Gezondheid alle pijlers

Wat is dat toch met die prikpil?

15-02-2010 20:17 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin me een klein beetje zorgen te maken.

Ik zit nu al 3/4 jaar aan de prikpil, maar ik begin steeds engere verhalen te horen over wat die prikpil wel niet met je doet.

Ik wil wel over een paar jaar kinderen, maar als ik het zo hoor moet ik 5 jaar van te voren stoppen wil ik kinderen krijgen?

Wat is jullie ervaring met de prikpil?
Ik ben een half jaar voordat we wilden stoppen met het gebruiken van anticonceptie overgestapt naar de gewone pil. Toen ik daar mee stopte was mijn cyclus niet meteen normaal, wat daarvoor wel zo was als ik stopte met de gewone pil. (voordat ik aan de prikpil ging was ik aan de gewone) Daaraan merkte ik wel dat het meer invloed had op mij dan de gewone pil. Maar dit is echt per persoon verschillend.

Ik zou even overleggen met je huisarts. Dat heb ik ook gedaan en voor ons werkte dat goed (was uiteindelijk na vier maanden zwanger, dochter is nu een half jaar, maar ook dit is natuurlijk per persoon verschillend.

Lang verhaal kort, bel je huisarts even en vertel eerlijk over je kinderwens.
Nou kinderwens heb ik nog niet hoor, ben pas 18 . Maar ik las net in een ander topic en wel vaker hier op het forum en ik hoor het ook wel is, gewoon de meest verschrikkelijke verhalen.
Hoi,

Zelf geen ervaring. Ik vraag me wel iets af, waarom ben je eigenlijk aan de prikpil ipv 'gewone' pil?

Gem
Ik werd in de 1,5 jaar dat ik de prikpil gebruikte 40 kilo zwaarder, o.a. door vocht vasthouden maar m'n stofwisseling was ook verneukt. Ook toen ik stopte met de pil en de kilo's er weer af wist te lijnen bleef ik vatbaar voor elke teveel genuttigde calorie, een ramp voor 'n veelvraat als ik!

En ik wilde het zelf hoor, die prikpil, want ik had gehoord dat je dan niet meer ongesteld werd. Dat was dus ook wel zo, maar de ellende die je er voor de rest van je leven aan overhoudt was 't me toch niet waard geweest.
Ik ben begin vorige maand gestopt met de prikpil omdat ik in er in een paar jaar tijd bijna 30 kg van ben aangekomen. Ik heb gelezen dat je de kilo's weer vrij gemakkelijk kwijtraakt maar jouw ervaring, elninjoo, is dus dat je daarna altijd moet blijven opletten met wat je eet? Dat zou wel even flink balen zijn zeg...
Ik ben er trouwens niet noemenswaardig van aangekomen, ik was wel al dik, dus misschien scheelt dat
Echt zoveel kilo's? Ik werd in het begin ietsjes zwaarder maar dat was er zo af, en nu heb ik zelfs het geluk hoeveel ik ook eet het komt er niet aan.

Ik heb de prikpil omdat ik daar veel minder aan hoef te denken, ik ben namelijk een chaoot en zou de pil heel vaak vergeten.

En ik vindt het heerlijk dat ik niet ongesteld word.
Hoeveel ik ook at, ik kwam ook niet aan, maar dankzij de prikpil zou ik me nu netjes aan ca. 2000 kcal per dag moeten houden wil ik niet aankomen. Ik ben dus vanaf toen 'n jojo geworden, want ik was gewend om meer dan 3000 kcal per dag op te smikkelen en dat kan mijn lichaam helaas niet meer verwerken.
Maar dat dat gebeurde was dat na of tijdens de periode dat je de prikpil kreeg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven