wat te doen met een hersenschudding
maandag 30 juni 2014 om 00:00
Hallo iedereen!
Ik ben vorige week zondag (22 juni) van een galopperend paard afgevallen en op mijn hoofd geland. Gelukkig heb ik niks gebroken maar ik heb er wel een flinke hersenschudding aan over gehouden. Ik slaap ongeveer 16 uur per dag, maar de rest van de tijd verveel ik me dood. Ik mag niet achter de computer zitten, niet aan het verkeer deelnemen, niet lezen en eigenlijk geen tv kijken (wat ik wel doe, maar dan kijk is alleen makkelijk volgbare series).
Heeft iemand nog ideeën wat ik kan doen om de verveling tegen te gaan en weet iemand wanneer ik me beter zou moeten voelen?
Alvast ontzettend bedankt Voor de reacties!!
Ik ben vorige week zondag (22 juni) van een galopperend paard afgevallen en op mijn hoofd geland. Gelukkig heb ik niks gebroken maar ik heb er wel een flinke hersenschudding aan over gehouden. Ik slaap ongeveer 16 uur per dag, maar de rest van de tijd verveel ik me dood. Ik mag niet achter de computer zitten, niet aan het verkeer deelnemen, niet lezen en eigenlijk geen tv kijken (wat ik wel doe, maar dan kijk is alleen makkelijk volgbare series).
Heeft iemand nog ideeën wat ik kan doen om de verveling tegen te gaan en weet iemand wanneer ik me beter zou moeten voelen?
Alvast ontzettend bedankt Voor de reacties!!

maandag 30 juni 2014 om 00:08
maandag 30 juni 2014 om 00:13
Hey ik droeg wel een cap, gelukkig een best goede, anders had ik een heel groot probleem gehad. Voor de rest is linker schouder en rechterknie geschaafd. Linkerbovenbeen is gekneusd, veel blauwe plekken en nekpijn. Voor mijn nekpijn is er een CT. Scan gemaakt en is er gelukkig niks aan de hand. Maar ben gelukkig niet onder het paard terecht gekomen. Het vervelende is dat et is gebeurd tijdens een buitenrit met een vriendin van mij. En tijdens galop ging paard zo snel dat ik hem niet meer onder controle kreeg en daarnaast verloor ik een stijgbeugel. Dus toen viel ik er snel vanaf op een grindpad :/

maandag 30 juni 2014 om 00:55
Hier alvast en link naar en heleboel gratis luisterboeken. Beterschap!
http://www.radioboeken.eu/radioboeken.php?lang=NL
http://www.radioboeken.eu/radioboeken.php?lang=NL

maandag 30 juni 2014 om 01:20
Als je een hersenschudding hebt zou ik gewoon niet teveel, of beter nog, gewoon niks doen. Het herstel van je hersens vraagt heel veel van je lichaam en dan is elke prikkel er 1 teveel. Je zegt zelf al dat je 16 uur slaapt, dat lijkt mij al een teken dat je lichaam om veel rust vraagt. Doe nou gewoon even een paar weken rustig aan, desnoods verveel je je even, maar je hersenen varen er wel bij.
Mij is ooit (na een herseninfarct) uitgelegd dat de hersenen sowieso al tweederde van alle energie die je hebt verbruiken. Als ze stuk zijn, zoals bij jou nu, is dat misschien wel 7/8 of 8/9. Doe rustig aan dus, en kom gewoon op krachten door een beetje op de bank te hangen. Dan maar even vervelen, je hersens zijn zo'n belangrijk orgaan dat je je best even mag vervelen.
Mij is ooit (na een herseninfarct) uitgelegd dat de hersenen sowieso al tweederde van alle energie die je hebt verbruiken. Als ze stuk zijn, zoals bij jou nu, is dat misschien wel 7/8 of 8/9. Doe rustig aan dus, en kom gewoon op krachten door een beetje op de bank te hangen. Dan maar even vervelen, je hersens zijn zo'n belangrijk orgaan dat je je best even mag vervelen.

maandag 30 juni 2014 om 02:28
Als je geen rust neemt na een hersenschudding kan je je leven lang klachten krijgen, bijvoorbeeld (meest voorkomend) hoofdpijn, vermoeidheid enz.
Dat je je verveelt is nu maar even niet anders, ik zou het rust nemen zeer serieus nemen.
En ook met een luisterboek prikkel je je hersenen teveel, maar dat is mijn mening.
En ja, hier ervaring met hersenletsel.
Igg beterschap!
Dat je je verveelt is nu maar even niet anders, ik zou het rust nemen zeer serieus nemen.
En ook met een luisterboek prikkel je je hersenen teveel, maar dat is mijn mening.
En ja, hier ervaring met hersenletsel.
Igg beterschap!
maandag 30 juni 2014 om 07:58