Gezondheid alle pijlers

Wanneer naar de dokter?

07-01-2017 17:48 30 berichten
Een week voor kerst ben ik verkouden geworden. Het neusgedeelte daarvan viel reuze mee. Wel veel snotproductie maar niet echt een verstopte neus en ook geen verlies van geur en smaak. Wel sloeg het behoorlijk op de longen. Niet alleen bij mij, ook bij man (die hoest nog steeds vreselijk). Afijn, het hoesten bleef dus lang aanhouden. Vorige week kreeg ik vanuit het niets een enorme hoestbui waarna mijn stem weg was en ik enkel nog wat kon piepen. Later die avond kwam mijn stem wel weer terug gelukkig en is daarna ook gewoon normaal terug gebleven.

Het echte blaffen werd minder maar nog wel steeds slijm ophoesten, soms echt doorhoesten omdat het moeilijk omhoog leek te komen. Donderdagochtend werd ik wakker met een raar gevoel in mijn strottenhoofd. Slikken deed pijn, niet als in keelpijn maar bijna alsof ik mijn strottenhoofd verstuikt had. Ik snapte er niks van. Dacht nog, misschien verkeerd gelegen ofzo. Hoesten deed ook pijn, leek op spierpijn in mijn strottenhoofd. Ook een grote boer die opborrelt is gevoelig in de spieren.

Het is nog steeds niet over. Ik voel me verder gewoon normaal, kan mijn hoofd alle kanten opdraaien maar slikken is gevoelig. Met speeksel en drinken valt het mee maar eten is gevoelig. Het lijkt bijna alsof ik een zweertje in mijn strottenhoofd heb zitten ofzo. Lastig uit te leggen. Mijn klieren zijn, voor zover ik kan voelen, niet opgezwollen. Maar het is een heel naar en akelig gevoel.

Nu vraag ik me af hoelang normaal is om dit aan te kijken alvorens naar een dokter te gaan. Man zegt dat het niks bijzonders is en dat het vanzelf wegtrekt. Zelf ben ik nogal hypochondrisch aangelegd en het type dat liever nooit naar de dokter gaat. Ondertussen loopt mijn hoofd over want nou ja, hypochondrie. Dan snappen jullie het wel denk ik.

ps. Ik heb therapie voor mijn angsten, tot op heden zonder al te veel resultaat op dit vlak.
Alle reacties Link kopieren
Nou als je nu al 3 weken hoest kun je daar best even mee langs de huisarts vind ik!
hoesten na griep kan gerust wel een week of 6 duren
To,dat lijkt me ook het beste om ff de huisarts te bellen of misschien langs te gaan aangezien je er toch al een tijdje mee loopt. Ik snap je angsten wel en zou dit

ook aankaarten bij de doctor. In ieder geval sterkte en beterschap!
je kan de huisartsenpost bellen en vragen of het nodig is om te komen. ik heb een paar jaar terug zeker 3 weken lang gelopen met allerlei klachten. van verlies van reuk tot voorhoofdsholteontsteking. Bij mij ging het vanzelf over
Je kan even de assistente bellen maandag en je situatie voorleggen, hoor je vanzelf wel of het nodig is dat de dokter je even ziet
Dit schijnt een hele hardnekkige hoest te zijn. Toen ik na een week of zes de huisarts weer eens belde zei de assistente dat het nog rustig 2-4 weken kon duren voordat het over was. En idd het is bij mij nu zo goed als over terwijl ik al sinds half november klachten heb.
Het hoesten is nu zo goed als over, het is echt die spierpijn in mijn strot die ik niet snap en de pijn bij eten doorslikken. Dat heb ik pas sinds donderdag ochtend. Voel me verder ook niet ziek gelukkig. Ik ben bang, uiteraard heb ik gegoogled en in mijn hoofd zit ik al bij oncologie. Wordt daar gewoon zo moe van. Ik heb dit nooit. Ben voor deze verkoudheid 2 jaar niet verkouden geweest. Ben dus ook geen kwakkelaar. Ik vind het lastig hoe lang ik dit moet aankijken. En ja, ik ben ook als de dood om naar de dokter te gaan. Dat speelt ook mee.
Ik heb het ook. Ik ben een week of vier onderweg en het gaat beter, maar is nog niet over. De rest van mijn gezin heeft het ook. In de week dat ik koorts had heb ik niet gesport. Ik denk het komende week weer rustig op te pakken.
Bij twijfel maandag de huisarts bellen.
quote:Miss-Colorado schreef op 07 januari 2017 @ 18:00:

Het hoesten is nu zo goed als over, het is echt die spierpijn in mijn strot die ik niet snap en de pijn bij eten doorslikken. Dat heb ik pas sinds donderdag ochtend. Voel me verder ook niet ziek gelukkig. Ik ben bang, uiteraard heb ik gegoogled en in mijn hoofd zit ik al bij oncologie. Wordt daar gewoon zo moe van. Ik heb dit nooit. Ben voor deze verkoudheid 2 jaar niet verkouden geweest. Ben dus ook geen kwakkelaar. Ik vind het lastig hoe lang ik dit moet aankijken. En ja, ik ben ook als de dood om naar de dokter te gaan. Dat speelt ook mee.Ik had heel erg spierpijn in mijn rug van het hoesten. Ik kan nog niet goed diep doorademen zonder te kuchen, maar voel me verder goed. Ik ben er niet mee naar de dokter geweest. Ik heb ook niet op internet gezocht. Daar verkopen ze hoofdzakelijk ernstige ziektes.
quote:Miss-Colorado schreef op 07 januari 2017 @ 18:00:

Het hoesten is nu zo goed als over, het is echt die spierpijn in mijn strot die ik niet snap en de pijn bij eten doorslikken. Dat heb ik pas sinds donderdag ochtend. Voel me verder ook niet ziek gelukkig. Ik ben bang, uiteraard heb ik gegoogled en in mijn hoofd zit ik al bij oncologie. Wordt daar gewoon zo moe van. Ik heb dit nooit. Ben voor deze verkoudheid 2 jaar niet verkouden geweest. Ben dus ook geen kwakkelaar. Ik vind het lastig hoe lang ik dit moet aankijken. En ja, ik ben ook als de dood om naar de dokter te gaan. Dat speelt ook mee.Het kan ook je schildklier zijn, in zelfzame gevallen kan je een daar een onsteking krijgen door een virus. Maar een onsteking aan je schildklier doet wel heel veel pijn.
Even bellen met de huisarts om te vragen of langskomen noodzakelijk is.

(Ons hele gezin is heel lang verkouden geweest met een virus dat vooral op de keel was geslagen, ik ben zelfs een week mijn stem kwijt geweest, uiteindelijk is het vanzelf over gegaan).
Ozo.
Je keel zal waarschijnlijk zwaar geïrriteerd zijn door het vele hoesten.
Maandag huisarts bellen als je nog last hebt en je je zorgen maakt.
En niet te veel googlen, dan kom je de meest vreselijke dingen tegen.

Gewoon even bellen naar de huisarts en je hoort dan vanzelf of het verstandig is dat je komt
Ik loop er al 3 weken mee , slijm in keel , eerst hoesdrank genomen werd het minder , maar ik ga voor zulke dingen niet naar de dokter , zou wel moeten want ik heb ook astma , maar voor kleine dingen ga ik gewoon niet , ik los het eerst zelf op met drankjes , en dan over 2 maanden denk ik hmmm nou misschien moet ik nu maar toch eens gaan
Wees jezelf
Na 4 nachten niet slapen en hele dagen en nachten zwaar hoesten en snotteren zat ik gisteren toch echt wel bij de dokter.

De limiet bij mij ligt dus zo'n beetje bij mijn nachtrust.

Ik was blijkbaar "net op tijd" om extreme dingen te vermijden.

Virale bronchitis die blijkbaar rustig een longontsteking had kunnen worden.

Ik ben overigens Belg en als ik wil / moet thuisblijven van mijn werk heb ik een doktersattest nodig.

Da's dus soms ook een reden om te gaan.
Klinkt alsof je keel flink geïrriteerd is door het vele hoesten. Heb ik nu ook. Maar ik zou toch naar de huisarts ga, doe het dan tenminste om van je angsten af te komen.
volgens Google heeft iedereeen kanker
Er heerst in NL griep en het verkoudheidsvirus. En dat laatste is zeer hardnekkig
Ik weet het niet.. ik vind het gewoon heel erg eng. Ik ga proberen te ontspannen en vooral niet te googlen maar ik krijg al die doemscenario's zo slecht uit mn hoofd. Jullie hebben we wel wat gerustgesteld gelukkig. Ik ga maandag de huisarts bellen als het nog niet over of minder is.
Ik bleef hoesten na 5 weken verkoudheid en bleek bronchitis te hebben. Knapte met een AB-kuurtje snel op. Ga even naar de huisarts dus!

Als er een bacterie komt bij iets dat viraal begint, helpt antibiotica goed
@misscolorado

Je hebt echt geen kanker. Die schrale keel komt door het hoesten en er zit/zat slijm op je strottenhoofd . Dat irriteert enorm.
quote:Miss-Colorado schreef op 07 januari 2017 @ 18:37:

Ik weet het niet.. ik vind het gewoon heel erg eng. Ik ga proberen te ontspannen en vooral niet te googlen maar ik krijg al die doemscenario's zo slecht uit mn hoofd. Jullie hebben we wel wat gerustgesteld gelukkig. Ik ga maandag de huisarts bellen als het nog niet over of minder is.Als je zo in de war zit bel je toch het HAP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven