Gezondheid alle pijlers

Wat is de vreemdste verslaving waar je ooit van gehoord hebt

03-08-2009 13:59 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de vreemdste verslaving waar je ooit van gehoord hebt? Alcohol, drugs en roken kent iedereen wel maar ken jij ook minder bekende/vreemde verslavingen?
Mijn man is verslaafd aan Coca-Cola. Jaja, dat kan echt. En aan paracetamol. Maar hij probeert nu van beiden af te komen met hulp.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn kat is verslaafd aan knuffelen.

Een zeer hardnekkige, maar oh-zo heerlijke verslaving.
quote:Maleficent schreef op 03 augustus 2009 @ 14:00:

Mijn man is verslaafd aan Coca-Cola. Jaja, dat kan echt. En aan paracetamol. Maar hij probeert nu van beiden af te komen met hulp.Paracetamol en andere pijnstillers komt vaker voor. Je zegt dat hij ook verslaafd is aan coca cola, kun je daar iets meer over vertellen? Kan hij echt niet zonder? Heeft hij ontwenningsverschijnselen als hij geen cola drinkt? Welke soort van hulp krijgt hij daarvoor?
heb ooit via een collega gehoord dat zij een client had die dwangmatig asbakken uitlikte
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik heb best veel verslavingen.

Dat alles bij elkaar maakt mij wel een beetje raar.

Kopen

Eten

Drinken

Sporten

Kauwgom

Roken

Dit bovenstaande wisselt zich af en soms zijn er meerdere tegelijkertijd aanwezig.
Owja en mijn moeder beet vroeger de kopjes van de lucifers eraf.

Echt heel weird.
Wimpertrekken, deed een vriend van mij. Of valt dat onder ticks?
quote:sprokkelientje schreef op 03 augustus 2009 @ 14:03:

heb ooit via een collega gehoord dat zij een client had die dwangmatig asbakken uitlikte
quote:Moordwijf schreef op 03 augustus 2009 @ 14:03:

[...]

Paracetamol en andere pijnstillers komt vaker voor. Je zegt dat hij ook verslaafd is aan coca cola, kun je daar iets meer over vertellen? Kan hij echt niet zonder? Heeft hij ontwenningsverschijnselen als hij geen cola drinkt? Welke soort van hulp krijgt hij daarvoor?Hij is sinds kort bij een psych (onder ander om te verwerken dat ons kindje ziek is) maar die wil hem ook helpen om van de cola af te komen. Hij drinkt met gemak een fles per dag (anderhalve liter), niet echt gezond. Die psych wil hem nu een of ander voedingssupplement voorschrijven wat veel energie geeft, zodat hij overdag geen dips heeft. En dan langzaam afbouwen. Hij moet ook meer gaan sporten. Als hij geen cola drinkt wordt hij chagrijnig, moe, onhebbelijk, krijgt hoofdpijn. Ik haal eigenlijk al geen cola meer in huis, maar dan drinkt hij het nog wel op zijn werk.
quote:Maleficent schreef op 03 augustus 2009 @ 14:09:

[...]

Hij is sinds kort bij een psych (onder ander om te verwerken dat ons kindje ziek is) maar die wil hem ook helpen om van de cola af te komen. Hij drinkt met gemak een fles per dag (anderhalve liter), niet echt gezond. Die psych wil hem nu een of ander voedingssupplement voorschrijven wat veel energie geeft, zodat hij overdag geen dips heeft. En dan langzaam afbouwen. Hij moet ook meer gaan sporten. Als hij geen cola drinkt wordt hij chagrijnig, moe, onhebbelijk, krijgt hoofdpijn. Ik haal eigenlijk al geen cola meer in huis, maar dan drinkt hij het nog wel op zijn werk.

Dank je voor je antwoord

Moet het ook nog perse Coca cola zijn of is alle cola goed (slecht)?
Die cola vind ik niet zo heel raar, dat hebben wel meer mensen (al neig ik zelf meer naar Pepsi ), die asbakken daarentegen
quote:Moordwijf schreef op 03 augustus 2009 @ 14:10:

[...]

Dank je voor je antwoord

Moet het ook nog perse Coca cola zijn of is alle cola goed (slecht)?Ik denk dat het wel voor alle colasoorten geldt. Maar hij drinkt toch het liefste coca-cola. Het is de combi cafeïne-suiker.
Star, Pepsi cola is wel een beetje vloeken in de kerk he!
enne, een verslaving is wel wat anders dan dwangmatig gedrag. Ik vind asbakken uitlikken niet echt een verslaving, dat is gewoon iets abnormaals
Snoeptomaatjes!

Elke dag een bakje 'savonds bij de pc.

Als ik ze niet heb neem ik druiven dus het zal wel om de vorm gaan.
Lippenbalsem! Toffifee's!

Ook kan ik het niet uitstaan als ik mijn benen heb geëpileerd ik dan de volgende dag vergeten haartjes tegenkom, die trek ik er dan met mijn nagels uit (als een soort pincet).
quote:Maleficent schreef op 03 augustus 2009 @ 14:13:

Star, Pepsi cola is wel een beetje vloeken in de kerk he!Niet in mijn kerk, ik ben van het Pepsi-geloof
neusspray
Overigens ben ik momenteel verslaafd aan houdbare melk, maar dat zal wel door de hormonen komen. Reken erop dat het weer verdwijnt iig
Ik denk dat ik wel een chocolade verslaving heb. Vooral als ik ongesteld ben, dan kan ik echt de kast op zijn kop zetten om nog ergens een stukje chocola te zoeken. Is wel verslaven-gedrag volgens mij
Ik vind houdbare melk ook lekker. Lekker zoet! Moet wel de volle hebben.
Ik verstop de tomaatjes achterin de koelkast zodat de kinderen ze niet opeten, is ook verslaafdengedrag
quote:Maleficent schreef op 03 augustus 2009 @ 14:19:

Ik vind houdbare melk ook lekker. Lekker zoet! Moet wel de volle hebben.Ja precies.
vingers knakken. walgelijk vind ik het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven