Gezondheid alle pijlers

Wel blij met abortus

29-10-2015 17:24 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik heb zelf ongeveer een jaar geleden een abortus gehad na ongeveer 5/6 weken en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Ik wist op het moment dat ik er achterkwam zeker dat ik het niet wilde. 22 jaar oud pas een maand een relatie (die nu overigens, gelukkig, over is) nog aan het studeren.Ik ben heel benieuwd of er nog meer vrouwen zijn die het ook zo ervaren en heel zeker waren over hun keuze?
Ik begrijp je vraagstelling ergens wel. Over abortus wordt bijna altijd alleen maar gepraat en geschreven als een levensgroot taboe, waar je je als vrouw alleen maar wroegend en na lang wikken en wegen aan mag onderwerpen. Terwijl er in de praktijk best veel vrouwen zijn die er heel nuchter en vrij luchtig op kijken. Wat overigens ook nog weer iets heel anders is dan een abortus als een makkelijke vorm van anticonceptie zien (als we toch bezig zijn met dooddoeners)

Om te ondergaan vind ik de tandarts eerlijk gezegd erger. En als ik mezelf voorstel met een zesjarig kind dan ben ik wel blij ja.
quote:spaatje25 schreef op 29 oktober 2015 @ 18:57:

Heb hier trouwens wel een post over gemaakt op het forum. Kreeg toen wel een aantal vervelende reacties (en ook veel goede). Voornamelijk van vrouwen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, het moord noemden en ondankbaar van mij. Dat vond ik heel sneu. Als je er werkelijk met zo'n afgunst naar gaat kijken. De lieve reacties waren super!als abortus moord is, dan is zaadslikken kannibalisme.
quote:GateKeeper schreef op 29 oktober 2015 @ 19:41:

[...]

als abortus moord is, dan is zaadslikken kannibalisme. Uh...alleen als zaad van vlees is?
quote:ana_isabel schreef op 29 oktober 2015 @ 19:27:

[...]

Die vervelende reacties vind ik echt niet kunnen. Ik ben zelf een kindje kwijtgeraakt, maar ben nog wel zo helder van geest dat ik weet dat mijn situatie niet die van een ander is en andersom. Ik vind het oprecht heel dapper als een vrouw tot die beslissing komt om zo een (enge) ingreep te ondergaan.

Een kindje weloverwogen niet laten komen, kan ook uit liefde.

Ik vind dit een mooie opmerking!

Ik heb geen spijt, al heb ik wel soms momenten dat ik probeer voor te stellen hoe het nu zou gaan als ik het niet weg had laten halen.
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
quote:ana_isabel schreef op 29 oktober 2015 @ 19:49:

[...]

Uh...alleen als zaad van vlees is?

Pro lifers noemen het klompje cellen toch al een kind, dus zaadjes zijn ook kinderen. Ergo kannibalisme..

You killed the joke!!
quote:GateKeeper schreef op 29 oktober 2015 @ 20:24:

[...]

Pro lifers noemen het klompje cellen toch al een kind, dus zaadjes zijn ook kinderen. Ergo kannibalisme..

You killed the joke!! Aaah sorry!!
quote:ay_caramba schreef op 29 oktober 2015 @ 19:56:

[...]

Ik vind dit een mooie opmerking!

Ik heb geen spijt, al heb ik wel soms momenten dat ik probeer voor te stellen hoe het nu zou gaan als ik het niet weg had laten halen.

Zo denk ik ook , maar andersom

Hoe ver zou ik nu in de zwangerschap zijn?

Maar weet je,zolang je niet triest wordt van die gedachten en er af en toe bij stilstaat ,omdat je zulke ingrijpende gebeurtenissen nu eenmaal nooit compleet vergeet,(ze verdwijnen hooguit naar de achtergrond) komt het helemaal goed.
quote:viva-amber schreef op 29 oktober 2015 @ 18:35:

Geen spijt en de juiste keuze gemaakt is iets anders dan er blij mee zijn.Eens, blij vind ik wat ongelukkig gekozen.
Ik vind het een beetje rare topic titel "blij" zijn

Wat hebben ongelooflijk veel vrouwen hier dat ondergaan zeg!
quote:stadenland schreef op 29 oktober 2015 @ 20:35:

Wat hebben ongelooflijk veel vrouwen hier dat ondergaan zeg!Tjs, die zijn in dit topic natuurlijk wel oververtegenwoordigd.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Wat hebben ongelooflijk veel vrouwen hier dat ondergaan zeg!Goed dat het tersprake komt. Het blijft in het dagelijks leven toch een "taboe".
Ik heb er ook niks op tegen hoor!! Kijk ervan op. Juist omdat je het in het dagelijkse leven niet hoort. Tenminste ik niet, maar dat kan ook aan christelijke omgeving liggen
quote:stadenland schreef op 29 oktober 2015 @ 20:42:

Ik heb er ook niks op tegen hoor!! Kijk ervan op. Juist omdat je het in het dagelijkse leven niet hoort. Tenminste ik niet, maar dat kan ook aan christelijke omgeving liggen

Ik denk niet dat het perse een taboe is in een christelijke omgeving. Ik denk echt dat vrouwen bang zijn veroordeeld te worden door alle soorten mensen in de samenleving.

Ze kunnen om elke reden wel veroordeeld worden. Zelfs door vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen.
quote:stadenland schreef op 29 oktober 2015 @ 20:42:

Ik heb er ook niks op tegen hoor!! Kijk ervan op. Juist omdat je het in het dagelijkse leven niet hoort. Tenminste ik niet, maar dat kan ook aan christelijke omgeving liggenDit is ook niet iets dat je aan de grote klok hangt natuurlijk. Ik kijk wel uit. In mijn omgeving weten 2 mensen ervan. Zelfs mijn ouders en beste vriendinnen weten van niks.

Wat hebben ongelooflijk veel vrouwen hier dat ondergaan zeg!

En ze waren er met meer of mindere mate allemaal blij mee, kun je na gaan.

Nou nou. Poeh, poeh.

Het kan blijkbaar dus wel 'stadenland', blij zijn met een abortus.

Interessant onderwerp overigens.
Heb ik iets verkeerds gezegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven