Gezondheid alle pijlers

Was dit drugs? en zo ja, welke?

22-06-2011 20:16 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even geleden was ik op een feest. Opeens voelde ik me niet lekker. Ik werd niet goed wakker. Ik kon niet meer lopen, praten, armen bewegen, alles was wazig en 'ver weg'.

De dokter werd gebeld en ik moest mee met de ambulance. Reden voor dit laatste was dat ik een veel te snelle hartslag had, zo ontzettend slap was , steeds weg viel (en raar praatte) en soms ineens een soort van 'wakker' werd en dan om me heen schopte en met mijn hoofd schudde.. een beetje het Exorcist-idee:-P Ook duurde het gewoon ontzettend lang. Na een paar uur voelde ik me ineens weer meer helder.

Dat hele rare en buiten bewust zijn heeft dus wel zeker 2 uur geduurd. Tot ik weer wat helderder zag wel een uur of 3 in totaal. De dag erna ook nog steeds heel raar geweest en gewoon ook geschrokken.

Ik gebruik zelf noooit drugs, maar zoals ik me toen voelde, voelde het echt als drugs (denk ik dus:-P). Alsof ik niet aanwezig was en ik niks kon 'pakken'. En daarbij heb ik op het einde van de avond best lang bij iemand gestaan, deze bleek achteraf zelf die avond ook veel drugs te hebben gebruikt en hij heeft drinken voor me gehaald... Ik heb een half drankje weggegooid, omdat deze sterk smaakte (ik dacht dat dat was omdat het een andere soort fles wijn was, maar achteraf...). Ik kan me dit zelf niet meer herinneren, maar ik hoor dit van anderen. Ook toen ik me niet goed voelde, wilde ik naar de wc. Opeens ging meneer ook naar de wc en toen ik me, al behoorlijk wazig voelend, omdraaide stond ie opeens achter me. Gelukkig kwam ik op dat moment net mijn vriend tegen en die heeft me meegenomen (ik werd niet goed en viel in zijn armen).

Ik heb geen 'hard' bewijs natuurlijk, maar ik vraag me heel erg af wat dit geweest kan zijn. Voor de duidelijkheid: ik had zelf maar een wijntje of 4 op en doe nooit van dit soort gekke dingen.

Wat denken jullie ervan en moet ik hier nog iets mee doen?
als het drugs is geweest lijkt het op GHB, ook wel rape drugs....jakkes zeg wat een nare ervaring of het nou wel of geen drugs was...
Waarom hebben ze dit in het ziekenhuis niet getest? Een vriend van me heeft hetzelfde meegemaakt. Ik was erbij en het was behoorlijk eng kan ik je vertellen. Bij hem hebben ze het toen in het ziekenhuis getest.
Ghb?
GHB door iemands drinken gooien schijnt helemaal in te zijn in bepaalde kringen, en de symptomen lijken er ook op.

GHB moet zorgvuldig gedoseerd worden. Het verschil tussen extase en narcose (een overdosis) is zeer klein. Veel mensen nemen dan ook een overdosis GHB in met de volgende gevolgen; onbedwingbare slaap, stuiptrekkingen, (tijdelijke) bewusteloosheid (comateuze toestand), geen reflexen meer. Ondanks het feit dat het bewustzijn is uitgeschakeld, kan het lichaam onbewust doorgaan met het verrichten van allerlei bewegingen. Dit kan zeer bizar en beangstigend overkomen op de omgeving. GHB heeft door dit soort incidenten een slechte reputatie. Dit 'out' gaan is bepaald niet bevordelijk voor de gezondheid (minder zuurstof).
Oh, wat vervelend!

Denk dat het inderdaad drugs geweest moet zijn. Zat ook al gelijk te denken aan GHB
Het klinkt inderdaad alsof die persoon wat door jouw drankje heeft gedaan. Wat ik wel wat raar in jouw verhaal vind is dat het 'even geleden' is en dat je vriend erbij was en jullie niet eerder actie hebben genomen. Nu heb je niet meer echt bewijsmateriaal (glas, jouw bloed).

Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een melding maken bij de politie, als je weet wie die vent geweest is. Of de kroegbaas waar het gebeurd is inseinen, voor als hij de volgende keer weer daar komt.
Lijkt me een enge ervaring om je zo te voelen, gelukkig dat je vriend er bij was. Ik heb verder geen tips voor je, ik weet niet of je hier überhaupt nog iets mee kan als je geen bewijs hebt.

Hebben ze trouwens in het ziekenhuis je bloed niet getest?
Ik gok ook op GHB. Raar dat ze het niet hebben getest Ik mag toch aannemen dat ze jouw verschijnselen vaker zien.
Tja... ze vertelden tegen mij in het ziekenhuis dat ze dit niet konden testen, omdat ze niet weten op welke stoffen ze zouden moeten zoeken en dit heel veel verschillende stoffen zouden kunnen zijn. Wel dat het heel goed mogelijk was dat het drugs was.

Toen ik in het ziekenhuis aankwam, werd ik al vrij snel ook wat meer helder en die rare aanvallen bleven weg, dus ik denk dat dat ook een reden is. Ze hebben wel naar mijn hart e.d. gekeken.

De dokter van de huisartsenpost heeft ook behoorlijk lang bij me gezeten voordat ik naar het ziekenhuis werd gebracht (ik zat op een feest, op de 3e etage met veel trappen, ontzettende drukte van feestende mensen, etc..). Maar omdat ze het echt niet vertrouwden moest ik mee.

GHB dacht ik ook, maar daar schijnen die rare (agressieve?) aanvallen niet bij te passen.
En waarom ik er niks mee gedaan heb.. het is nu een week geleden en we waren meer met mij bezig dan met hem op dat moment. Ik weet wel wie het is, maar heb dus geen hard bewijs en daar baal ik hard van.. We kennen hem verder niet (via-via wel, het is een arts).

Daarbij was het een groot studentenfeest van vrienden, dus een beetje een vervelende situatie om daar heisa te maken (achteraf misschien wel moeten doen, maarja..dat is achteraf).
GHB valt nauwelijks te testen in het lichaam of je moet er razendsnel bij zijn, denk dat haar conditie het ook slechter mogelijk maakte.
quote:mrsabc schreef op 22 juni 2011 @ 20:24:

Tja... ze vertelden tegen mij in het ziekenhuis dat ze dit niet konden testen, omdat ze niet weten op welke stoffen ze zouden moeten zoeken en dit heel veel verschillende stoffen zouden kunnen zijn. Wel dat het heel goed mogelijk was dat het drugs was.

Toen ik in het ziekenhuis aankwam, werd ik al vrij snel ook wat meer helder en die rare aanvallen bleven weg, dus ik denk dat dat ook een reden is. Ze hebben wel naar mijn hart e.d. gekeken.

De dokter van de huisartsenpost heeft ook behoorlijk lang bij me gezeten voordat ik naar het ziekenhuis werd gebracht (ik zat op een feest, op de 3e etage met veel trappen, ontzettende drukte van feestende mensen, etc..). Maar omdat ze het echt niet vertrouwden moest ik mee.

GHB dacht ik ook, maar daar schijnen die rare (agressieve?) aanvallen niet bij te passen.

Heel naïef van mij misschien, maar ik had eigenlijk gedacht dat een ziekenhuis wel een soort top drie van drugs-in-drankjes zou hebben en dat ze daar dan toch in ieder geval op zouden kunnen testen.

Dan heb je denk ik helemaal geen poot om op te staan als je naar de politie zou willen gaan.
quote:Circulair schreef op 22 juni 2011 @ 20:29:

[...]

Heel naïef van mij misschien, maar ik had eigenlijk gedacht dat een ziekenhuis wel een soort top drie van drugs-in-drankjes zou hebben en dat ze daar dan toch in ieder geval op zouden kunnen testen.

Dan heb je denk ik helemaal geen poot om op te staan als je naar de politie zou willen gaan.

Denk ik ook niet. Maar misschien had iemand dit ooit meegemaakt hier en weet ik daardoor iets meer, gewoon voor mezelf. Je hebt nu gewoon geen bewijs van wat het is geweest.

Ik denk ook dat ze niet verder meer hebben getest, omdat ze zagen dat het beter ging en niet meer levensbedreigend? Ik weet het niet.. Misschien iets meer op moeten aandringen maar op dat moment wilde ik alleen maar naar huis en naar bed..

En oja, studentenfeest..betekent hier wel 500 mensen..
quote:Philein schreef op 22 juni 2011 @ 20:26:

GHB valt nauwelijks te testen in het lichaam of je moet er razendsnel bij zijn, denk dat haar conditie het ook slechter mogelijk maakte.

Die vriend van mij was nog een stuk verder heen en werd ook tijdelijk opgenomen, en daar hebben ze het ook gedaan, of bedoel je met conditie wat anders? Verder weet ik het fijne er niet van wat wel of niet kan qua testen, alleen dat ze het toen wel hebben geprobeerd.

TO, die vriend van mij werd ook agressief met tussenpozen, dus dat zou goed kunnen. Als je wil kan ik hem wel eens vragen wat het ziekenhuis daarover zei. Het is al een tijd geleden, en wat er is gebeurd staat me nog heel levendig bij, alleen de uitkomsten niet. :S Als ik het me goed herinner was het bij hem ook GHB & Alcohol samen, maar ik durf mijn hand niet in het vuur te steken ervoor.
Hij is arts?? En gebruikt zelf drugs? En dat wc-verhaal klinkt ook raar.

Ik zie de volgende mogelijke scenario's.

1. Deze arts heeft iets in jouw drankje gegooid omdat hij in werkelijkheid een (potentiële) verkrachter is.

2. Iemand anders heeft iets in jouw drankje gegooid.

3. Er is niets in jouw drankje gegooid, maar er is een medische oorzaak voor jouw duizeligheid en klachten, misschien veroorzaakt door de drank.
quote:mrsabc schreef op 22 juni 2011 @ 20:32:

[...]

Denk ik ook niet. Maar misschien had iemand dit ooit meegemaakt hier en weet ik daardoor iets meer, gewoon voor mezelf. Je hebt nu gewoon geen bewijs van wat het is geweest.

Ik denk ook dat ze niet verder meer hebben getest, omdat ze zagen dat het beter ging en niet meer levensbedreigend? Ik weet het niet.. Misschien iets meer op moeten aandringen maar op dat moment wilde ik alleen maar naar huis en naar bed..

En oja, studentenfeest..betekent hier wel 500 mensen..

Hmm ja kan me dan ook wel weer voorstellen dat je op dat moment wel wat anders aan je hoofd had dan de mondige patiënt uithangen.

Ik heb zelf (gelukkig) nooit zoiets meegemaakt, hoop dat andere reacties hier je wel wat duidelijkheid kunnen verschaffen. Ben je trouwens niet woest op die gifmenger?
Van GHB krijg je juist een super lage hartslag..

Ik vind het eigenlijk eerder neigen naar Ketamine.

Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt en naar mijn eigen ervaring leek dat veel op GHB (spugen, out-gaan, steeds gigantisch op mijn muil gaan, heel andere waarneming, geen idee waar te zijn) alhoewel ik mij nog steeds niet kan voorstellen dat zoiets is mijn drinken in gestopt. Maar, je weet nooit!!

Ik twijfel nog steeds of het echt GHB is geweest of dat, hoe vreemd ook, enkele wijntjes gigantisch verkeerd gevallen zijn!
Een goede vriendin van mij heeft lange tijd in een club gewerkt in de beveiliging. Zij maakte dit soort toestanden wekelijks mee, twee keer met dodelijke afloop. Alle beveiligers hadden daar een training voor het verlenen van eerste hulp bij drank- en drugsincidenten gehad.

De symptomen die jij noemt komen inderdaad overeen met GHB. Het probleem is wel dat zij dus altijd te horen kregen dat het zomaar in hun glas was gedaan en dat ze nooit drugs gebruikten. Niet erg geloofwaardig argument omdat zij heel goed wisten wat zich er binnen afspeelde. Op ziekenhuizen denken er zo precies zo over helaas. Iedereen zegt dat ze het niet zelf hebben genomen. De smaak is echt uitermate walgelijk, roept echt kotsneigingen op. Behalve als je veel gedronken hebt, valt het minder op omdat je dan smaak dan minder waarneemt.

Ik wil hier helemaal niet mee zeggen dat het niet in je glas is gedaan zonder dat je het zelf wist. Maar dit is wel wat hulpverleners altijd te horen krijgen, omdat men gewoon bang is dat de politie erbij betrokken wordt of ouders het te horen krijgen, en vull zelf maar in wat motieven zouden kunnen zijn om te liegen. Punt is wel dat hulpverleners zo geen goede hulp kunnen verlenen omdat ze niet weten waarmee ze te maken hebben. En dit gegeven kan dus een dodelijke afloop hebben. Weet je hoe naar het is om iemand te reanimeren en het leven weg te voelen glijden onder je handen? GHB is spelen met je leven.

Overigens heeft mijn vriendin ook ooit een zaalarts van een ziekenhuis gereanimeerd. Je zal hem na een weekend aan je bed hebben zeg.

Ik vind het echt heel naar voor je dat je dit hebt meegemaakt. Voortaan zelf je drank halen, blijkbaar kan jij je vrienden en bekenden dus niet vertrouwen. Lijkt me echt erg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
GHB is toch niet te testen?

Meid, echt.... Neem nóóit een drankje aan zonder dat je mee loopt naar de bar en zélf het drankje aanneemt van de barkeeper.
MrsStanley heb je zelf wel eens GHB gehad ? Zo smerig is dat tegenwoordig niet meer .. Men gooit daar ook druppeltjes zoetigheid in en je proeft amper verschil.

Ketamine is ook een mogelijkheid of een combi van keta met ghb..

Zelfs XTC in een kopje hete thee met suiker proef je amper de xtc meer na een paar wijntjes. En dan heb ik t niet over flessen wijn achterover geklokt te hebben maar 3 a 4 wijntjes en je smaak is heel anders.
quote:perseph0ne schreef op 22 juni 2011 @ 21:06:

GHB is toch niet te testen?

Meid, echt.... Neem nóóit een drankje aan zonder dat je mee loopt naar de bar en zélf het drankje aanneemt van de barkeeper.

En ook dat geeft geen garantie.. Ik heb t mee gemaakt dat ik samen met een vriendin elke keer drank haalde samen bij de bar.. En vriendin werd op gegeven helemaal leip.. Bleek de barkeeper ghb in 1 van de drankjes gedaan te hebben..

en t lullige is bewijs het maar eens !!
GHB kan tot vijf uur na gebruik in de urine aangetoond worden. Is inderdaad een relatief korte periode.
You know how I know? Because I reeaally think so!
GHB is 24 uur lang te testen..

En GHB is echt wel smerig, zelfs een paar druppeltjes in een glas cola proef je nog, zo vies!!! Je kan het zelfs ruiken!
Hmmm.. Even juiste info:

GHB is zeer kort aantoonbaar. Als men wil laten onderzoeken of men stiekem GHB toegediend heeft gekregen, moet voor alle zekerheid direct urine worden afgenomen. Plas direct na het voorval. Na enkele uren is het in de meeste gevallen al te laat. GHB is snel verdwenen. Het is in bloed maximaal 8 uur aantoonbaar en in urine maximaal 12 uur. Volgens het Delta Laboratorium in Poortugaal is GHB in zeer uitzonderlijke gevallen tot 24 uur aantoonbaar. Maar in de praktijk is het binnen enkele uren verdwenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven