Gezondheid alle pijlers

wat te doen met een hersenschudding

30-06-2014 00:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik ben vorige week zondag (22 juni) van een galopperend paard afgevallen en op mijn hoofd geland. Gelukkig heb ik niks gebroken maar ik heb er wel een flinke hersenschudding aan over gehouden. Ik slaap ongeveer 16 uur per dag, maar de rest van de tijd verveel ik me dood. Ik mag niet achter de computer zitten, niet aan het verkeer deelnemen, niet lezen en eigenlijk geen tv kijken (wat ik wel doe, maar dan kijk is alleen makkelijk volgbare series).

Heeft iemand nog ideeën wat ik kan doen om de verveling tegen te gaan en weet iemand wanneer ik me beter zou moeten voelen?

Alvast ontzettend bedankt Voor de reacties!!
Een voorleesboek uit de bieb lenen? Hoe heten die ingesproken boeken? Lekker liggen en naar het boek luisteren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Sudoku?
MV : luisterboek

Vind dat wel een goede optie! Verder toch zo veel mogelijk rust nemen, dan gaat het het snelst over. Gaat het verder wel een beetje? Geen spierpijn of blauwe plekken? Val van een paard kan aardig zeer doen droeg je wel een cap? Omdat je toch een hersenschudding hebt opgelopen?
Breien

puzzelen

luisterboeken idd
Nog niet aan gedacht! Goed idee!
Niets aan toe te voegen. Liggen, ogen dicht en een luisterboek op zetten.

Je zou ook eens kunnen googlen er zijn ook best een aantal audio boeken te downloaden.
Hey ik droeg wel een cap, gelukkig een best goede, anders had ik een heel groot probleem gehad. Voor de rest is linker schouder en rechterknie geschaafd. Linkerbovenbeen is gekneusd, veel blauwe plekken en nekpijn. Voor mijn nekpijn is er een CT. Scan gemaakt en is er gelukkig niks aan de hand. Maar ben gelukkig niet onder het paard terecht gekomen. Het vervelende is dat et is gebeurd tijdens een buitenrit met een vriendin van mij. En tijdens galop ging paard zo snel dat ik hem niet meer onder controle kreeg en daarnaast verloor ik een stijgbeugel. Dus toen viel ik er snel vanaf op een grindpad :/
Luisterboeken zijn een hele goeie optie als je een hersenschudding hebt. Ik heb een paar jaar terug een week of 10 thuis gezeten na een hersenschudding, ik heb tientallen boeken geluisterd
En heel gped dat je een cap draagt. Regelmatig zie ik mensen buiten rijden zonder cap, doodeng vind ik dat
Wat luisterboeken betreft, ik vond zelf de opgenomen hoorcolleges van Maarten van Rossem erg interessant en leuk. Ze zijn online te koop.
Gelukkig droeg je een cap. Zie ze soms in de bossen rijden zonder, erg gevaarlijk. Had heel anders af kunnen lopen dan idd. Je hebt wel een flinke klap gemaakt zeg! hopelijk voel je je snel weer wat beter! Sterkte!
Dan jullie wel voor de reacties!
quote:Desperate_Housewive schreef op 30 juni 2014 @ 00:08:

MV : luisterboek

Dank je, ik zat er niet ver naast, ik kwam er even niet op
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier alvast en link naar en heleboel gratis luisterboeken. Beterschap!

http://www.radioboeken.eu/radioboeken.php?lang=NL
Als je een hersenschudding hebt zou ik gewoon niet teveel, of beter nog, gewoon niks doen. Het herstel van je hersens vraagt heel veel van je lichaam en dan is elke prikkel er 1 teveel. Je zegt zelf al dat je 16 uur slaapt, dat lijkt mij al een teken dat je lichaam om veel rust vraagt. Doe nou gewoon even een paar weken rustig aan, desnoods verveel je je even, maar je hersenen varen er wel bij.

Mij is ooit (na een herseninfarct) uitgelegd dat de hersenen sowieso al tweederde van alle energie die je hebt verbruiken. Als ze stuk zijn, zoals bij jou nu, is dat misschien wel 7/8 of 8/9. Doe rustig aan dus, en kom gewoon op krachten door een beetje op de bank te hangen. Dan maar even vervelen, je hersens zijn zo'n belangrijk orgaan dat je je best even mag vervelen.
Wat je wel kan doen is wandelen, fietsen, zwemmen, kortom bewegen, dat is altijd goed.
Als je geen rust neemt na een hersenschudding kan je je leven lang klachten krijgen, bijvoorbeeld (meest voorkomend) hoofdpijn, vermoeidheid enz.

Dat je je verveelt is nu maar even niet anders, ik zou het rust nemen zeer serieus nemen.

En ook met een luisterboek prikkel je je hersenen teveel, maar dat is mijn mening.

En ja, hier ervaring met hersenletsel.

Igg beterschap!
Of ja lekker schilderen, tekenen of puzzelen. Even een oproepje via social media of je ergens een Jan van Haasteren puzzel mag lenen en je bent behoorlijk wat uren zoet. Of je leert breien, haken of loomen.
Ze mag niet lezen en geen TV kijken, dan lijkt me ingespannen kijken naar zoiets gepriegel als een legpuzzel of loomen oid (waarbij je ook nog eens voorover gebogen zit) niet bevorderlijk voor je herstel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:lynxie schreef op 30 juni 2014 @ 00:00:

Ik mag niet achter de computer zittenKssst, weg hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven