Gezondheid alle pijlers

Wat is de vreemdste verslaving waar je ooit van gehoord hebt

03-08-2009 13:59 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de vreemdste verslaving waar je ooit van gehoord hebt? Alcohol, drugs en roken kent iedereen wel maar ken jij ook minder bekende/vreemde verslavingen?
Een slaverslaving haha, dat klinkt zo leuk.

Ik zie dat er hier veel dingen worden opgenoemt zoals ticks en het eten en drinken van dingen die we gewoon heel erg lekker vinden. Ik kan me niet voorstellen dat je je (sociale) leven in gevaar brengt door het erg graag eten van kaas, filet american of snoeptomaatjes. Een verslaving wil zeggen dat je geestelijk en/of lichamelijk niet buiten het middel kan en en dat je je (sociale) leven en gezondheid hiermee in gevaar brengt. Dit soort dingen zou dan eerder vallen onder eet-verslavingen wat dus wel levensgevaarlijk kan zijn. Ook niet eten is een verslaving, en dat vind ik dus echt een hele rare verslaving. Ook het verslaafd zijn aan neussprays vind ik raar. Ik heb ook wel eens gehoord van het roken van alcohol....vreemd...
Kauwgom en koude dranken drink ik altijd met een rietje, anders moet ik het niet. Dat laatste is meer een tic, denk ik.
Ik ben verslaafd aan mijn ring. Geen trouwring overigens. Ik vind het altijd echt k*t als ik erachter kom dat ik 'm vergeten ben om te doen!

Leuke avatar daaromniet!
Hagelslag, rechtstreeks uit het pak zo in mijn mond.
salmiaklollies
Aan mijn mannetje dat is ook niet goed maar ja...wel lekker..
Het ruiken aan natte gele schoonmaakdoekjes (had ik vorige zwangerschap ook, gelukkig is 't daarna weer verdwenen).

O ja: en overal met m'n vinger stof weghalen. Hééérlijk. Het water loopt me dan echt in de mond. Helaas heb ik m'n hele huis al gehad. Vooral de plinten waren een genot. Uit ervaring weet ik dat deze verslaving ook weer zal verdwijnen.

(Jee wat ben ik blij dat ik hier anoniem zit)
als ik ga tanken moet ik altijd even het benzineluchtje opsnuffelen..heerlijk..

En het checken van telegraaf.nl, meerdere keren per dag, volgens mij ben ik nieuwtjesgeil..
.
Purol

Ik heb wel 20 potjes verspreid over tas, huis, slaapkamer, werk, auto.
quote:Daaromniet schreef op 10 augustus 2009 @ 12:21:

Kauwgom en koude dranken drink ik altijd met een rietje, anders moet ik het niet. Dat laatste is meer een tic, denk ik.Haha ik heb dit wel vijf keer overgelezen omdat ik steeds dacht 'he, kauwgom drink je toch niet?' haha!
muisjes!!! mmmmmmmm.... vanaf de geboorte van mijn kleine eet ik het nog iedere dag op mijn boterhammen...... mmmmmmm.......
quote:mylenevalerie schreef op 03 augustus 2009 @ 14:24:

Ik denk dat ik verslaafd ben aan kaas. Weet het niet zeker omdat ik mij bijna altijd wel kan omringen met kaas. En vroeger dat ik nog wel op vakantie ging nam ik kaas mee naar de landen waar het niet zo makkelijk te krijgen was.

Ik snap alleen niet wat het kan zijn, vind ik het gewoon lekker of is het een verslaving? Wat voor stof zou erin kunnen zitten waar je verslaafd aan bent?

Van drugs, alcohol, cola, chocolade snap ik de verslavende stof, van kaas niet.Myleen, heb jij toevallig een hond die Gromit heet?
Ik vind hier dingen van.
Grappig, Moordwijf vraagt wat de gekste verslaving is waar je ooit van hebt gehoord en iedereen gaat hier zijn eigen verslavinkjes (heel raar woord op deze manier) op zitten sommen .

Ik ken iemand die verslaafd is aan liegen, zo kun je dat wel noemen. Deze persoon móet liegen, hij kan het niet laten en ook al weet ie dat ie op een gegeven moment genadeloos door de mand valt, hij blijft het doen. Echt een lullig verslaving, want niemand neemt deze persoon meer serieus.
Als ik zelfgemaakte tomatensoep maak (een mega pan vol).

Dan kan ik niet meer stoppen met eten, soms wel 7 koppen eet ik achter elkaar leeg

Ik knap bijna uit elkaar, kan er niets aan doen...........

En ik moet elke dag chocolade eten, ben steeds weer aan een ander merk verslaafd, ik eet zo 2 kilo chocolade per week
Seks! Als ik een week geen seks gehad heb word ik echt kriegelig, en hoe meer ik krijg, hoe meer ik wil. Heb het het liefst 9 x in de week. Wel lastig aangezien ik op het moment vrijgezel ben....
Mensen die verslaafd zijn aan stelen. Kleptomanie dus. Vreemd!
Of je het een verslaving moet noemen weet ik niet, maar ik trek met mijn tanden de velletjes aan de binnenkant van mijn mond eraf. Ik bijt dus de binnenkant van mijn lippen kapot. Niet uit stress, want ik doe het altijd, zelfs als ik gewoon en boek zit te lezen of in de file sta te wachten...

Ik doe het al zo lang ik m kan herinneren, ook als (klein) kind al! Ik heb altijd wel wondjes in mijn mond; ik weet niet beter.

Ik neem aan dat dat ook een rare verslaving is?
Seksverslaving, daar snap ik niks van.

Wat is daar nou erg aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven