Gezondheid alle pijlers

Wat helpt tegen rode ogen behalve oogdruppels?

14-02-2014 11:09 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb namelijk afgelopen dagen last van rode ogen.komkommer helpt tegen wallen.maar wat helpt dan tegen rode ogen behalve oogdruppels ?
Kan je niet beter de oorzaak aanpakken?
Ik eet iig genoeg vitamine.dagelijks zeker fruit of groente.ik rook zelf ook veel minder al zeker een jaar.6-8 sigaretten per dag.ik zit niet langdurig met mijn telefoon. En ik slaap zeker 7-8 uren s'avonds.het probleem heb ik pas enkele dagen.vandaar die vraag.
Ik zou zeggen: ontdek wat de oorzaak is.

Ben je verkouden, heb je een beschadiging aan je hoornvlies, veel gewreven of droge ogen door een onbekende oorzaak, lang naar een scherm gekeken?

Even naar de huisarts als het blijft, je hebt maar een paar ogen

Wat je nu kunt doen is veel knipperen, dat stimuleert de aanmaak van traanvocht. Of huilen
Wat Bootje zegt, achterhaal de oorzaak. Droge ogen door een te droge lucht (door centrale verwarming)? Hooikoorts? Overgevoeligheid voor oogmake-up?

Dit kan ook plotseling de kop opsteken, dus doe het niet zomaar af met 'ik ben nergens allergisch voor'.
Over die hooikoorts:

Al is het nog februari, je kunt er nu al last van hebben.

http://www.pollennieuws.nl/
Heb ik ook al maanden, en soms wakker met een soort ontstoken ogen. Dwz beetje plakkerig bij wakker worden en het oogwit is dan roder. Naar de dokter geweest en heb me laten prikken op inhalatie allergie. Kwam niks uit, helaas... Nu make up gekocht in reform winkel en droge ogen druppels gekregen van de huisarts. Het is al veel minder, ben nu 5 weken verder. Ik denk dat ik door het dragen van lenzen te droge ogen heb gekregen en daar kun je ook oogontstekingen van krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven