Gezondheid alle pijlers

Weer de map?

25-03-2012 10:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden slik ik geen pil meer, op verzoek van huisarts. Maar nu is voor de 2e keer de condoom gescheurd in 3 maanden tijd. 3 maanden geleden nam ik de map. Nu wil ik hem dus weer gaan slikken. Ik ben ongesteld en het zou dus eigenlijk niet nodig zijn, maar ik las dat de kans er toch is. Is de map toch nodig ondanks dat ik ongesteld ben? Kan het kwaad om hem weer te nemen? Ben wel van plan om dit met de huisarts te bespreken en tot die tijd geen seks te hebben.
Gewoon nemen, beter iets teveel hormonen in je lijf dan een ongewenst kind maar die hormonen van de vorige zijn wel uit je lijf hoor.
Ik heb hem ooit twee keer in een week moeten slikken (in overleg met de HA overigens). XL condooms waren bij ons het antwoord. Daarmee geen last meer gehad!
Als je niet zwanger wil worden de map nemen.
Je slikt geen pil meer op verzoek van de huisarts? Waarom niet?
Als je condoom zo vaak scheurt, gebruik je hem dan wel op de goede manier? Het is mij nog nooit gelukt om er 1 te laten scheuren namelijk!
Dat kan echt Cellista, ik heb het voor mijn huidige vriend ook nog nooit meegemaakt. Bleken dus te klein...
Waarom wil je huisarts dat je de pil niet meer neemt? Ik zou voor n mirena gaan als je geen pil meer mag vanwege gezondheidsredenen. Alles beter dan 'n ongelukje. Of is het al 'n optie dat je je laat steriliseren?
Gewoon de map slikken voor de zekerheid
Heb hem net geslikt. Voel me er niet echt prettig bij :(

Ik slik idd geen pil omdat ik het niet goed kan verdragen.

En nu hopen dat ik niet ziek ervan word.
Wat kun je niet verdragen van de pil? Mij lijkt de pil toch 'n stuk minder zware hormoonstoot dan zo'n MAP.

Waarom probeer je geen mirena uit? Zou zelf ook niet durven vertrouwe op alleen condooms.
Toen ik de topictitel zag, dacht ik dat je aan ons wilde vragen of je weer lid moest worden van de leesmap...

Ik dacht nog: 'Hoe kunnen wij dat nu bepalen'
ja map weer slikken en naar huisarts gaan om te bespreken. Je mag geen pil maar er zijn nog andere methodes dan pil en condoom. Bespreek ze met de arts en laat het ons weten. Het zou ook handig geweest zijn als je had geschreven waarom je geen pil meer mag slikken.
Ik moet straks nog weg, mag ik er 2 parecetamols bij nemen?
quote:helpme1 schreef op 25 maart 2012 @ 14:02:

Ik moet straks nog weg, mag ik er 2 parecetamols bij nemen?Alleen als je ook een dikke joint rookt.
Wat een domme opmerking weer.

Ik was serieus.
quote:helpme1 schreef op 25 maart 2012 @ 19:03:

Wat een domme opmerking weer.

Ik was serieus.Nah minder dom dan stoppen met de pil omdat je er niet tegen kunt maar wel de map herhaaldelijk slikken ;)
Zit er in zo'n MAP niet meer hormonen dan in een hele pilstrip?
Klopt, Nien.

Ik vind het een apart advies van de huisarts. Stoppen en dan niet de mogelijkheden van andere anticonceptie bespreken.

Je ziet wat er van komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven