Gezondheid alle pijlers

Weinig plassen, slecht slapen

07-01-2014 07:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Twee weken geleden ben ik verhuisd naar een andere plaats en ik heb ben nog op zoek naar een nieuwe huisarts in mijn nieuwe woonplaats. Maar misschien weten jullie wat het is. Ik slaap slecht, heel onrustig. Ik kom slecht in slaap en word vroeg weer wakker. Daarnaast hoef ik bijna niet te plassen. Soms voelt het alsof mijn blaas vol is, maar dan komt er best weinig. Het is geen blaasontsteking, daar heb ik al te vaak last van gehad en ik weet hoe dat voelt.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Naar de huisarts! Misschien nog in je oude woonplaats?
Is dit sinds je verhuisd bent?
eeuh... drink je wel genoeg?
Waarom heb je nog geen nieuwe huisarts als je al 2 weken geleden verhuisd bent?

Vandaag nog bellen naar een praktijk in je woonplaats of je je kunt inschrijven en of je meteen een afspraak kunt maken.

Of nog een keertje naar je oude huisarts. Wij zijn geen artsen en kunnen niet vertellen wat er aan de hand is.
Je moet gewoon nog wennen aan je nieuwe huis waarschijnlijk.

Ben je al meer gaan drinken?
Ik ben me aan het aanmelden bij de nieuwe huisarts. Hiervoor moet ik verschillende formulieren invullen. Daarna krijg ik een kennismakingsgesprek en dán pas kan ik een reguliere afspraak maken. Daar gaat nogal wat tijd over heen dus.

Net m'n 'oude' huisarts gebeld, zij geven aan dat het niet nodig is om een afspraak te maken omdat ik geen klachten heb in de zin van pijn e.d. Het slechte slapen kon te maken hebben met de verhuizing.

En ja, ik drink wel genoeg. Maar als je 6 koppen thee drinkt en nog niet naar de wc hoeft, dan klopt er volgens mij iets niet. Normaal moest ik dan wel 3x, nu helemaal niet. De huisarts zegt dat mijn lichaam gewoon meer vocht moet gebruiken en daarom minder afscheidt, zeg maar. Vreemd verhaal vind ik...
Vaag, je kan altijd een afspraak maken bij een nieuwe/andere huisarts. Ze sturen je met een kluitje in het riet zo te horen.
Ik vind het geen vreemd verhaal.
Al die nieuwe geluiden, niet zo gek dat je dan amper slaapt.

En als je veel zweet van de angst of van inspanning plas je heel weinig.

En zijn ook antidepressiva waarvan je moeilijk plast.

Ook door andere zeldzame oorzaken kunnen ook de spieren die je blaas openzetten niet goed werken en dan blijft hij vol. Maar dat is pijnlijk hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Iets verandert in je eetpatroon?

Meer water en thee drinken? Groene thee, kruidenthee.

En nu toch pushen om een afspraak bij je nieuwe huisarts.
als je plast, is de urine dan heel donker (stinkend?) of net als anders?
Ben je aangekomwn in gewicht dan?

Overigens ben ik al ruim 10 jaar verhuisd (en inmiddels meerdere malen) naar de andere kant vh land. Ga nog altijd naar mijn oude ha. Slechts één keer iets met 'spoed' gehad en toen kon ik direct ergens anders terecht als 'passant'.

Dus als jij je desalniettemin zorgen maakt, zou ik gewoon nog een keer naar je vorige ha gaan!
Houd je ook vocht vast? Controleer of je putjes in je onderbenen kunt drukken die niet direct wegtrekken en weeg jezelf. Als je die putjes krijgt of als je ineens meer dan een kilo bent aangekomen, zorg dan dat je zo spoedig mogelijk een arts ziet. Ook als je naast het verminderde plassen hoofdpijn of misselijkheid hebt, of schuim op je urine, is dat verstandig.

Mocht dat niet aan de orde zijn of mocht je dat niet goed kunnen beoordelen, houd dan 24 uur lang bij hoeveel je drinkt en hoeveel je plast (plas uit in een maatbeker). Als je duidelijk minder uitplast dan je drinkt, ga dan alsnog zo snel mogelijk naar een arts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven