Gezondheid alle pijlers

Wat heb ik toch?

18-03-2013 11:45 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay normaal zou ik naar de dokter gaan maar ik wil weer niet te snel naar de dokter toe.

Sinds 2 dagen heb ik last van steken op de plek van mijn hart, die ik bij het inademen voel en best hevig zijn.

Zaterdagavond ben ik uitgeweest met vriend en heb aardig wat gedronken maar had geen kater zondag. Wel in de loop van de dag last gekregen van die steken dus.

Ook is mijn huid al weken erg gevoelig, veel puistjes, een vlek op mijn nek die op een opkomende moedervlek lijkt en een korstje op een oude moedervlek. Die heb ik ooit eens weg laten halen maar is terug gekomen op dezelfde plek.

Verder had ik gisteravond last van verhoging, dat is nu bijna over.

Ik ben verder licht verkouden, maar maak me zorgen over de steken en kreeg er net ook buikpijn bij.

Nu ben ik nogal snel bang voor dingen als kanker ( melanoom ), hartaanvallen en dergelijke. Maar ik voel me echt rot.

Iemand last gehad van dezelfde dingen?
nou, mijn huisarts meet nooit mijn bloeddruk, eigenlijk.

Als je koorts hebt niet gaan werken hoor, ben je gek. Ook als het een griepje is niet. Dan loop je zo weken te kwakkelen.
.
Ik moet wel werken, mijn collega staat niet op stand by. Dat nam ik aan, net gebeld en ze heeft al een afspraak morgen dus kan niet. Ze moet wat doen met vriendinnen.

We zijn maar met 3 en alleen kan mijn collega het nie af. Ik moet dus wel.

Hopen dat ik me beter voel.
roque, er heerst nog steeds griep. Een gemene griep. Als je je ziek voelt en koorts hebt zou ik morgen niet gaan. Zo steek je ook je collega's aan. Het is juist "onzin" om ziek te gaan werken.

Sterkte.
Oh las je laatste post niet. Nou lekker dan, maar ziek is ziek hoor.
Dus nu ben je gegaan, maar je gelooft je dokter niet?

Dat doen hypochonders ook altijd........
Dan zegt ze die afspraak maar af.

Heel jammer voor haar maar ziek is ziek.
.
Ja dat is simpel gezegd maar ik werk op een middelbare school in de catering en we krijgen 400 leerlingen per pauze aan de balie. Dat kan mijn collega gewoon echt niet alleen af.

Dat mijn andere collega niet loyaal is dat is klote maar ja.

Ik weet dat er griep heerst ja. Vind die houding van mijn moeder altijd zo irritant,ik moet echt 40 graden koorts hebben wil ze me serieus nemen. Nu zegt de dokter ook weer dat het niks is, en dus krijg ik weer het gevoel dat ik me maar zit aan te stellen.

Terwijl ik toch echt pijn heb en helemaal geen pieperd ben
Mijn huisarts zit er vaker naast. Al 3 keer om precies te zijn. Dat ik kom en zeg: ik denk dat ik dit heb. En dan wuift hij het weg en blijkt het wel zo te zijn. Die longontsteking is maar 1 voorbeeld.

En ik ben absoluut geen hypochonder.

Maar ik vertrouw niet blind meer op een huisarts nee.
.
quote:Louba schreef op 18 maart 2013 @ 18:05:

Dus nu ben je gegaan, maar je gelooft je dokter niet?

Dat doen hypochonders ook altijd........

Vind je het gek? een diagnose: een virusje. Welke dan dokter? ja geen idee hoor, maar wacht het maar even af. Ziek maar lekker uit.

Mijn collega zegt de afspraak niet af, die heeft morgen gewoon geen tijd zegt ze.

Ik ga liever naar mijn normale dokter, die neemt me wel serieus.

Ik ben geen hypochonder.
in de catering op een school? Waar je 400 kinderen kan besmetten? Denk ff na zeg...

Nee serieus, dan moet je collega het maar alleen doen en het assortiment beperken ofzo. Of de congierge valt in. Er is heus wel een oplossing.
.
Juist impala, gewoon nare ervaringen met makkelijke huisartsen. Verhaal van mijn opa bijvoorbeeld.

Welke arts kan er nou geen klassiek hartinfarct diagnoseren?

Mijn moeder heeft haar voet gebroken op 2 plekken, eerst zeiden ze geen breuk, daarna weer wel.

Toen is ze verkeerd gespalkt, weken verkeerd met gips rondgelopen en nu 7 maanden later is ze nog aan het kwakkelen van die blunder van de eerste arts.

Ik heb zat meegemaakt om artsen niet zomaar te vertrouwen.
Wat voor keuze heb ik Impala?

Mijn moeder denkt dat het morgen wel weer over is, en dat het niet besmettelijk is. Ik kan toch gewoon lopen en dingen doen, dan kan ik ook werken.

de congierges vallen niet in, die zijn zo lui als flikkers bij mij. Die hebben niks voor ons over. Als het echt nie gaat kan ik mijn baas bellen dan bedenken we wel wat. Ik wacht het nog even af tot morgen, misschien gaat het dan wel beter.
Woon je nog thuis? Dat je moeder er wat van kan zeggen?

Ja, moeders kunnen altijd heel goed schuldgevoelens geven.

Er tegen in gaan, is het enige wat helpt. En hoe doet je bedrijf het als je smorgens je pas ziek meld?
Ja ik woon nog thuis idd.

En schuldgevoel is ze enorm goed in.

Ik werk in een klein bedrijf met 3 personen op deze school en mijn baas en zijn andere personeelslid op de andere school.

Als we ziek zijn moeten we dus vaak gewoon komen, er is niet altijd een oplossing. Heb vaak zat met halve griep staan werken.

We hebben geen vervangers. Nu zijn wij met 3 en kan er meestal wel iemand invallen maar nu kan mijn collega dus niet ( of wil niet dat kan ook )
Ik snap dat hetniet makkelijk is als je moeder je onder druk zet. Maar als jij elke keer zwicht dan denkt ze: zie je wel, het viel allemaal wel mee. Voor jezelf opkomen dus.

Als jij morgen denkt dat het niet gaat dan ook niet gaan. Ik denk dat ze op school ook écht niet willen dat jij iedereen gaat besmetten. daar heb je toch ook een verantwoordelijkheid in? Is je moeder daar niet gevoelig voor?
.
de dokter zei een virus. Laten we daar dan even vanuit gaan.

Een virus is besmettelijk.

Dat snapt je moeder toch ook wel ?
.
Nee hoor want ik ben toch niet echt ziek>? het is maar een virusje. Zoveel leraren geven les terwijl ze griep hebben, mijn collega's komen ook als ze koorts hebben dus waarom zou ik dan op bed gaan liggen. Zo ziet zij het.

Alsof ik al die kindjes ga besmetten? welnee. ( haar woorden dan he )
tja dan is het kiezen voor jezelf (en die kindjes!) of voor je moeder. Meer smaken zijn er niet.

Maar als je morgen je werk belt en zegt ik heb een

virus en koorts, zeggen zij dan niet: blijf maar thuis?

Jammer dat je die dokter er niet even een uitspraak over hebt laten doen, die had zeker gezegd dat je met een virus niet op een school moet gaan werken. je moeder was daar toch bij?
.
Ga vroeg naar bed met een paar paracetamols en zie het morgen aan. Desnoods ga je heen en gaat het echt niet ga je weer naar huis.
Nee dat zeggen ze dan niet. Want een virusje ga je toch niet dood van? Maar goed ik zie morgen wel, als het echt niet gaat dan ga ik niet, maar ik hoop me morgen beter te voelen.

Ik hou mijn temperatuur in de gaten maar die is niet meer omhoog gegaan, zit nu op de 37,2 normaal dus.

Thuis blijven is lastig bij ons omdat je je schuldig voelt dat je collega het niet aan kan met zoveel leerlingen. Die kinderen worden dan onrustig en dat is een grote stress bende voor je collega. Niet echt leuk.
quote:madamemicmac schreef op 18 maart 2013 @ 18:23:

Ga vroeg naar bed met een paar paracetamols en zie het morgen aan. Desnoods ga je heen en gaat het echt niet ga je weer naar huis.

Dat was mijn plan ook idd.

Bedankt voor alle adviezen meiden, ga nu even wat eten en op de bank liggen, kom straks nog wel even terug.
slaap lekker straks en rust goed uit. Zie morgen wel hoe het afloopt. Ik ben zelf ook ziek thuis dus alle tijd om te forummen. Gelukkig heb ik geen moeder die me naar het werk schopt en vinden mijn collegas het niet meer dan normaal als je thuis blijft met koorts.

Hoewel mijn plv chef over een doktersverklaring begon omdat ik me ziek meldde in mijn vakantie. Mijn dokter zei daarop: daar begin ik niet aan, ik communiceer alleen met artsen
.
Ik snap niet zo goed waarom je zo ontevreden bent over de huisarts? een virus is toch een diagnose? en hij had moeten zeggen welk virus? Man, er zijn 80 miljoen verschillende virussen en dat verschilt ook nog per jaar, hoe moet de best man (of vrouw) nou weten welk virus het is? (en wat doet het ertoe?).

En waarom een dokter geen goede dokter is als hij niet altijd de bloeddruk meet, ontgaat me ook ten ene male. Het lijkt me dat dat gemeten wordt als het nodig is en niet elke keer dat je met een zere teen of een griepje komt.
Heb je al rennie geprobeerd?

Het zou kunnen dat je (naast het griepje) last van je maag hebt gekregen na je stapavond. Kan volgens mij geen kwaad als je er gewoon eentje neemt om te kijken of het verschil maakt.

(heb wel gelezen dat je bij dokter geweest bent)
Het virus heet aanstelleritus. huphup over naar de orde vd dag en morgen gewoon werken. Ik denk trouwens dat dit topic nep is. Een grote grap van to en impala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven