was het smaakversterker en wat te doen aan de gevolgen?
zondag 1 december 2013 om 11:02
Eergisteravond hebben we voor het eerst besteld bij een tacoketen. Afgezien van de kwaliteit, koud en niet zo lekker, hebben we beiden het gevoel dat er smaakversterker (ve tsin) doorheen zat. We hadden gisternacht, gisteren en vandaag eigenlijk nog enorme dorst, droge mond, hoofdpijn en nauwelijks plassen. Eigenlijk het gevoel van een megakater, ware het dat we vrijdagavond nauwelijks en gisteren niks gedronken hebben.
Wie herkent dit en heeft tips om er zo snel mogelijk vanaf te komen. Mijn partner is inmiddels op zakenreis en ik zorg nu voor onze driejarige, wat niet leuk is met zo'n katergevoel
Wie herkent dit en heeft tips om er zo snel mogelijk vanaf te komen. Mijn partner is inmiddels op zakenreis en ik zorg nu voor onze driejarige, wat niet leuk is met zo'n katergevoel
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
zondag 1 december 2013 om 12:36
zondag 1 december 2013 om 13:51
quote:blommit schreef op 01 december 2013 @ 12:17:
@Frizz: Van de stof werd in het verleden gesuggereerd dat het Chinees-restaurantsyndroom, ook wel Dr. Wong-syndroom, naar de naam van de bedenker ervan, zou veroorzaken. Wetenschappelijk onderzoek onder gecontroleerde omstandigheden heeft deze suggestie weerlegdEn dat is waar omdat het op Wikipedia staat? Er zijn een héle hoop mensen die er verschrikkelijk slecht tegen kunnen, dat lees je hier ook.
@Frizz: Van de stof werd in het verleden gesuggereerd dat het Chinees-restaurantsyndroom, ook wel Dr. Wong-syndroom, naar de naam van de bedenker ervan, zou veroorzaken. Wetenschappelijk onderzoek onder gecontroleerde omstandigheden heeft deze suggestie weerlegdEn dat is waar omdat het op Wikipedia staat? Er zijn een héle hoop mensen die er verschrikkelijk slecht tegen kunnen, dat lees je hier ook.
•
zondag 1 december 2013 om 16:19
Kan ook gewoon het zout geweest zijn. Ik heb het ook als het eten veel te zout. Ve-tsin levert mij andere klachten op. Ik krijg er migraine aanvallen van die 3 dagen duren en bijna niet weggaan met medicijnen.
Ja, dat krijg ik ook van hele oude kaas en vleeswaren. Maar daar moet ik vrij veel van binnen krijgen voor het last geeft. Een Chinese of mexicaanse maaltijd bevat extra toegevoegde ve-tsin, kant en klaar of maaltijdpakketten ook. Voor mijn hoofd teveel is mijn ervaring.
Ja, dat krijg ik ook van hele oude kaas en vleeswaren. Maar daar moet ik vrij veel van binnen krijgen voor het last geeft. Een Chinese of mexicaanse maaltijd bevat extra toegevoegde ve-tsin, kant en klaar of maaltijdpakketten ook. Voor mijn hoofd teveel is mijn ervaring.

zondag 1 december 2013 om 16:32
Ik leer allemaal nieuwe dingen in dit topic. Ik kende ve tsin wel, maar ik wist niet dat je daar zo'n last van kon krijgen (ik vraag me nu direct af of die enorme beroerdheid van vorig weekend van de Peking eend kwam).
Hoe dan ook: sterkte Felice en een knuffel aan je meid. Misschien dat een extra lekker taartje helpt?
Hoe dan ook: sterkte Felice en een knuffel aan je meid. Misschien dat een extra lekker taartje helpt?
zondag 1 december 2013 om 17:12
Ik kom weer een beetje op aarde, heb vele liters thee weggewerkt en alleen nog een beetje hoofdpijn, morgen weer fris!
Pantax Pekingeend ben ik ooit ook ziek van geweest. Kijk je uit met zulke spannende gerechten nu
Pantax Pekingeend ben ik ooit ook ziek van geweest. Kijk je uit met zulke spannende gerechten nu
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...