Gezondheid alle pijlers

Wat zouden jullie doen?

07-11-2013 18:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een enorme slechtslaper. Ik pieker ook best veel, maar dat is vaak niet de reden dat ik slecht slaap. Toen ik laatst tentamens had en ik van de stress nog veel later sliep, gaf mijn huisarts mijn Oxazepam, in tabletten van 10 mg. Ik heb het vier nachten achter elkaar gebruikt, en toen waren de tentamens over. Dat is nu iets meer dan een week geleden.

Nu moet ik morgen een heel aantal dingen doen. Niet per se belangrijk, maar wel energie vretend. En ik voel al aankomen dat ik vannacht slecht slaap (zoiets voel ik aankomen, echt).

De verleiding van het namen van een pil ligt op de loer...

Maar ik weet dat oxazepam verslavend kan zijn. Misbruik ik de pil zo niet?

Wat zouden jullie doen?
Niet doen!!! Zo ga je jezelf aanleren dat je een pil nodig hebt voor alles waar je tegenop ziet. Dit is het begin van afhankelijkheid. En dat ga je zelf creëren zo. Niet doen dus!! Bewijs jezelf dat je het helemaal zelf kunt, zonder pammetjes.
Zo lang je het niet elke dag neemt maar 1 of 2 keer peer week dan is er niets aan de hand. Als je de behoefte krijgt om dagelijks Oxa's te gebruiken, zou ik naar de huisarts teruggaan. Sterkte!
Die dingen zijn idd verslavend dus doe maar niet. Meditatie, warm bad, sleepsound app? Werkt hier allemaal erg goed.
Die dingen zijn idd verslavend dus doe maar niet. Meditatie, warm bad, sleepsound app? Werkt hier allemaal erg goed.
Zo lang je 1 of 2 keer per week een Oxa neemt is er geen probleem. Maar als je dagelijks de behoefte voelt om Oxa's te nemen dan zou ik teruggaan naar de huisarts. Sterkte!
A decision has been made: ik doe het niet en berg die dingen even goed op. Er is geen man overboord als ik morgen dingen afzeg
Goedzo!!!
Ik zou het niet doen. Oxazepam is inderdaad verslavend en je hebt steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Als de dingen die je morgen moet doen niet zo belangrijk zijn, kun je ze ook wel doen als je niet goed hebt geslapen. En als het wel belangrijk is, dan zou ik ook geen oxazepam nemen, omdat aangetoond is dat het de volgende dag nog steeds versuffend werkt (ook al merk je dat bewust niet). Is het misschien een idee om iets te doen aan de oorzaak van je piekeren en je slechte slapen? Het klinkt voor mij alsof het een structureel probleem is... Sterkte ermee!
Je piekert over morgen en dat je niet kunt slapen. Ik ben het niet met je eens, het piekeren is wel het gene dat jou uit de slaap houdt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet doen. En ga uitzoeken hoe je voor het slapen je hoofd leeg kan krijgen. Veel fijner op de lange termijn
Niet doen. Google op slaaphygiëne en volg een cursus, daar heb je op de lange termijn veel meer aan.
Als je hier bang voor bent, zou ik de pillen terugbrengen naar de apotheek. Je kan altijd nieuwe halen als er weer een langdurig stressvolle periode aankomt en je het weer echt nodig hebt.
Ja natuurlijk voel je aankomen dat je slecht gaat slapen. Je hebt jezelf daarop geconditioneerd: Vorige keer voor mijn tentamen, of voor mijn beoordelingsgesprek, of voordat ik alleen met de trein moest sliep ik slecht, dus dat zal nu wel weer zijn: en ja hoor, je slaapt slecht, dus de daaropvolgende keer wordt het steeds "makkelijker" om slecht te slapen. Een soort roze-olifantjes-effect
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn truc: bedenken dat er geen man overboord is als je een korte nacht maakt. Je kan heus wel wat hebben! Pas na 2-3 korte nachten en extreme vermoeidheid (wat me dan niet meer lukt te doorbreken) neem ik een pil. Ik slaap dan heerlijk, en de nachten erop ook weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven