Gezondheid alle pijlers

Wat te doen aan ontsoken oog?

04-09-2009 14:19 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb nu voor de 3e keer deze maand een ontstoken oog.

officiele term conjectovitis ofzo. Hier in Amerika noemen ze het Pink Eye.

Ben al naar de dokter geweest, kreeg druppels. Leek te helpen.

Kwam weer terug.

Andere dokter. Sterkere druppels, mocht ook niet meer aan het werk ivm besmettings gevaar ( overdreven Amerikanen ).

Volgende dag voor controle even terug, 1e dokter was er weer. Kon gewoon weer aan het werk en moest toch maar andere druppels gebruiken.

Leek weer even oke te zijn, maar nu is het weer terug!

En ben op het moment niet in Amerika, maar in Engeland.

Heeft iemand tips? Gewoon van die huis-tuin&keuken middeltjes?

Of kan het iets anders dan een ontstoken oog zijn?
Wat ook helpt is een zakje kamillethee op je oog doen. Gekookt water op het zakje, af laten koelen en dan even op je oog leggen. Helpt echt!

Succes!
Je bedoelt conjunctivitis. Ontsteking aan het slijmvlies van je ogen. De behandeling vindt plaats door verschillende soorten antibioticum, vandaar dat je waarschijnlijk verschillende middeltjes voorgeschreven hebt gekregen.

Hoewel ik 'niet werken' wel overdreven vind, is het inderdaad op zich vrij besmettelijk (als je partner bijvoorbeeld op hetzelfde kussen slaapt waar jouw traanvocht op zit).
Peas on earth!
PODE: een conjunctivitis is in 99% van de gevallen een virusinfectie. Antibiotica doet daar niets tegen, voorkomt hoogstens dat er ook nog eens een bacteriële infectie bovenop komt, wat weinig voorkomt.

Meestal wordt in NL chlooramphenicol gegeven, een antibioticum dat voor heel veel bacteriën werkt. Maar goed, antibiotica is meestal niet nodig. Het wordt wel vaak gegeven zodat mensen het idee hebben dat de dokter er toch iets aan kan doen en ze niet voor niks op het spreekuur zijn gekomen.... Het is bijna nooit nodig.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ja je hebt gelijk. Ik heb zelf een aantal keren een bacteriële conjunctivitis gehad, vandaar mijn reactie. Maar inderdaad, een virale conjunctivitis wordt volgens mij alleen behandeld om grotere infectie te voorkomen.
Peas on earth!
Ik heb altijd gelijk
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven