Gezondheid alle pijlers

wanneer bijwerkingen?

20-01-2013 08:39 40 berichten
Ik vroeg mij iets af. Soms lees je wel eens dat als je bepaalde medicijnen slikt dat die ook bijwerkingen kunnen veroorzaken, maar mijn vraag is wanneer zou je die bijwerkingen dan moeten vernemen? is dat gelijk na dat je het medicijn heb geslikt, of moet je een paar uur/dagen wachten!? En hoe lang duurt het voordat het uitgewerkt is? of verschilt dat per medicijn?

Vroeg mij dit gewoon even af
Piepert.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik heb ook 'oude' medicatie in huis dat ooit door een arts is voorgeschreven, maar dat ga ik dan toch niet 'zomaar' slikken????

Het gaat niet om de specifieke medicatie, maar dat ik het heel vreemd vind dat iemand 'zomaar' iets gaat slikken, nog niet eens weet wat het precies 'ofzo' is, en dan vervolgens een beetje vaag over (mogelijke) bijwerkingen gaat zitten klagen??

SLIK DAN NIETS.
Joh wind je niet zo op, TO vroeg in de OP iets heel algemeens en had het helemaal niet over haar specifieke situatie. Ze beantwoordde gewoon onze vragen.
Nou zeg, nu wordt ik nog angstiger..... Ik heb gister 1 geslikt zo codeine tablet.... Is dat gevaarlijk ofzo!? was maar eenmalig en dat was gisteravond, moet ik me no ook zorgen gaan maken of niet!? anders had ik toch allang bijwerkingen moet hebben vernomen?
Je moet niet bang zijn, als je nergens last van hebt, dan is er ook niks aan de hand!! Bijwerkingen/ allergische reacties zouden er allang geweest zijn, als je daar last van zou hebben. Dat spul is inmiddels echt wel uitgewerkt.

Ik vind het zelf gewoon onverantwoord om iets 'zomaar' te slikken, dat je nog had liggen. Mijn advies: niet meer doen!

Als je denkt dat je ergens last van hebt waar je medicatie voor nodig hebt (anders dan een paracetamol), bel dan even de huisarts. Als hij/zij het nodig vind, krijg je heus wel nieuwe medicijnen voorgeschreven!
Dankje! Maar hoe meer ik er over na ga denken, hoe meer het lijkt dat ik er wel last van krijg, maar verder voel ik me wel prima, alleen een beetje moe, maar er stond in dat ik ook kan flauwvallen en daar was ik juist bang voor... en als k daar steeds over na denk, lijkt het net ook dat het gaat gebeuren... maja anders was het vast al gebeurd...

Ik ga het voortaan niet meer doen, zomaar iets slikken..
quote:taccowoman schreef op 20 januari 2013 @ 11:19:

Dankje! Maar hoe meer ik er over na ga denken, hoe meer het lijkt dat ik er wel last van krijg, maar verder voel ik me wel prima, alleen een beetje moe, maar er stond in dat ik ook kan flauwvallen en daar was ik juist bang voor... en als k daar steeds over na denk, lijkt het net ook dat het gaat gebeuren... maja anders was het vast al gebeurd...

Ik ga het voortaan niet meer doen, zomaar iets slikken..

Dit is ook juist het probleem! Als ik heel de dag denk dat ik wellicht ga flauwvallen (ongeacht of ik medicijnen heb geslikt), dan krijg ik ook het gevoel dat dat gaat gebeuren!

Ga iets anders doen, iets waardoor je je gedachte kan afleiden en dan voel je je vanzelf weer beter!
mar het zijn mijn gedachten die me gek maken! Ga vanmiddag dan maar lekker eens een film opzeten! en voortaan niet zomaar iets doen of slikken.
Inderdaad, gedachten kunnen je helemaal gek maken, maar er is geen pilletje dat dat voor je kan oplossen. Je zult het toch echt zelf moeten loslaten en ermee leren omgaan. Ben juist blij dat je een goede gezondheid hebt, en ga niet constant zoeken of er misschien iets mis is.
Maak je je nu serieus druk over iets wat al bijna 12 uur je lichaam uit is? If so, maak eens een praatje met een hulpverlener, voordat je een keer echt iets krijgt en medicijnen moet gaan gebruiken.
dat doe ik dus wel, en dan voel ik weer iets en dan denk ik oh jee, als ik maar niet naar het ziekenhuis moet, en dan voel ik meer in mijn lichaam, net alsof er iets gaat gebeuren met mij, en dan had ik het maar nooit geslikt, voel me nu heel raar en bang, bang dat er iets met mij gebeurt... om naar het ziekenhuis enz te moeten... wordt er gewoon bang van en krijg het maar niet uit mijn hoofd..
quote:bootje_op_de_golven schreef op 20 januari 2013 @ 11:34:

Maak je je nu serieus druk over iets wat al bijna 12 uur je lichaam uit is? If so, maak eens een praatje met een hulpverlener, voordat je een keer echt iets krijgt en medicijnen moet gaan gebruiken.Ik ga sowieso deze week er achter aan, op zoek naar een hulpverlener, want idd, als ik ooit iets zou moeten slikken en dan ook bang ben, dan wordt het natuurlijk nooit wat..
quote:taccowoman schreef op 20 januari 2013 @ 11:36:

dat doe ik dus wel, en dan voel ik weer iets en dan denk ik oh jee, als ik maar niet naar het ziekenhuis moet, en dan voel ik meer in mijn lichaam, net alsof er iets gaat gebeuren met mij, en dan had ik het maar nooit geslikt, voel me nu heel raar en bang, bang dat er iets met mij gebeurt... om naar het ziekenhuis enz te moeten... wordt er gewoon bang van en krijg het maar niet uit mijn hoofd..Praat hierover met je huisarts, want hoewel ik het een zeer overdreven reactie vind, is het voor jou blijkbaar erg hinderlijk. En iets dat je belemmert in je functioneren is natuurlijk nooit goed.
Oh en besef je wel dat als je altijd zo paniekerig doet, dat dan uiteindelijk niemand je meer serieus neemt?! Als je mijn vriendin/zus/moeder zou zijn en je zou elke keer zó idioot reageren, dan zou ik je echt niet meer serieus nemen.
@springding, je bent duidelijk niet geamuseerd met mijn posts. Ik heb geen kwaad in de zin, heb zelf een keer in het weekend rare uitslag gehad, moest daaraan denken. Zo komt het.

TO, je maakt je heel erg druk. Meer dan hier nodig lijkt. Het lijkt je meer energie te kosten dan het oplevert. Overleg met de huisarts is inderdaad een goed plan van jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven