebrek en vermoeidheid.

Ook een verminderde nierwerking kan de oorzaak zijn. Zorg voor voldoende vocht.

En zorg dat je voldoende buitenlucht krijgt.

Om ze iets te camoufleren kun je een (vloeibaar, een stick accentueert rimpeltjes) camouflageprodukt gebruiken met een gelige ondertoon. probeer eerst een goedkope (|Hema, Etos) want het flatteert niet iedereen.

Dat "teveel huid onder mijn ogen" zijn lachrimpeltjes! Die horen juist bij je.
Plastische chirugie vind ik gewoon nog te ver gaan, ben nog niet eens 30 ....

Ik ben bang dat het gaat inzakken!!! Maar bedankt voor de tip

@ cateautje, ook bedankt voor je tip. Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden

Nu kan ik lekker smeren
quote:nomi87 schreef op 04 december 2014 @ 15:44:

Ik ben bang dat het gaat inzakken!!! Maar bedankt voor de tip Maar als je nog niet eens dertig bent, hoe erg is het dan realistisch gezien?
@ amarna

Het lijkt wel alsof jij mij hebt gezien haha!

Super want je antwoord kringen klopt helemaal.... Ik heb altijd blauwe adertjes onder mijn ogen.

Mijn niertjes werken prima, maar de buitenlucht zal je wel eens gelijk in kunnen hebben. Werk veel binnen en ook 's avonds ben ik graag binnen

Vermoeidheid ook op zijn plaats, maar die lach rimpeltjes klopt niet helemaal naar mijn idee, ze zijn erger dan dat.

Ik ga eens aan de slag met je advies, en ik ga vanmiddag nog even naar de hema ( gelukkig is die 200 m van mijn huis ) ik word bijna blij
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 december 2014 @ 15:47:

[...]

Maar als je nog niet eens dertig bent, hoe erg is het dan realistisch gezien?

Overdrijven doe ik niet graag, maar ik zie dit wel als een serieus probleem.

Mijn omgeving familie en vrienden maken ook wel eens de opmerking over mijn kringen.

Ik wil ook niet zeggen dat mijn leven altijd over rozen gaat, want ik heb de afgelopen 5 / 6 jaar gewoon veel nare dingen meegemaakt.

Ik denk ook dat het de reden is van de kringen onder mijn ogen ( want inmiddels ben ik er wel achter dat het echt kringen zijn ) en zie ik gewoon echt dat ik huid over hou... En dat zie ik gewoon niet bij mijn vriendinnen.

Daarom zei ik net ook, zeker als ik slecht slaap is het op z'n ergst. En als ik dan echt lach, dan zijn het geen lach rimpels maar het lijkt serieus een huid ophoping.

Ik zou graag een foto laten zien... maar dat wil ik mijzelf niet aandoen op viva.
Waarom vind je het te ver gaan, plastische chirurgie? Waarom zou dat pas in het uiterste geval 'mogen' als je oud en gerimpeld bent?

Ik heb ook nare dingen meegemaakt, overlijden etc, en ik vond mijn oogleden zo zwaar worden. Het zal 50 % psychisch zijn geweest. De verpleegkundige van de kliniek waar ik heenging voor de ooglidcorrectie keek eens naar mij. 'Nou' zei ze, 'ik weet niet of de arts dit wel gaat doen'. M.a.w. het was eigenlijk minimaal. Ik ben ook nog maar 42. Maar ik wou het echt. Echt bij wijze van spreken dat ene millimetertje dat mijn ogen wijder open gingen staan. De arts wou het wel doen, en ik ben me toch blij met het resultaat!

Ok, over 10 jaar zou er veel meer reden zijn om het te laten doen. Maar ik leef nu, en het is zo mooi geworden. Vriendinnen zeggen ook dat het echt mooi is, ze zien toch het verschil.

Dus als aan jouw kringen iets te doen is, doe dat dan gewoon. Als je het hebt laten doen, dan ben je zo opgelucht.

Met mijn oogleden ook; je kunt de duurste cremes gebruiken, slapen, gezond eten, het zal allemaal best bijdragen. Maar die correctie was echt een geschenk aan mezelf. Een ander zal zeggen 'belachelijk' maar ik ben er blij mee.
[quote]nomi87 schreef op 04 december 2014 @ 15:44:

Ik ben bang dat het gaat inzakken!!! Maar bedankt voor de tip

Waarom? Juist omdat je nog geen 30 bent moet je het nu laten verhelpen, dat is een kleine ingreep. Ga naar je dokter en zeg dat je daar heel veel last van hebt..... dan vergoed de zorgverzekering dat. Heb ik ook laten doen, een wereld van verschil!! Daar blijf je toch niet mee rondlopen, steeds maar aan moeten horen van ben je MOE, slaap je wel goed... , wat is er? Gewoon laten verhelpen, je hele gezicht knap enorm OP en je voelt je 1000% beter. Nogmaals, is een kleine ingreep en zo gepiept. Echt dom om daar mee door te blijven lopen, beïnvloed je hele leven...
Ehm, reken er echt maar niet op dat de zorgverzekering dat vergoedt. Zelfs met overhangende oogleden zijn er een heleboel mensen die daar niet voor in aanmerking komen.
Plastische chirurgie voor kringen onder de ogen? Hoe zou dat moeten dan? Het is dunne huid, geen wallen, geen vochtophoping, geen verslappig. Ik heb weleens gelezen over fillers voor die holtes, maar of dat mooi wordt onder die ultradunne huid? Ik zou het niet aandurven.
Vergoeding door de ziektekostenverzekering aan onderoogleden kun je gerust vergeten. Zelfs een bovenooglidcorrectie wordt zelden meer vergoed.
Er bestaat geen plastische chirurgie voor donkere kringen, huidoverschot kun je wel wat aan laten doen. Nogal logisch dat dat niet vergoed word.

Donkere kringen kun je het beste camoufleren met een corrector met een oranje/gele ondertoon. Geen normale concealer gebruiken dat werkt niet.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Waarom geen plastische chirurgie dan? Ik heb op mijn 30e een bovenooglid correctie laten doen, dat zit in de familie, iedereen heeft hangende oogleden. Juist jong heb ik het gedaan, dan heb ik er tenminste nog wat aan!
Meestal heb je ze beide: een kring en daaronder een wal, en na een paar jaar wordt het wal - kring - wal - kring - wal.

Je corrigeert dat met je stralende glimlach, je mooie ogen en - als het nog te doen is - een beetje concealer.
Bedankt voor de reacties...

En blommit ik vind je erg grappig!! Haha!

Maar ik dacht gewoon eerlijk dat ik daar te jong voor zou zijn. Tegendeel bewijst zich hier.

Ik weet ook niet of ik in aanmerking kom, want wat amarna zegt klinkt ook erg logisch.

Misschien moet ik mij eens laten informeren over correctie. En die stralende lach die mis ik misschien ook wel. Maar ben blij met jullie eerlijke antwoorden. Ik zal eens laten horen als ik stappen heb ondernomen.

Bedankt voor tips en reacties.
Er zijn mensen die sperti gebruiken. En dat is echt waar.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Koffieprut, ik heb dat ook wel eens gehoord. Misschien eens proberen
quote:amarna schreef op 04 december 2014 @ 18:22:

Vergoeding door de ziektekostenverzekering aan onderoogleden kun je gerust vergeten. Zelfs een bovenooglidcorrectie wordt zelden meer vergoed.Klopt, maar ik zeg toch hier boven ook, je moet je huisarts mee hebben met dit probleem. Als je er heel erg mee zit dan kan het psychische worden en dan krijg je het wel vergoed. Maar buiten dat, zo duur is dat niet. En als je je heel wat beter voelt en eindelijk van dat gezeur af bent van: ben je moe? ben je ziek? heb je de hele nacht niet geslapen? Enz..., liet ik het gelijk doen.... Je hele leven en zelfvertrouwen gaat een stuk beter worden...
quote:koffieprut schreef op 04 december 2014 @ 20:53:

Er zijn mensen die sperti gebruiken. En dat is echt waar.Tegen wallen, niet tegen kringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven