Gezondheid alle pijlers

wat eet jij op brood?

02-01-2013 12:13 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar ideeën. Heb sinds een tijdje geen trek meer in vleeswaren op mijn brood. (Eet wel vlees) Heb nog genoeg keuze;

Nu neem ik (smeer)kaas, salade, af en toe smeerleverworst . Salade bedoel ik die bakjes komkommer- sellery salade. Soms bak ik een ei en dan wel plakje gebakken ham erbij. Ook wel eens pindakaas op brood. Jullie lekkere ideeën?

Herkenning wbt geen zin in vleeswaren? Ik eet verder wel vlees bij het avondeten en in hapjes/snacks
Pindakaas met sambal, sandwichspread (de mexicaanse smaak is lekker), appelstroop, speculaasjes, kokosbrood, houmous, tehina (aubergineprutje), soms kaas/geitenkaas, dikke laag gezouten roomboter+hagelslag, als ik thuis ben gekookt eitje...keus genoeg
het is wat het is
Rucola, kipfilet en mosterdsausje zoals Robin ook beschreef.

Plakjes banaan met die 2 kleuren chocoladevlokken is ook erg lekker.

Kipkerriesalade van appie.

Speculaasje is idd lekker maar als je dat tussen je brood meeneemt naar je werk wordt het zacht, dus dan even in apart zakje meenemen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:jas schreef op 02 januari 2013 @ 12:58:

Speculaasje is idd lekker maar als je dat tussen je brood meeneemt naar je werk wordt het zacht, dus dan even in apart zakje meenemen.Ik vind het juist lekker als de speculaasjes zacht (of slof, zoals we in mijn regio zeggen) zijn...
het is wat het is
quote:ruiva schreef op 02 januari 2013 @ 12:59:

[...]

Ik vind het juist lekker als de speculaasjes zacht (of slof, zoals we in mijn regio zeggen) zijn... Jaja ik ken het woord slof. Ja kan ook, vond ik vroeger ook lekkerder, nu hou ik er meer van dat het lekker knapperig is.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Net was het een croissantje met kaas, en daarnaast een salade en een beker karnemelk.
Plakje zalm met mierikswortelsaus.

Plakjes gekookt ei, beetje (magere) mayo, plakjes tomaat en komkommer.

Eigenlijk eet ik bij voorkeur oude kaas die net niet brokkelt op brood.
verba volant, scripta manent.
Je zou ook eens naar een Marokkaans/Turks supertje kunnen gaan, daar hebben ze vleeswaren die je bij de Appie niet kan kopen.

Dan heb je wel weer vleeswaren en dat vroeg je niet, maar wie weet is het een idee
Ham, kaas, boterhamworst, vruchtenhagel, speculoos, smeerworst, rookvlees, gebraden gehakt, rollade, kipfilet.

Vooral vaak vlees en daar heb jij nu net geen zin in .
ik had net hutenkase, zalm en avocado. Maar dat was meer restje verwerking dan standaard. Wel lekkere restjeverwerkering.
Overigens eet ik vaak salades op mijn werk. Voor morgen heb ik bijvoorbeeld wortelsalade (geroosterde wortel met kerrie en mosterd, in een dressing van yoghurt, koriander en amandel), veel lekkerder dan kleffe broodjes.
ajvar(soort van groentepasta, kun je kopen bij de turk) op je brood smeren, plakje kaas erop en even in de oven de kaas laten smelten. Of een tosti ermee maken.
Orzoo: is ajvar een soort paprikapuree? Zo'n rood prutje zeg maar? Of is dat weer wat anders?
het is wat het is
quote:ruiva schreef op 02 januari 2013 @ 13:19:

Orzoo: is ajvar een soort paprikapuree? Zo'n rood prutje zeg maar? Of is dat weer wat anders?Ja dat is het
Ik ben ook niet zo gek op vleeswaren. Als ik naar het werk ga en boterhammen meeneem doe ik er meestal zoet beleg op: halvajam, pindakaas, hagelslag, chocopasta met nootjes of plakken chocolade. En als ik thuis ben: een gebakken ei, haringfilet in tomatensaus, eiersalade of filet american met een beetje mayonaise. In het weekend neem ik ook wel eens een pistoletje met kaas en wat bieslook erover.
Ah, heb er al wel vaker mee in mijn handen gestaan in de supermarkt. Toch maar eens meenemen dan!
het is wat het is
Voor lunch: kip piripiri (?)

Voor lunch: Pesto

Voor ontbijt: Vlokfeest

Voor ontbijt: Ei oid
ik neem naar mijn werk regelmatig mee:

-broodje gekookt ei met mayo

-broodje gebakken ei met peper/zout/kruiden

-broodje gebakken ei met ham

-broodje gebakken ei met spek

-broodje brie met honing en walnoten

-broodje kipfilet met rozijnen, appel en joppiesaus

-broodje met diverse salades(tonijn,krab, sellerie, etc)

arme collega's
Volkoren boterham met

- belegen kaas

- boter en pure hagelslag

- pindakaas

- jam

- gebakken ei

- het kapje zonder iets of alleen met boter

Pistoletje

- kaas, tomaat, uit en dan in de oven:)

- gewoon met kaas

- alleen met boter, mmm

Ik studeer nog en ben meestal thuis met de lunch (eet soms beetje vroeg, soms vrij laat)

Tijdens m'n stage afgelopen half jaar heb ik 2 boterhammen meegenomen, en maak ik daar een tosti (kaas/tomaat) of rooster ik het (met tomaat of jam) of doe ik er pindakaas of kaas op. Vind het minder lekker om het vantevoren klaar te maken

Vleeswaren eet ik nooit
quote:PietjeBello schreef op 02 januari 2013 @ 13:27:

Voor lunch: kip piripiri (?)

Voor lunch: Pesto

Voor ontbijt: Vlokfeest

Voor ontbijt: Ei oid

Dat klinkt leuk!
Humus, avocado, pindakaas (met sambal en komkommer) en (geiten)kaas.
Heb net een broodje op met brie en een beetje frambozenjam, yum yum!
- geitenkaas met honing en rucola.

- sambal pindakaas en komkommer

- pesto met kaas of (kipfilet) of brie

- vegatarische filet american (heel lang niet gehad, van AH)

- banaan in plakjes in oven op brood roosteren. hmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven