Gezondheid alle pijlers

Wat te doen met littekens?

08-04-2013 11:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben laatst aangereden op de fiets. Ik maakte toen een behoorlijke val en ik had daardoor meerdere verwondingen o.a. in mijn gezicht. Ik heb hier een litteken op mijn gezicht aan over gehouden. Heeft iemand tips om dit litteken te vervagen of te laten verdwijnen?

Ik hoor het graag. Ik vind het storend en wil er graag vanaf! Alle hulp is welkom, dank je wel
littekencreme van biodermal.
Daar helpt weinig tegen, behalve de tijd zijn werk laten doen. Littekens vervagen met de jaren een heel stuk. Vitamine E olie masseren wil misschien ook helpen. Is veel goedkoper dan biodermal.
quote:jools241 schreef op 08 april 2013 @ 11:59:

littekencreme van biodermal.Ja, daar ben ik ook enthousiast over. En verder de huid soepel houden met olie en goed voor jezelf zorgen (eten, drinken en vitamines).
Bio oil werkt ook heel erg goed. Zo'n flesje is vrij prijzig maar je hebt maar een paar druppeltjes nodig. Dus je doet er erg lang mee.

En bij mij heeft het erg goed geholpen!
Masseren helpt, soepel houden, zorgen dat het niet verkleeft met onderlagen. En tijd, meeste littekens vervagen behoorlijk.
Ik heb een paar geleden ook zo'n enorme smak gemaakt met de fiets. Ben bij de plastisch chirurg terechtgekomen voor een litteken (eigenlijk meer een bult) onder m'n kin.

Ze vond 't niet erg genoeg om te opereren (jammer, want dan had ik meteen de rest van m'n wensenlijst ingeleverd ), maar ik heb toen littekenpleisters gekregen. En echt, die werken als een tierelier. Na een paar weken was m'n litteken helemaal weg!
Ik heb ook veel baat bij littekenpleisters gehad.

Ik had scarban.. Ze lijken heel erg duur. Maar ze gaan heel lang mee. Je kan ze uitspoelen en weer opnieuw opplakken

http://www.farmaline.nl/d ... LP61-nyurYCFUbMtAod2GMAAA
Dank jullie wel voor alle hulp! Dit biedt hoop. Van littekenpleisters had ik nog nooit gehoord. Die crème komt mij bekend voor.

Via een vriendin hoorde ik over VSM littekencrème, zal dat veel verschillen van Biodermal? Ik zag namelijk dat Biodermal duurder is.
Je kunt er niet veel aan doen. Het is wel verstandig om je gezicht en littekens tegen de zon te beschermen want daar kunnen de littekens lelijker van worden.
Ik heb ook nog nooit gehoord van littekenpleisters. Zijn deze ook nog effectief te gebruiken bij een litteken van een half jaar oud?

De littekencreme van biodermal heeft denk ik wel wat geholpen, maar toch is mijn litteken (hals) nog beste wel zichtbaar.
Volgens de bijsluiter wel jools.
Dank voor je reactie pimpelmees. Welk merk gebruik(te) je?
Vitamine E creme van Jacob Hooy. Goed en niet duur. Grote pot voor 5 Euro, het proberen waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven