Gezondheid alle pijlers

wat eet jij op brood?

02-01-2013 12:13 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar ideeën. Heb sinds een tijdje geen trek meer in vleeswaren op mijn brood. (Eet wel vlees) Heb nog genoeg keuze;

Nu neem ik (smeer)kaas, salade, af en toe smeerleverworst . Salade bedoel ik die bakjes komkommer- sellery salade. Soms bak ik een ei en dan wel plakje gebakken ham erbij. Ook wel eens pindakaas op brood. Jullie lekkere ideeën?

Herkenning wbt geen zin in vleeswaren? Ik eet verder wel vlees bij het avondeten en in hapjes/snacks
Humus met plakjes tomaat, altijd op m'n werk.

Als ik thuis ben: kaas (al dan niet met tomaat/komkommer/ei/pesto), pindakaas, hagelslag, gestampte muisjes. Verder vind ik pesto met rucola en evt. feta kaas ook heerlijk.
I would rather shit in my hands and clap
Ik eet van alles

Pindakaas (aanrader is de AH honing/stukjes noot variant!), nutella, bosvruchten jam op een geroosterde boterham met een beetje boter, tosti met mosterd en kaas, pittige kip salade van de AH op een volkorencracker, kipkerriesalade op een geroosterde boterham, rauwe ham met wat groenvoer erbij, gebakken ei, gekookt ei (eventueel kun je het eigeel nog prakken met wat mayonaise/curry/mosterd/kruiden, krijg je zelfgemaakte eiersalade), rookvlees, boterhamworst, vruchtenhagel, hagelslag, vlokken ehhh ik kan wel even doorgaan maar je moet maar gewoon wat proberen haha!

En crackers, gewoon brood, geroosterd brood, tosti's wat afwisselen?
Oja gerookte kipfilet met rucola, tomaat en honing/mosterddressing is ook heeerlijk
gebakken plakje ham met ei.

edit: ach al genoemd in de OP. Dan Hüttenkäse; daar kan ik ook van dooreten.
it's a big club and you ain't in it
Philedelphia met ham en bieslook (ook lekker op een tortilla als je geen trek hebt in brood).
Ik eet geen brood

(maar als ik het sporadisch eens eet: zoute roomboter)
Ham prei salade van de AH.
snee brood met verse karbonade- of biefstukjus.
Je zou ook eens ander brood kunnen proberen; soms smaakt het dan ook anders wat je erop doet.

Bijv. met sesam, of natuurzaden o.i.d.
Hagelslag
(Smeer)Kaas (eventueel met komkommer), pindakaas, gerookte kipfilet, halvajam, filet américain.
Leverpastei met mayo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vandaag heb ik hazelnootpasta op(op crackers niet op brood) ga denk ik voor de lunch straks een ei bakken of koken.Ben er nog niet uit waar ik zin in heb....

Als ik moet werken heb ik kaas of ham of kipfilet mee.
quote:Nouschi schreef op 02 januari 2013 @ 12:29:

Leverpastei met mayo.Jak! al vraag ik me nu toch af of het lekker is
Pindakaas.
brood met banaan (rauw of gebakken; met of zonder kokos) bestrooid met suiker.
brood met kroket; brood met rookworst.
boterham met honing.
quote:SeptemberGirl schreef op 02 januari 2013 @ 12:21:

Ik eet geen brood

(maar als ik het sporadisch eens eet: zoute roomboter)

Wauw, nooit gedacht dat er mensen als ik rondliepen:)

Mijn collega's en vrienden vinden mij maar raar.. ik eet inderdaad amper brood, als ik al brood eet dan eet ik wit of stokbrood/afbakbroodjes. En het allerliefst met zoute boter!

Buiten dat gebeurd het wel dat ik er kip/meloen salade op smeer, gebakken ei, met of zonder kaas/bacon, paardenrookvlees of pasta.. maar dat doe ik even en dan zit ik aan de zoute boter. haha
Oja wat ook heel lekker is (goh ik hou niet van brood hoor.. )

Van die kleine pistoletjes halen en afbakken. Een stukje rookworst warmmaken en een sausje van mosterd, dille, honing, mayonaise (of fritessaus) maken. Lijkt het net op de hotdog van de HEMA. Je kunt gewoon de magere variant rookworst nemen, scheelt toch weer iets in de calorieën
Ik had net tomaat op m'n brood. Met wat peper.
Die schijfjes gekruide kaas van de Aldi uit Duitsland zijn ook heel lekker.
Oude kaas met picalilly, lekker. Of smeerkaas met een beetje sambal.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
quote:moeilijkenaam schreef op 02 januari 2013 @ 12:41:

[...]

Wauw, nooit gedacht dat er mensen als ik rondliepen:)

Mijn collega's en vrienden vinden mij maar raar.. ik eet inderdaad amper brood, als ik al brood eet dan eet ik wit of stokbrood/afbakbroodjes. En het allerliefst met zoute boter!

Ja precies zo, op een wit stokbroodje, hmmmm.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven