Gezondheid alle pijlers

Wat heb ik toch?

18-03-2013 11:45 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay normaal zou ik naar de dokter gaan maar ik wil weer niet te snel naar de dokter toe.

Sinds 2 dagen heb ik last van steken op de plek van mijn hart, die ik bij het inademen voel en best hevig zijn.

Zaterdagavond ben ik uitgeweest met vriend en heb aardig wat gedronken maar had geen kater zondag. Wel in de loop van de dag last gekregen van die steken dus.

Ook is mijn huid al weken erg gevoelig, veel puistjes, een vlek op mijn nek die op een opkomende moedervlek lijkt en een korstje op een oude moedervlek. Die heb ik ooit eens weg laten halen maar is terug gekomen op dezelfde plek.

Verder had ik gisteravond last van verhoging, dat is nu bijna over.

Ik ben verder licht verkouden, maar maak me zorgen over de steken en kreeg er net ook buikpijn bij.

Nu ben ik nogal snel bang voor dingen als kanker ( melanoom ), hartaanvallen en dergelijke. Maar ik voel me echt rot.

Iemand last gehad van dezelfde dingen?
Ik heb er geen verstand van maar als ik dit had had ik allang in de wachtkamer van de dokter gezeten!
Rogue, je loopt al lang genoeg mee hier op VF dat je weet dat de meeste antwoorden zullen zijn: NAAR DE DOKTER!!!!

Dus hop,hop, pak die telefoon en maak een afspraak.
En nu denk je dat iemand op dit forum een receptje voor je kan uitschrijven of je een huismiddeltje uit oma's tijd kan aanbevelen waarmee je klachten in een uurtje verholpen zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nou ja ik heb eerder in de huisartsenpost gezeten in het weekend omdat ik pijn had op mijn borst, maar toen konden ze ook niets vinden. Dit voelt als het zelfde.

Mijn oma heeft hier ook last van als ze brandend maagzuur heeft, dus misschien is dat het wel. Maar ik snap de verhoging niet, ook ben ik gisteren meer naar de wc geweest voor de grote boodschap dan normaal.
Zit het echt rond je hart of lager? Mocht het lager zijn dan zou je je urine eens kunnen laten testen. Misschien drink je te weinig want ik heb dat namelijk ook gehad. Je kunt ook een verkeerde houding hebben . Dan krijg je een heel naar drukkend benauwd gevoel in het midden van je ribbenkast. Maar inderdaad ik ben geen huisarts dus ik kan wel wat bedenken maar dat hoeft nog niet voor jou van toepassing te zijn. Bel de dokter dus maar even.
Het hoeft niets ernstig te zijn trouwens. Ik heb ooit zulke steken gehad (bij inademen) en toen had ik een spiertje verrekt op mijn borst.
Gewoon naar je huisarts gaan en de klachten voorleggen. Maar eerlijk gezegd klinkt het alsof je jezelf enorm veel ernstige dingen aanpraat en daardoor in de stress schiet (je hart).
Ik weet wel dat niemand hier weet wat het is.

Ik hoop alleen dat iemand me iets kan vertellen over terugkerende moedervlekken. Kan er niks over vinden op google.
quote:rogue_1987 schreef op 18 maart 2013 @ 11:50:

Nou ja ik heb eerder in de huisartsenpost gezeten in het weekend omdat ik pijn had op mijn borst, maar toen konden ze ook niets vinden. Dit voelt als het zelfde.

Mijn oma heeft hier ook last van als ze brandend maagzuur heeft, dus misschien is dat het wel. Maar ik snap de verhoging niet, ook ben ik gisteren meer naar de wc geweest voor de grote boodschap dan normaal.

Als ik de avond ervoor gedronken heb zit ik ook meer op de wc dan normaal. Alcohol werkt laxerend....

Laat in ieder geval even naar die moedervlekken kijken!
quote:zilvervlok schreef op 18 maart 2013 @ 11:51:

Zit het echt rond je hart of lager? Mocht het lager zijn dan zou je je urine eens kunnen laten testen. Misschien drink je te weinig want ik heb dat namelijk ook gehad. Je kunt ook een verkeerde houding hebben . Dan krijg je een heel naar drukkend benauwd gevoel in het midden van je ribbenkast. Maar inderdaad ik ben geen huisarts dus ik kan wel wat bedenken maar dat hoeft nog niet voor jou van toepassing te zijn. Bel de dokter dus maar even.

Het zit rond mijn hart, maar het verplaatste zich gisteren even van links naar rechts onder mijn borst.

Ik drink zeker niet te weinig, drink 3 liter water per dag. Verkeerde houding zou kunnen idd.

Ik heb geen moeite om naar de dokter te gaan hoor, maar ik ga best vaak voor niets.
Gordelroos?

Dat doet ook vreselijk veel pijn. En je ziet in het begin niks. Alleen erge steken die je voelt.
quote:mariekkk schreef op 18 maart 2013 @ 11:51:

Gewoon naar je huisarts gaan en de klachten voorleggen. Maar eerlijk gezegd klinkt het alsof je jezelf enorm veel ernstige dingen aanpraat en daardoor in de stress schiet (je hart).Daarom, ik zie meteen het ergste, kanker, hartinfarct ( zijn mijn vader en opa aan overleden ) mijn oma heeft suikerziekte en mijn hele familie heeft hartklachten, dus bij pijn op de borst word ik altijd nerveus.
quote:viennas schreef op 18 maart 2013 @ 11:52:

[...]

Als ik de avond ervoor gedronken heb zit ik ook meer op de wc dan normaal. Alcohol werkt laxerend....

Laat in ieder geval even naar die moedervlekken kijken!

Dat ga ik zeker doen. Maar voor mij is alcohol nooit laxerend, normaal kan ik daarna dagen niet naar de wc. Nu dus 6x in een dag. Voor mijn doen een vreemde reactie dus.

Zal eens googlen op gordelroos.

Net de dokter gebeld, kreeg antwoordapparaat. Zijn een dagje vrij vandaag, morgen zijn ze er weer. Ga ik morgen wel.
Ben geen arts, maar veel van de dingen die je beschrijft zou je ook kunnen hebben als je gestresst of grieperig bent (slechte huid, verhoging, buikpijn, steken bij je hart/drukkend gevoel op je borst). Met een korst op een moedervlek zou ik naar de huisarts gaan, een vlek waarvan je denkt dat het een moedervlek wordt zou ik goed in de gaten houden. Geen acute reden voor paniek, lijkt mij.

Je zegt dat je vaak al snel denkt dat je iets ernstigs hebt. Dat zou ik nou eens bespreken met je huisarts. Hij/zij heeft daar vast ervaring mee en kan je misschien advies geven hoe hier mee om te gaan. Ik kan me voorstellen dat het oplucht om het tegen je dokter te zeggen, zodat je je misschien minder schuldig voelt als je weer eens belt. Hij/zij kan je ook vertellen waar je op moet letten bij moedervlekken. Dat lijkt me betrouwbaarder dan google.
Die stekende pijn in de borst, die je vooral/alleen voelt bij inademen ! herken ik. Mijn huisarts stuurde me weg, het zou wel een verrekt spiertje zijn. Maar 3 dagen later werd ik met spoed opgenomen. Het was een longontsteking, die uitgebreid was tot een zeer pijnlijke pleuritis. Twee weken in zhuis aan het infuus en een half jaar uit de running.

Dus GA NAAR DE DOKTER en laat je daar niet afschepen.

Ik had geen last van hoesten en in het begin ook geen koorts. Wel werd ik op een gegeven moment wat kortademig maar dat was pas een paar dagen nadat de pijn begon.

Met pijn in de borstkas moet je altijd naar de dokter.
.
TO, ga nou niet googelen op gordelroos... Je maakt jezelf alleen maar bang!
Denk niet dat het gordelroos is maar wat ik wel las was dat je dan last van elektrische schokken kan krijgen. Heb gisteren wel 40x een schok gehad, van allerlei dingen. Normaal nooit last van.

Ik ben niet gestresst en ook niet grieperig.

Mijn huid is de laatste weken al enorm slecht, veel puisten overal, veel vlekken, donkere pigmentvlekken. Blauwe plekken trekken bij mij pas na 3 jaar echt weg. Dat heb ik wel eens tegen de dokter verteld die wuifde dat weg. Iedere huid was anders volgens hem, leek mij toch een raar iets, een blauwe plek die er na 3 jaar nog zit.
De pijn heb je pas sinds kort, al die andere dingen al langer. Er hoeft helemaal geen verband te zijn. Maar ga naar de dokter en laat in elk geval je bloedwaarden bepalen.
.
Heb je misschien last van stress of angst? want dat kan ook namelijk een oorzaak zijn.
Doe je aan sport?
Wat ook erg verwarrend is in het geval van pleuritis (longvliesontsteking), op een gegeven moment wordt de pijn minder. Dat betekent niet dat het over is, maar dat het erger is geworden. Er zit dan vocht achter je longen.

Als je ademhaling niet helemaal normaal is of wordt (snel en oppervlakkig, ook vanwege de pijn), niet afwachten en naar de HAP. Ik heb het toen te lang aangekeken.
.
Geen sport en ook geen stress.

Net mijn temperatuur gemeten en die was 37,9 dat is amper verhoging toch? Mijn ademhaling is wel rustig maar ik adem niet te diep in, dat doet pijn. Voelt een beetje als die keer dat ik een rib gekneusd had. Maar ik heb nu geen ongeluk gehad dus dat kan het haast niet zijn.
quote:rogue_1987 schreef op 18 maart 2013 @ 12:21:

Geen sport en ook geen stress.

Net mijn temperatuur gemeten en die was 37,9 dat is amper verhoging toch? Mijn ademhaling is wel rustig maar ik adem niet te diep in, dat doet pijn. Voelt een beetje als die keer dat ik een rib gekneusd had. Maar ik heb nu geen ongeluk gehad dus dat kan het haast niet zijn.

Ik vind dit niet goed klinken. 37,9 is wel verhoging, niet normaal dus.

En dat ademen: Zo begon het bij mij ook.

Zelfs de huisarts onderschatte het (dacht aan spiertje of rib idd), dus hou jezelf goed in de gaten. Of bel de HAP voor advies.

Ben je pas geleden verkouden geweest, of hees?
.
Wel een beetje verkouden, nu nog maar mijn vriend is ook ziek geweest dus kan het daarvan hebben.

Niet hees, wel last van hoofdpijn gehad meer dan normaal.

Ga wel even naar de nooddokter toe straks, even wachten tot mijn moeder terug komt van sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven