Gezondheid alle pijlers

welke oorthermometer?

29-05-2012 18:35 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 2,5 jaar vind het verschrikkelijk om een thermometer in zijn kont te krijgen. Een enorm drama is het inmiddels.

Nu is het gelukkig niet zo dat het dagelijks of wekelijks moet, maar soms moet het gewoon.

Ik wil nu dus aan de oorthermometer, maar geen idee welke en waar ik op moet letten.

Ben dus erg benieuwd naar ervaringen.

Groetjes Lely
Ik heb er eentje van het 'merk' Cresta (Blokker). Dat is wat mij betreft geen aanrader, ik heb niet het idee dat de temperatuur die dat ding weergeeft overeenkomt met de werkelijkheid. Als ik in beide oren meet, krijg ik verschillende uitslagen (en nee, geen oorontsteking).
Geen, een oorthermometer geeft geen goede waarde aan. Is niet nauwkeurig genoeg en zeker voor een kind zou ik dat niet doen omdat je daarvan toch graag een precieze uitslag wil.
Ik zou je geen oorthermometer aanraden. Je moet precies op de goede manier meten en dat is met een peuter erg lastig. Een propje oorsmeer, een oorontsteking of het feit dat je kind op een oor gelegen heeft, kunnen de temperatuur al behoorlijk beinvloeden.

Ik vind het geen betrouwbare methode en hou hier peuters van bijna 2 en 3,5 gewoon even een minuutje in de houdgreep. Niet leuk, maar soms moet het even, en als ze idd koorts hebben, liggen ze dan ook meteen goed voor een zetpil!
Ik heb een Braun, vind die erg fijn.

Maar als het koorts of flinke verhoging aangeeft, gaat er toch nog een kontthermometer in. Maar wel minder dan voorheen.
Ook ik raad het niet aan. Mijn kinderen waren vroeger ook absoluut geen fan van de ouderwetse thermometer (nu nog niet maar ze zijn inmiddels wat ouder). En toch werden ze dan ook eventjes in de "houdgreep" gehouden. Ik heb liever een nauwkeurige meting.
Die van Blokker heb ik ook, echt een onding. Ik lees even mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik lees hier alleen maar negatieve reacties op oorthermometers, terwijl ik wel heb gezien dat er in een ziekenhuis voor volwassenen oorthermometers gebruikt worden. Dus er moeten wel goede oorthermometers bestaan. Of zou je een opleiding nodig hebben om ze goed te gebruiken? Voor baby's werd daar trouwens wel ouderwetse koortsthermometers gebruikt.
rosamunde schreef op 29 mei 2012 @ 20:28:

Ik lees hier alleen maar negatieve reacties op oorthermometers, terwijl ik wel heb gezien dat er in een ziekenhuis voor volwassenen oorthermometers gebruikt worden. Dus er moeten wel goede oorthermometers bestaan. Of zou je een opleiding nodig hebben om ze goed te gebruiken? Voor baby's werd daar trouwens wel ouderwetse koortsthermometers gebruikt.

Die in het ziekenhuis zijn hartstikke duur en worden alleen bij volwassenen gebruikt. Op de kinderafdeling gebruiken ze

toch vooral rectale thermometers.

TO, rectaal is bij kinderen betrouwbaarder en velevmalen goedkoper, maar als je dan toch perse zo'n ding wil, Braun thermoscan Pro?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven