Wat is een thorax?
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:16
Ik snap er niks van. Ik heb een brief gekregen van mijn zorgverzekering betreft mijn eigen risico, met daarbij een rekening van het ziekenhuis op een datum waarop ik volgens mij helemaal niet in het ziekenhuis was. En dit is wat er (2x) in rekening wordt gebracht:
'THORAX een of meerdere richtingen inclusief doorlichting'.
Google maakt me niet echt wijzer. Iemand een idee? Of kan het zijn dat het niet de behandeldatum is maar een factuurdatum van iets uit 2012? Ofzo?
'THORAX een of meerdere richtingen inclusief doorlichting'.
Google maakt me niet echt wijzer. Iemand een idee? Of kan het zijn dat het niet de behandeldatum is maar een factuurdatum van iets uit 2012? Ofzo?
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:24
Je thorax is inderdaad je borstkas.
Er is dus een röntgenfoto (of evt. een scan?) van je hart, longen, ribben en bovenste deel van je ruggengraat gemaakt. Gezien die 'doorlichting' zou het ook nog kunnen dat ze tijdens bv. een operatie een foto gemaakt hebben om te zien of iets dat ze hebben aangebracht (een pacemaker of zo, of een sonde?) op de goede plek zat.
Komt dit je helemaal niet bekend voor?
Edit: Het hoeft dus inderdaad niet perse om je longen te gaan.
Er is dus een röntgenfoto (of evt. een scan?) van je hart, longen, ribben en bovenste deel van je ruggengraat gemaakt. Gezien die 'doorlichting' zou het ook nog kunnen dat ze tijdens bv. een operatie een foto gemaakt hebben om te zien of iets dat ze hebben aangebracht (een pacemaker of zo, of een sonde?) op de goede plek zat.
Komt dit je helemaal niet bekend voor?
Edit: Het hoeft dus inderdaad niet perse om je longen te gaan.
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:27
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:33
Als ik het hier en elders zo af en toe lees kunnen ziekenhuizen soms nog járen later met rekeningen komen. Maar dat zou dan in dit geval wel ten koste moeten gaan van je eigen risico over 2012, en niet 2013, inderdaad.
Dat die declaratie in stukjes en beetjes komt is ook niet uitzonderlijk. Iedere afdeling dient zijn eigen rekening in.
Dat die declaratie in stukjes en beetjes komt is ook niet uitzonderlijk. Iedere afdeling dient zijn eigen rekening in.
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:35
Ja ik had dat ook al begrepen, en ik was ook erg benieuwd (en nog steeds) of ik ook het totale bedrag te zien krijg (dat zal vele malen meer zijn dan mijn eigen risico).
Maar goed, dan zou ik dus de zorgverzekering moeten laten weten dat het om 2012 zou moeten gaan. Althans, misschien maakt dat uiteindelijk helemaal niks uit, ik heb in 2013 ook kosten gemaakt.
In principe gaat het om één afdeling.
Maar goed, dan zou ik dus de zorgverzekering moeten laten weten dat het om 2012 zou moeten gaan. Althans, misschien maakt dat uiteindelijk helemaal niks uit, ik heb in 2013 ook kosten gemaakt.
In principe gaat het om één afdeling.
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:40
Thorax is inderdaad Latijn voor borstkas.
Je hebt een rekening gehad voor 2x een foto van je borstkas, meestal maken ze zon foto omdat ze naar je longen willen kijken.
Rekeningen komen vaker laat en in delen van het ziekenhuis, vaak wordt de rekening pas verstuurd als de behandeling/onderzoeken zijn afgesloten.
Je hebt een rekening gehad voor 2x een foto van je borstkas, meestal maken ze zon foto omdat ze naar je longen willen kijken.
Rekeningen komen vaker laat en in delen van het ziekenhuis, vaak wordt de rekening pas verstuurd als de behandeling/onderzoeken zijn afgesloten.
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:45
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:47
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:48