Gezondheid alle pijlers

Wat doe jij tegen...

23-10-2016 21:29 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zover, een hevige menstruatie... En dan echt heftig. Zie er nu al tegenop om morgen naar mijn werk te gaan.

Wat doe jij om deze dagen draaglijker te maken?
Ik slik de pil door. Doe ik dat niet dan kruip ik 2 dagen over de grond van de pijn in mijn rug en bekken.

Is doorslikken een optie voor je?
Paracetamol en zoveel mogelijk zoet en hartig eten.
Ibuprofen of naproxen nemen en verder door de pijn heen bijten.
Veel maandverband en grote tampons meenemen. Balen.
Wat bedoel je met hevig (sorry, echt geen ervaring)? Is dat héél veel bloedverlies (dan zou ik denken; héél vaak verschonen) of gaat het juist om pijn?
Een keer de moed opbrengen om naar de huisarts te gaan en het er over hebben.

Misschien een vleesboom of een andere oorzaak.

Onder heftig versta ik nml flink vloeien en dan heeft paracetamol geen zin. Over pijn lees ik niks.

Als jouw cijfers jouw geboortedatum zijn had ik m'n baarmoeder er op jouw leeftijd al uit vanwege vleesbomen.

De pil doorslikken moet je maar net lukken zonder spottings want dat bestaat ook nog.
Pil door slikken. Heb ik minder migraine (ik heb niet echt heel erg last van menstruatie behalve krampen).
Als ik regelmatig sport (sowieso de twee weken ervoor) heb ik minder pijn. Verder rustig aan en goed slapen.
quote:JustcallmeTuT schreef op 23 oktober 2016 @ 21:35:

Een keer de moed opbrengen om naar de huisarts te gaan en het er over hebben.

Misschien een vleesboom of een andere oorzaak.

Onder heftig versta ik nml flink vloeien en dan heeft paracetamol geen zin. Over pijn lees ik niks.

Als jouw cijfers jouw geboortedatum zijn had ik m'n baarmoeder er op jouw leeftijd al uit vanwege vleesbomen.

De pil doorslikken moet je maar net lukken zonder spottings want dat bestaat ook nog.Dit dacht ik dus ook. Ik heb er jaren mee getobt, tot ik zo uitgeput was door ijzergebrek dat ik naar de huisarts ging en het vanuit een vleesboom kwam. Ik kan me voorstellen dat je snel denkt dat je nou eenmaal zwaar menstrueert maar het kan altijd een oorzaak hebben waar je niet bij stilstaat.
Heel hevig bij mij is dat ik twee uur doe met een supertampon. Gelukkig heb ik dat maar een keer per jaar. Voor de zekerheid draag ik er op dat soort dagen ook nog maandverband bij.
Flink vloeien, paar keer per dag flinke stolsels en veel pijn!
Paracetamol en als het echt erg is, neem ik er ibuprofen bij. Verder genoeg drinken en 's avonds een warm kruikje wil ook wel eens helpen.
Ik heb een spiraaltje genomen. Bloeding is nu nihil.
quote:jacky74 schreef op 23 oktober 2016 @ 21:40:

Flink vloeien, paar keer per dag flinke stolsels en veel pijn!Ziek melden en bij de huisarts langs. Je hebt hevig en hevig, maar dit zou ik wel een keer na laten kijken hoor. Hier een mirena, nergens last meer van.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Pil doorslikken, jaren gedaan op advies van gynaecoloog.

Slik nu de Zoely pil, en tijdens de stopdagen geen menstruatie meer!
My way or the highway!
Ik wil niemand bang maken maar heb zelf hele akelige ervaringen met het spiraal, die bij mij ook nog eens spoorloos verdwenen is. Maar mijn bloedingen werden er alleen maar erger door. Ik heb misschien pech gehad maar raar het nooit meer iemand aan.
Ik heb ook altijd hevige pijn..vooral als het doorzet. Zodra ik zie dat ik ongesteld ga worden begin ik met diclofenac dat zorgt ervoor dat het baarmoeder slijmvlies rustig wordt afgestoten. Op hoogtepunt 't (wat ik zie aan mijn bloedverlies zeg maar) pak ik 2 diclofenac en paracetamol erbij. Doe ik dit niet dan lig ik met kramp op bed. En ook mijn darmen zijn altijd wel van slag.
quote:MinkeDeWit schreef op 23 oktober 2016 @ 21:40:

Heel hevig bij mij is dat ik twee uur doe met een supertampon. Gelukkig heb ik dat maar een keer per jaar. Voor de zekerheid draag ik er op dat soort dagen ook nog maandverband bij.Ohw, dit heb ik altijd. Nooit gedacht daar iets mee te moeten doen eigenlijk.
quote:-Isabella- schreef op 23 oktober 2016 @ 21:51:

[...]

Ohw, dit heb ik altijd. Nooit gedacht daar iets mee te moeten doen eigenlijk.Ik maak me er ook geen zorgen over, maar het is wel irritant. Gelukkig maar af en toe, meestal kan ik met minitampons af.
quote:-Isabella- schreef op 23 oktober 2016 @ 21:51:

[...]

Ohw, dit heb ik altijd. Nooit gedacht daar iets mee te moeten doen eigenlijk.Nee daarom, daar denk je niet aan. Ik had het altijd, dikste tampons, maandverband eronder en nog doorlekken. Het is dat ik op een gegeven moment tegen mijn man zei dat ik eens naar de dokter ging omdat ik altijd met een wazig gevoel rondliep en me niet kon concentreren, geen geheugen had.. En toen ging het balletje dus rollen. Wat niet wil zeggen dat to iets heeft maar even langs de dokter is altijd verstandig.
quote:MinkeDeWit schreef op 23 oktober 2016 @ 21:54:

[...]

Ik maak me er ook geen zorgen over, maar het is wel irritant. Gelukkig maar af en toe, meestal kan ik met minitampons af.Irritant is het zeker ja. Een keer een iets 'normalere' menstruatie zou prettig zijn. Maar goed, ik weet niet beter. Ooit houdt het vanzelf een keer op
quote:Joni_de_tweede schreef op 23 oktober 2016 @ 21:55:

[...]

Nee daarom, daar denk je niet aan. Ik had het altijd, dikste tampons, maandverband eronder en nog doorlekken. Het is dat ik op een gegeven moment tegen mijn man zei dat ik eens naar de dokter ging omdat ik altijd met een wazig gevoel rondliep en me niet kon concentreren, geen geheugen had.. En toen ging het balletje dus rollen. Wat niet wil zeggen dat to iets heeft maar even langs de dokter is altijd verstandig.Vanaf wanneer had je dat dan, je hele leven?
Nee, het is er in geslopen maar achteraf al wel jaren.
Wat erg dat sommige vrouwen er zoveel last bank hebben
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven