Gezondheid alle pijlers

Wel blij met abortus

29-10-2015 17:24 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik heb zelf ongeveer een jaar geleden een abortus gehad na ongeveer 5/6 weken en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Ik wist op het moment dat ik er achterkwam zeker dat ik het niet wilde. 22 jaar oud pas een maand een relatie (die nu overigens, gelukkig, over is) nog aan het studeren.Ik ben heel benieuwd of er nog meer vrouwen zijn die het ook zo ervaren en heel zeker waren over hun keuze?
Ik heb de andere kant gedaan. Nog steeds blij mee.
Ik heb ook een abortus laten plegen. Ik was er net zo op tijd bij als jij. Nooit spijt gehad, vriendje en ik waren nog veel te kort bij elkaar.
Find people who will make you better (M. Obama)
Ik heb ook nooit spijt gehad: ik was veel te jong en ben pas aan kinderen begonnen toen ik er aan toe was. Jaaaaaren later.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Zelf geen ervaring. Vriendin van mij wel en die heeft er nog geen spijt van gehad. Ze was vooral opgelucht.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik heb een jaar of 8 geleden een abortus gehad. Ook geen seconde spijt van gehad.
Geen spijt en de juiste keuze gemaakt is iets anders dan er blij mee zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Eens.

Ik had geen spijt, maar blij, nee. Dat ook niet.
quote:DG2015 schreef op 29 oktober 2015 @ 17:38:

Ik heb ook nooit spijt gehad: ik was veel te jong en ben pas aan kinderen begonnen toen ik er aan toe was. Jaaaaaren later.Dit dus. Ik was vooral opgelucht.
Ik vorig jaar. Geen spijt van gehad. Het kon gewoon echt niet.
Wat fijn, dan heb je de juiste beslissing genomen!
Ik ook, met 7 weken. Ik ben blij dat we in Nederland de optie hebben om hiervoor te kiezen. Ik was ook 22 en aan het studeren, de relatie is inmiddels ook over (daar vooral blij mee).
Heb hier trouwens wel een post over gemaakt op het forum. Kreeg toen wel een aantal vervelende reacties (en ook veel goede). Voornamelijk van vrouwen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, het moord noemden en ondankbaar van mij. Dat vond ik heel sneu. Als je er werkelijk met zo'n afgunst naar gaat kijken. De lieve reacties waren super!
florabella , neem je je hetzelf een beetje kwalijk dat je geen spijt hebt van je abortus?
Ik ben vooral heel blij dat ik niet voor de rest van mijn leven door een kind gebonden ben aan die ex.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:miedo schreef op 29 oktober 2015 @ 18:58:

florabella , neem je je hetzelf een beetje kwalijk dat je geen spijt hebt van je abortus?

Wat een vreemde opmerking.

Moet dat dan?
Dat snap ik wel, een gevoel van opluchting kan ik mij voorstellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Yggdrasil- schreef op 29 oktober 2015 @ 19:01:

[...]

Wat een vreemde opmerking.

Moet dat dan?Nee tuurlijk niet, maar ik begrijp gewoon niet wat de reden is dat Florabella deze vraag stelt..
quote:miedo schreef op 29 oktober 2015 @ 19:04:

[...]

Nee tuurlijk niet, maar ik begrijp gewoon niet wat de reden is dat Florabella deze vraag stelt..Omdat het beangstigend is om te denken dat je spijt kan krijgen van een abortus en ze zoekt bevestiging dat haar gevoel normaal is? Ik noem maar wat...
Ik kan me voorstellen dat je geen spijt hebt gekregen. Ik denk dat bijna alle vrouwen dan ook erg opgelucht waren toen ze de ingreep achter de rug hadden.
quote:spaatje25 schreef op 29 oktober 2015 @ 18:57:

Heb hier trouwens wel een post over gemaakt op het forum. Kreeg toen wel een aantal vervelende reacties (en ook veel goede). Voornamelijk van vrouwen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, het moord noemden en ondankbaar van mij. Dat vond ik heel sneu. Als je er werkelijk met zo'n afgunst naar gaat kijken. De lieve reacties waren super!

Die vervelende reacties vind ik echt niet kunnen. Ik ben zelf een kindje kwijtgeraakt, maar ben nog wel zo helder van geest dat ik weet dat mijn situatie niet die van een ander is en andersom. Ik vind het oprecht heel dapper als een vrouw tot die beslissing komt om zo een (enge) ingreep te ondergaan.

Een kindje weloverwogen niet laten komen, kan ook uit liefde.
Geen spijt, en ontzettend dankbaar dat ik in een land woon waar die optie er is,

waar je zonder door een haag fanatieke activisten te moeten naar een kliniek kunt gaan.
Geen spijt. Het was de juiste keuze voor mij. Maar leuk was anders, ik vond het op dat moment, stijf van de hormonen, een vreselijke ervaring.
Ik vind "blij zijn" inderdaad een wat ongelukkig gekozen uitdrukking in dit geval. Heb zelf een abortus laten doen toen ik 23 was. Nooit spijt van gehad, enorm opgelucht toen het achter de rug was, maar ik vond het jammer en stom dat ik het zover had laten komen en had het liever niet meegemaakt.
Nothing happens for a reason
Spa, ik heb geen abortus laten doen maar wel in mijn kennissenkring. Niemand die dat ooit heeft gedaan is verantwoordelijk voor de onvruchtbaarheid en kinderwens van een ander. De wereld is vol van kinderen zonder ouderliefde, wezen en pleegkinderen daar kunnen dat soort types zich prima op uitleven zonder een ander te veroordelen of beledigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven