Gezondheid alle pijlers

Weer beginnen met de Diana 35?

17-05-2010 12:54 10 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn huisarts mag de Diane 35 niet meer voorgeschreven worden ivm ernstig trombose gevaar. Ik kreeg als alternatief de Microgynol. Yasmin schijnt hetzelfde verhaal te zijn als de Diane 35.
Ernstig trombosegevaar? Dat is onzin voor de meeste vrouwen waarbij dat niet in de familie zit.

Ga gewoon met je huisarts praten, het is niet een zware pil als je het vergelijkt met veel andere soorten en hij werkt heel goed tegen overbeharing en pukkels.
Ik kreeg deze pil ook niet meer vanwege het trombose gevaar. Ik slik ook nog andere medicatie waarbij ik trombosegevaar heb. Dus ik zou het maar eens bij je huisarts gaan informeren.

Want het is wel een super fijne pil inderdaad!
Ik heb jarenlang de diane geslikt en nog nooit over dat trombose gevaar gehoord van mijn huisarts.
Ik heb toen ik de diane slikte - was voor mij echt een wondermiddel, maar dat terzijde - een trombose gekregen.

Ik moest direct stoppen met diane, daarna allerlei onderzoeken gehad waaruit een andere oorzaak bleek dan de diane, maar mocht - hoewel de kans op herhaling van een trombose zo goed als nihil was - toch niet meer de diane slikken...

Maar dat gold voor alle AC-pillen, niet alleen voor de diane. Alle pillen geven nl. een verhooghde kans op trombose.
Ik heb ook eerst Diane en nu al jarenYasmin. Ik kreeg enorme eetlust en hinger van de Diane en ben daardoor heel erg aangekomen.

Heb ook overbeharing op mijn armen, maar is nooit minder geworden door Diane.

Alle pillen hebben trombosegevaar. Ik zou eerst even navragen hoe het zit. of het bij Diane inderdaad erger is...

Een mooiere huid krijg je ook door sporten en veel water drinken. (misschien nog wel mooier)
@dotje84: Hoe bevalt de Yasmin? Goed?Ben je aangekomen van de Yasmin? En hoe is je huid nu?

Groetjes,

Angel
quote:Dotje84 schreef op 17 mei 2010 @ 15:38:

Een mooiere huid krijg je ook door sporten en veel water drinken. (misschien nog wel mooier)Als je acne een hormonale oorzaak heeft, gaat dat echt nauwelijks helpen.
Hier ook Diane, bevalt prima. Volgens mij mag je die alleen niet voorgeschreven krijgen als je sowieso al een verhoogd risico op trombose hebt (bv in familie ofzo), anders wel, maar alleen vanwege problemen als acne en overbeharing. Puur als anticonceptie wordt deze namelijk niet vergoed. Acne is bij mij geweldig verbeterd sinds ik de diane slik, natuurlijk nog wel wat pukkels, maar gezicht en rug waren echt een maanlandschap, en kan nu weer gewoon hemdjes met spaghettibandjes aan zonder dat ik mijn haar los moet wil laten hangen. Overbeharing heeft het helaas niet tegen geholpen, maar daar heb ik dan weer scheermesjes voor
anoniem_101722 wijzigde dit bericht op 18-05-2010 17:08
Reden: spelling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven