Wat een stomme "ziekte"
maandag 7 december 2009 om 10:27
Ik heb Pfeiffer, zei de dokter twee weken terug. Ik had net een nieuwe baan, eindelijk een beetje leuke dingen in het verschiet, en nu.. lig ik op de bank! Of op Bed! En het gaat nergens over, je ziet genees dat ik ziek ben..
Nouja volgens mijn vriend dan, want ik schijn wel enoooooorm rustig te zijn volgens hem. Normaal ben ik een spring in het veld, en nu niet meer zo. En volgens hem heb ik wallen haha!
Maar gister was ik een beetje onrustig en dacht ik dat ik wel weer beter was en vandaag kon kijken of ik nog terug zou mogen naar mijn werk, maar ik voel me nu weer heel erg moe.. Mijn buik doet ook zeer, links net onder mijn Ribben.. dat schijnt mijn lever te zijn ofzo. Ik moet erg opletten met wat ik eet. Al heb ik totaal geen zin in voedsel en eet ik amper wat.
Ik vind het gewoon heel erg moeilijk te accepteren dat ik moe ben.. heeft iemand van jullie ook pfeiffer gehad, en hoe gingen jullie daarmee om? Ik word ook een beetje zat van de grapjes van mensen om mij heen: "Oh zal ik je even zoenen, lijkt me ook wel lekker om de hele dag te mogen slapen"
Volgens mij is het een hele warrige OP maar mn hoofd is ook een beetje warrig, dus sorry
Nouja volgens mijn vriend dan, want ik schijn wel enoooooorm rustig te zijn volgens hem. Normaal ben ik een spring in het veld, en nu niet meer zo. En volgens hem heb ik wallen haha!
Maar gister was ik een beetje onrustig en dacht ik dat ik wel weer beter was en vandaag kon kijken of ik nog terug zou mogen naar mijn werk, maar ik voel me nu weer heel erg moe.. Mijn buik doet ook zeer, links net onder mijn Ribben.. dat schijnt mijn lever te zijn ofzo. Ik moet erg opletten met wat ik eet. Al heb ik totaal geen zin in voedsel en eet ik amper wat.
Ik vind het gewoon heel erg moeilijk te accepteren dat ik moe ben.. heeft iemand van jullie ook pfeiffer gehad, en hoe gingen jullie daarmee om? Ik word ook een beetje zat van de grapjes van mensen om mij heen: "Oh zal ik je even zoenen, lijkt me ook wel lekker om de hele dag te mogen slapen"
Volgens mij is het een hele warrige OP maar mn hoofd is ook een beetje warrig, dus sorry

maandag 7 december 2009 om 13:56
bij mij is t ook onopgemerkt voorbij gegaan. ik was denk ik een jaartje of 16. was wel bleek en voelde me al een tijdje niet goed, maar ging weer over. toen steeds meer andere kwaaltjes en toen maar s naar de ha. krijg ik te horen dat ik pfeiffer gehad heb, maar dat wel al voorbij is. 2 jaar geleden heel geklooi met ziekenhuis en dergelijke vanwege buik (blijkt nu crohn te zijn) kwam er uit een bloedtest dat ik ook een variant van pfeiffer gehad heb in de laatste weken. *zucht* ik kreeg toen ook het dringende advies eens te luisteren naar mijn lijf.
dus, luister naar je lijf ookal betekent dat bankhangen en niets uitvoeren. probeer op goede momenten kleine dingetjes te doen. gaat dit niet, meteen weer rusten.
had je baas je trouwens al ontslagen of nadat je je hebt ziek gemeld???
sterkte btw
dus, luister naar je lijf ookal betekent dat bankhangen en niets uitvoeren. probeer op goede momenten kleine dingetjes te doen. gaat dit niet, meteen weer rusten.
had je baas je trouwens al ontslagen of nadat je je hebt ziek gemeld???
sterkte btw
maandag 7 december 2009 om 14:46
Nou ik werkte via een uitzendbureau, waar ook in het contract stond dat bij ziekte het contract werd stopgezet. Ik werkte pas 2 weken bij dat bedrijf, en toen ik zei dat ik pfeiffer had hoefde ik simpelweg niet meer terug te komen. Ik zit nu dus in de ziektewet.
Heb net een poging gedaan tot douchen, vriend moest maar even erbij komen haha! Vond ie heel niet erg! Ik ben niet zo knuffelig de laatste dagen omdat ik ook geen energie heb voor sex. Dat vind hij dan wel weer lastig..
Heb net een poging gedaan tot douchen, vriend moest maar even erbij komen haha! Vond ie heel niet erg! Ik ben niet zo knuffelig de laatste dagen omdat ik ook geen energie heb voor sex. Dat vind hij dan wel weer lastig..
maandag 7 december 2009 om 14:56
Ik heb EBV en dus constant last van pfeiffer.
Ik snap hoe kut het is, ine je hoofd wil je en je lichaam werkt niet meer. Het is heel frustrerend maar gun je lichaam die rust anders duurt het veel langer voor je weer op de been bent!
En ondanks dat je geen eetlust hebt, blijf eten en vooral drinken. Eet anders bijvoorbeeld roerei ofzo met een beetje melk. Of drink lekker een kop thee.
Mssn kan je op een goede dag eens thuis werken? Als je het echt niet meer uithoudt? Geef wel toe aan je lichaam hoor. slaap wanneer het nodig is en hou rust, hoe irritant het ook is
Ik snap hoe kut het is, ine je hoofd wil je en je lichaam werkt niet meer. Het is heel frustrerend maar gun je lichaam die rust anders duurt het veel langer voor je weer op de been bent!
En ondanks dat je geen eetlust hebt, blijf eten en vooral drinken. Eet anders bijvoorbeeld roerei ofzo met een beetje melk. Of drink lekker een kop thee.
Mssn kan je op een goede dag eens thuis werken? Als je het echt niet meer uithoudt? Geef wel toe aan je lichaam hoor. slaap wanneer het nodig is en hou rust, hoe irritant het ook is
maandag 7 december 2009 om 16:24
Ik heb begin dit jaar een ontzettende keelontsteking gehad, en achteraf gezien heb ik toen ook pfeiffer gekregen. Ik had erg veel last van opgezette lymfeklieren in mijn hals. Ik kon mijn hoofd amper draaien zo'n pijn deed het. Ik was in januari begonnen op mijn werk en tegelijkertijd met een opleiding begonnen en dacht dat ik daarom steeds zo moe was. Een paar maanden later gingen we verhuizen dus ja,.... logisch dat je dan moe bent toch? Ik zocht er dus verder niks achter en ging gewoon vrolijk door. Totdat ik in mei steeds in de bus naar mijn werk en ook op de terugweg in slaap viel. Toen vond ik dat toch wel erg raar... Ik sliep genoeg dus waarom dan die vermoeidheid? Daarbij kwam ook af en toe duizeligheid en ontzettende buikpijn vooral vaak na het eten. Uiteindelijk toch maar een bloedonderzoek gedaan en daaruit bleek dus dat ik pfeiffer had gehad.
Ik vond het fijn om te horen dat het niet aan mij lag dat er iets vreemds met mijn lichaam was, maar tegelijkertijd vond ik het ook een stomme diagnose.
Je kan er namelijk helemaal niks mee.
Niemand kan je vertellen hoe lang het duurt, je kan eigenlijk niks anders doen dan zitten wachten totdat je beter wordt.
Ik voelde me daar best rot over, machteloos.
En het gebrek aan energie is voor iemand die nooit pfeiffer heeft gehad bijna niet voor te stellen. En omdat je aan de buitenkant niks mankeert krijg je al snel het gevoel dat mensen je niet snappen of geloven.
Erg frustrerend. Ik ben 2 maanden thuis geweest en ben daarna begonnen met halve dagen te werken. Dit heb ik langzaam opgebouwd en nu werk ik sinds een week weer volledig. Maar ik ben ik totaal dus wel 10 maanden met pfeiffer bezig geweest.
Ik ben nog niet helemaal op mijn oude nivo maar er zit vooruitgang in en dat is wel erg fijn.
Ik vond het fijn om te horen dat het niet aan mij lag dat er iets vreemds met mijn lichaam was, maar tegelijkertijd vond ik het ook een stomme diagnose.
Je kan er namelijk helemaal niks mee.
Niemand kan je vertellen hoe lang het duurt, je kan eigenlijk niks anders doen dan zitten wachten totdat je beter wordt.
Ik voelde me daar best rot over, machteloos.
En het gebrek aan energie is voor iemand die nooit pfeiffer heeft gehad bijna niet voor te stellen. En omdat je aan de buitenkant niks mankeert krijg je al snel het gevoel dat mensen je niet snappen of geloven.
Erg frustrerend. Ik ben 2 maanden thuis geweest en ben daarna begonnen met halve dagen te werken. Dit heb ik langzaam opgebouwd en nu werk ik sinds een week weer volledig. Maar ik ben ik totaal dus wel 10 maanden met pfeiffer bezig geweest.
Ik ben nog niet helemaal op mijn oude nivo maar er zit vooruitgang in en dat is wel erg fijn.
maandag 7 december 2009 om 18:30
Ja ik mag ook geen vette happen enzo.. Dus ik leef beetje op selderij, komkommer, brood met kaas, ontbijtkoek, en als ik wil snacken neem ik zo'n japanse mix want daar zit geen vet in Alcohol hou ik gelukkig niet zo van
Ach ik wou toch al op dieet.. Haha maar echt dunner word ik niet Ben benieuwd hoeveel ik aankom zeg..
Ach ik wou toch al op dieet.. Haha maar echt dunner word ik niet Ben benieuwd hoeveel ik aankom zeg..
zondag 13 december 2009 om 20:52
Nog even een gekke vraag misschien, maar ik merk de laatste dagen dat ik heel slecht kleine dingetjes onthoud, en dat mijn concentratie ook veel lager ligt (daarom onthoud ik dingen denk slechter).. Nu ben ik normaal een chaoot en vergeet ik wel eens wat, maar ik vind dit raar zegmaar..
Ben soms ook beetje duizelig, en heb het gevoel dat ik er soms naast zit. Ook ben ik soms emotieloos.. dingen die me normaal raken doen me nu helemaal niets..
Hoort dat er ook bij? Ik heb gewoon niemand in mijn direkte omgeving om dit soort vragen te stellen.. en ik wil de dokter ook niet lastig vallen..
Ben soms ook beetje duizelig, en heb het gevoel dat ik er soms naast zit. Ook ben ik soms emotieloos.. dingen die me normaal raken doen me nu helemaal niets..
Hoort dat er ook bij? Ik heb gewoon niemand in mijn direkte omgeving om dit soort vragen te stellen.. en ik wil de dokter ook niet lastig vallen..
dinsdag 15 december 2009 om 13:21
Dingen onthouden lukte mij ook niet meer hoor. Ging ik naar de supermarkt omdat de melk en het brood op was.... was ik alweer vergeten wat ik daar kwam doen tegen de tijd dat ik daar was. En ik woon 5 minuten van de supermarkt... dus kan je nagaan. Ik liet ook vaak lampen enzo aanstaan. Was bijvoorbeeld boven bezig, als dan de deurbel ging was ik alweer vergeten dat ik van boven was gekomen.
Heel irritant maar het komt gewoon door de vermoeidheid. Dat geld ook voor die emoties. Je hebt gewoon geen energie om ergens op te reageren.
Heel irritant maar het komt gewoon door de vermoeidheid. Dat geld ook voor die emoties. Je hebt gewoon geen energie om ergens op te reageren.
dinsdag 15 december 2009 om 19:18

dinsdag 15 december 2009 om 20:40
Hier nog eentje met CVS. Zit al heel lang (jaren) in de toestand waar jij nu in verkeerd. Wat ik doe? Heel veel sjaals breien en heel veel boeken lezen (als ik daar niet te moe voor ben). Maar ik geef toe, het blijft lastig toe te kijken hoe het leven aan je voorbij trekt. Houd moed! Je pfeiffer gaat vast weer over. (Wat ik van CVS inmiddels niet meer echt geloof).
suc6!
suc6!

woensdag 16 december 2009 om 10:31
Helaas ben jij een van de mensen die het heeft die er dus erg veel last van heeft! Ik denk dat geduld met je lichaam het sleutelwoord is, en wat zijn een paar maanden nou op een mensen leven? Dat red je wel, al is het erg vervelend.
Ikzelf heb het gehad en ik wist het niet eens, terwijl een vriendin van mij amper naar school kon en heel erg was afgevallen (en ze was al héél erg dun).
Beterschap, het komt echt goed!
Ikzelf heb het gehad en ik wist het niet eens, terwijl een vriendin van mij amper naar school kon en heel erg was afgevallen (en ze was al héél erg dun).
Beterschap, het komt echt goed!
woensdag 16 december 2009 om 10:33
Ja dat ben ik ook al..
Is wel weer handig dat ik niet hoef te lijnen na kerst haha
Maar ik mag niet naar de dokter voor die blauwe plekken op mijn onderrug, want anders besmet ik daar mensen.. en ze weten niet of het door de pfeiffer kan komen (lig er natuurlijk steeds op) dus heb nu zalfje van vsm bij de drogist gehaald..
Is wel weer handig dat ik niet hoef te lijnen na kerst haha

Maar ik mag niet naar de dokter voor die blauwe plekken op mijn onderrug, want anders besmet ik daar mensen.. en ze weten niet of het door de pfeiffer kan komen (lig er natuurlijk steeds op) dus heb nu zalfje van vsm bij de drogist gehaald..