Gezondheid alle pijlers

wat zouden deze vage buikklachten kunnen zijn?

13-09-2012 21:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

willen jullie meedenken? Uiteraard ga ik morgen het eea laten controleren, maar ik vermoed dat er zo 123 niks komt uitrollen. Misschien dat iemand zich herkent in mijn klachten?

Vorige maand heb ik na een aantal weken wisselend last van mijn buik mijn urine laten nakijken. Ik heb nooit standaard klachten bij een blaasontsteking en kom er meestal pas achter als ik koorts heb met rugpijn (nieren). Dat was vorige maand niet het geval, maar had wel twijfels. Urine controle wees uit dat het niet 'schoon' was, maar ook geen sprake was van een ontsteking. Maw, ik moest maar terugkomen als mijn klachten aanhielden.

Nu heb ik nog steeds klachten, zij het wisselend aanwezig (sommige dagen voel ik niks) en ook wisselend in sterkte. De afgelopen dagen echter doet het wel echt pijn en heb ik nu al drie dagen ibuprofen moeten nemen tegen de pijn. Alleen mijn klachten kan ik niet thuisbrengen tot 1 bepaald soort orgaan.

De gevoeligheid is eigenlijk in mijn hele romp aanwezig, aan de voorkant van mijn lage onderbuik tot onder mijn ribben. Aan de achterkant bij mijn rug van mijn onderrug, tot flanken (nieren) tot zelfs onder mijn schouderbladen. Mijn nieren en onderbuik voelen het sterkst qua pijn, maar eigenlijk voel ik me overal beurs. Daarbij heb ik lichte misselijkheidsklachten (maar gebruik een mirena spiraal). Ik heb niet echt pijn bij het plassen. Maar moet wel vaker dan normaal, hoewel ik dan wel een volle blaas heb (sinds 2 maanden word ik standaard 's nachts wakker om te plassen, terwijl ik dat voorheen nooit (!) had).

Ook is mijn ontlasting eigenlijk vrij slecht, veel last van lucht in mijn buik, waarvan je flauw zou vallen haha (sorry). Maar ook het gevoel dat het misschien wel eens mijn baarmoeder zou kunnen zijn, vanwege die lage onderrug.

Wat o wat is dit toch waar ik al 2 maanden mee rondloop??

Ik ga morgen urine inleveren, hoewel ik er rekening mee hou dat er niks uitkomt. Ondanks mijn nierklachten.

Maar het zou net zo goed mijn darmen kunnen zijn. Of mijn baarmoeder.

Iemand nog ideeen wat ik zou kunnen zeggen of vragen aan mijn huisarts? Want ik zie het eigenlijk niet zitten om er nog heel lang mee door te lopen.

Alvast bedankt voor het meedenken
Ik heb geen röntgenogen maar vermoed óf toch een blaasontsteking inmiddels.

Of spiraal heeft niet goed gewerkt ( kan je dat uitsluiten ? )
Volgens mij, als je bovenstaand verhaal aan de HA vertelt, komt hij of zij met gerichte vragen, waar jij dan weer antwoorden op kan geven (!) en dan komen jullie samen tot een plan waardoor je hiermee geen maanden hoeft door te lopen (als het goed is). Beterschap!
Al een zwangerschapstestje gedaan?

Ooit nierstenen gehad?

Succes en beterschap!
gebruik je sinds 2 maanden (andere) medicatie? Mss dat het bijwerkingen zijn van (nieuwe) medicatie
quote:south schreef op 13 september 2012 @ 21:29:

Al een zwangerschapstestje gedaan?Ooit nierstenen gehad?

Succes en beterschap!Hier dacht ik ook aan. Ik ken meerdere baby's die ondanks een mirenaspiraal te wereld gekomen zijn.
quote:south schreef op 13 september 2012 @ 21:29:

Al een zwangerschapstestje gedaan?

Ooit nierstenen gehad?

Succes en beterschap!

Nee, geen zwangerschapstest gedaan. Kan het me haast niet voorstellen met een mirena.

Nierstenen, ja, daar heb ik wel last van gehad. Maar dan had ik een echte koeliek (en dat doet pijn!). Dat kun je niet missen zeg maar.
Anders een naar een Homeopaat. Dat is een natuurlijke geneeswijzen ik heb al die jaren daar erg veel baat bij gehad. Het is natuurlijk en dus niet schadelijk voor je om deze medicatie te nemen die ze voorschrijven. Beterschap en hopen op een snele uitslag,,
ik wil je niet zwanger praten, maar vaker plassen is wel een symptoom. En met mirena worden er heel soms ook weleens mensen zwanger helaas.

Nou ja, ben benieuwd of de huisarts het morgen nog uitsluit of niet. ( want gebruik van ibuprofen is niet heel erg aan te raden dan )
quote:schouderklopje schreef op 13 september 2012 @ 21:38:

[...]

Nee, geen zwangerschapstest gedaan. Kan het me haast niet voorstellen met een mirena.

Wil je niet bang maken hoor, maar het kan wel. Mirena heeft het zelfs op haar eigen site staan:

Hoewel Mirena zeer effectief is ter voorkoming van ongewenste zwangerschap, kan dit toch

voorkomen. Ongeveer 2 van de 1000 vrouwen bij wie Mirena correct is geplaatst, worden zwanger in

het eerste jaar. Bij langer gebruik neemt de kans op zwangerschap nog verder af.
Nierstenen kun je ook zonder die koliekpijnen hebben. Er ligt er nu weer eentje van southman in mijn badkamer te prijken, pijn gehad zoals jij beschrijft. (wat doe je met die dingen?! Weggooien is ook zo gek...)

Maar ik zou er toch ook echt even een zwangerschapstestje tegen aan gooien. (doet de huisarts morgen anders wel)
HA kan voelen en daardoor al veel beter inschatten waar de klachten vandaan komen dan wij n.a.v. alleen het verhaal dat zouden kunnen.
South,

eerlijk gezegd ben ik blij dat je het woord nierstenen genoemd hebt. Want ik heb er zelf niet aan gedacht, maar op zich passen veel klachten er wel bij. Op het moment dat ik zo'n aanval heb, voel ik me nl. ook beurs en ben ik misselijk. Dus misschien dat mij iets als niergruis dwars zit. Net niet groot genoeg voor een aanval, maar wel aanwezig genoeg voor klachten. Ik hou dit zeker in mijn achterhoofd!

Zwanger voel ik me niet, maar je weet het inderdaad maar nooit. Mijn man trekt al wit weg van het idee alleen haha. Ik zal morgen een test doen (als de huisarts dat al niet doet).
quote:millefleurs schreef op 13 september 2012 @ 21:44:

[...]

Ongeveer 2 van de 1000 vrouwen bij wie Mirena correct is geplaatst, worden zwanger in

het eerste jaar. Bij langer gebruik neemt de kans op zwangerschap nog verder af.[/i]Ik gebruik mirena al meer dan zeven jaar (na de geboorte van mijn dochter). Dus de kansen worden kleiner, nou, gelukkig ; )
succes Schouderklopje.

zat te bedenken, bij al een tijdje zwanger zou je op zijn minst wel wat aan je borsten voelen.

Hopelijk vind de HA morgen wat, want niet weten is het meest vervelend.
Bedankt voor jullie meedenken. Ben een beetje gerust gesteld, omdat ik nu een vrij redelijk idee heb wat het zou kunnen zijn. Dus dat ga ik zeker navragen morgen als de blaasontsteking niks uitwijst.

Dankjulliewel!
quote:lizzy1990 schreef op 13 september 2012 @ 21:41:

Anders een naar een Homeopaat. Dat is een natuurlijke geneeswijzen ik heb al die jaren daar erg veel baat bij gehad. Het is natuurlijk en dus niet schadelijk voor je om deze medicatie te nemen die ze voorschrijven. Beterschap en hopen op een snele uitslag,,

Dit vind ik altijd zo'n heerlijke drogreden. Prima hoor, als je naar de homeopaat gaat, maar cesium, taxus bes, kwik, puur natuur, maar hartstikke schadelijk.

Verder heb ik niets te melden, kan van alles zijn, lijkt me.
Ik zou denken aan een zwangerschap, dus ik zou toch een test doen.
Toen ik ongeveer dezelfde klachten had had ik een nierbekkenontsteking. Maar daar had ik dan op een gegeven moment ook echt hoge koorts bij. Dat vake plassen heb ik altijd (drie keer per nacht eruit wat een gezeik!) Ik hoop dat je morgen bij de HA duidelijkheid krijgt. Beterschap!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Nou, geen blaasontsteking zoals vermoed. Wederom is mijn urine niet schoon (zoals ik eind juni liet testen) en zitten er witte bloedcellen in. Maar geen reden om aan te nemen dat ik een blaasontsteking heb.

Mijn buik voelt soepel volgens huisarts, maar heb dus wel last van mijn linkeronderbuik en linkerflank als ze daarop drukt.

Ze weet zelf ook niet wat het is. Heb nu een (1) sachet anti biotica meegekregen en als ik klachten blijf houden, moet ik terugkomen (net zoals ze in juni zeiden).

Op mijn vraag of het geen niergruis of steentjes zouden kunnen zijn, dacht zij van niet. Want dan moest ik veel meer pijn hebben!
Advies: zet door en laat je niet afschepen door de huisarts. Je wilt het liefst gerustgesteld worden natuurlijk, maar als dit soort klachten aanhouden kan er echt iets aan de hand zijn dat niet vanzelf weer over gaat. Je verhaal doet me denken aan mijn eigen klachten en ik bleek ontstoken eierstokken te hebben en 2 cysten die de boel in de verdrukking brachten. Het duurde heel lang voor er iemand op het idee kwam dat mijn klachten met zoiets te maken konden hebben.

De moeite waard dus om het goed uit te laten zoeken. Sterkte en beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven