Gezondheid alle pijlers

Weekendtarief tandarts

13-10-2012 13:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een ontsteking aan een kieswortel (al dood) en mijn reguliere tandarts had nog 1 afspraak nodig om die echt goed schoon te maken (de wortel dus) en die afspraak staat voor komende donderdag. Nu heb ik sinds gister goed pijn aan mijn kaak en ik voel me ook niet zo lekker. Net dus even met de noodtandarts gebeld (die krijg je toegewezen via een 0900-nummer, de 'Tandartscentrale') en die mevrouw vertelt me doodleuk dat ik best langs mag komen, maar dat een consult in het weekend sowieso ¤150 euro kost, en dan komt alles wat ze er eventueel nog aan doen er nog bovenop.

Is dat normaal? Ik ben wel verzekerd, maar al wel door mijn tandartsbedrag heen voor dit jaar, vrees ik. Ik las iets op internet over een onderzoek naar absurde weekendtarieven van tandartsen en dat dat onwettig is, maar ik denk niet dat ze er erg van onder de indruk zijn als ik ze dat vertel. Of kan ik naar een andere noodtandarts zoeken?

Vooralsnog ga ik het maar even proberen uit te zingen tot maandag, ik heb nog geen koorts en nu de ibu inkickt voel ik me al wel wat beter. Maar ik vind t wel vrij bizar, dat tarief.
Paloma, mijn wortel was al dood, dat scheelt nogal in de beleving Denk dat ik nu vooral last heb van de druk in de kaak zelf, maar ik ben nog lang niet bereid om mijn leven te geven. dus ik zie het nog even aan
Mijn zoon had zich laatst een paar losse tanden gevallen. Moesten we naar de noodtandarts om er eentje te laten trekken. Was over het bedrag heen dat de verzekering wilde vergoeden. We hadden geen keuze, het was een echt noodgeval. Door de telefoon zei de assistente al dat we ter plekke moesten betalen.
@Nelladella, het betrof hopelijk het melkgebit van je zoon?

Want anders zal er alles aan gedaan worden om loszittende tanden te redden...
quote:Moosey schreef op 13 oktober 2012 @ 14:50:

Paloma, mijn wortel was al dood, dat scheelt nogal in de beleving Denk dat ik nu vooral last heb van de druk in de kaak zelf, maar ik ben nog lang niet bereid om mijn leven te geven. dus ik zie het nog even aan Owww hij is al dood?! Watje . Even goed wat pijnstillers slikken (in een frequentie) en dan maandag de tandarts bellen.
Onze tandarts berekent alleen weekendtarief aan 'aanstellers en uitstellers', zijn woorden"

Mensen die niet echt een probleem hebben, of die hele week al last hadden, maar er geen tijd voor willen maken doordeweeks. Met spied, kun je altijd terecht
quote:paloma schreef op 13 oktober 2012 @ 14:45:

De laatste keer dat ik een ontsteking aan een wortelpunt had, was ik bereid om m'n leven te geven. Dus 150 euro is wat mij betreft een koopje.

Hoop dat je snel van je kiespijn af bent vrouw!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Nelladella1 schreef op 13 oktober 2012 @ 14:55:

Mijn zoon had zich laatst een paar losse tanden gevallen. Moesten we naar de noodtandarts om er eentje te laten trekken. Was over het bedrag heen dat de verzekering wilde vergoeden. We hadden geen keuze, het was een echt noodgeval. Door de telefoon zei de assistente al dat we ter plekke moesten betalen.

Wat op zich wonderlijk te noemen is gezien je zoon onder de 18 is en dus nog onder de jeugdzorg valt.

Ik vraag me trouwens af hoeveel de tandarts dan rekent als jullie het niet vergoed kregen.

Het weekend tarief krijg je overigens NIET vergoed
quote:beter.laat schreef op 13 oktober 2012 @ 14:58:

@Nelladella, het betrof hopelijk het melkgebit van je zoon?

Want anders zal er alles aan gedaan worden om loszittende tanden te redden...

Zoals?

Een plakbandje?

Als de wortel gesneuveld is is er bijzonder weinig meer aan te doen hoor
quote:paloma schreef op 13 oktober 2012 @ 15:03:

[...]

Owww hij is al dood?! Watje

Nou, ik moet zeggen, het duurde blijkbaar gewoon lang voordat de ibu z'n zegje had gedaan, want nu gaat het weer heel behoorlijk. Gelukkig.
Toen ik nog Palomaatje was klapte ik met mijn bekkie op mijn stoeltje en dat kostte mij één van mijn voorste melk tanden. Mijn praktisch ingestelde moeder dacht het gewoon weer terug te kunnen duwen . Scheelt toch weer 150 gulden een ritje naar de tandarts .
quote:Moosey schreef op 13 oktober 2012 @ 16:31:

[...]Nou, ik moet zeggen, het duurde blijkbaar gewoon lang voordat de ibu z'n zegje had gedaan, want nu gaat het weer heel behoorlijk. Gelukkig.Gelukkig maar. Houd de frequentie maar aan, zodat je er van het weekend geen last meer van hebt.
Moos....hoe was het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven