welke oorthermometer?
dinsdag 29 mei 2012 om 18:35
Mijn zoon van 2,5 jaar vind het verschrikkelijk om een thermometer in zijn kont te krijgen. Een enorm drama is het inmiddels.
Nu is het gelukkig niet zo dat het dagelijks of wekelijks moet, maar soms moet het gewoon.
Ik wil nu dus aan de oorthermometer, maar geen idee welke en waar ik op moet letten.
Ben dus erg benieuwd naar ervaringen.
Groetjes Lely
Nu is het gelukkig niet zo dat het dagelijks of wekelijks moet, maar soms moet het gewoon.
Ik wil nu dus aan de oorthermometer, maar geen idee welke en waar ik op moet letten.
Ben dus erg benieuwd naar ervaringen.
Groetjes Lely
dinsdag 29 mei 2012 om 19:42
dinsdag 29 mei 2012 om 19:45
Ik zou je geen oorthermometer aanraden. Je moet precies op de goede manier meten en dat is met een peuter erg lastig. Een propje oorsmeer, een oorontsteking of het feit dat je kind op een oor gelegen heeft, kunnen de temperatuur al behoorlijk beinvloeden.
Ik vind het geen betrouwbare methode en hou hier peuters van bijna 2 en 3,5 gewoon even een minuutje in de houdgreep. Niet leuk, maar soms moet het even, en als ze idd koorts hebben, liggen ze dan ook meteen goed voor een zetpil!
Ik vind het geen betrouwbare methode en hou hier peuters van bijna 2 en 3,5 gewoon even een minuutje in de houdgreep. Niet leuk, maar soms moet het even, en als ze idd koorts hebben, liggen ze dan ook meteen goed voor een zetpil!
dinsdag 29 mei 2012 om 20:00
dinsdag 29 mei 2012 om 20:28
Ik lees hier alleen maar negatieve reacties op oorthermometers, terwijl ik wel heb gezien dat er in een ziekenhuis voor volwassenen oorthermometers gebruikt worden. Dus er moeten wel goede oorthermometers bestaan. Of zou je een opleiding nodig hebben om ze goed te gebruiken? Voor baby's werd daar trouwens wel ouderwetse koortsthermometers gebruikt.
woensdag 30 mei 2012 om 00:27