Gezondheid alle pijlers

welke pil

22-09-2012 16:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af welke pil jullie gebruiken:

Ik gebruik zelf microgynon 30, maar ik merk sinds een jaar dat als ik te lang door slik een week lang me beetje ziek voel, hoofdpijn, soms misselijk, en dan een doorbraakbloeding krijg, althans heb ik al 3 keer gehad.

Volgende week ga ik de dokter bellen, voor overleg. Maar ik vroeg mij af welke soort jullie gebruiken. Ik hoor veel verhalen van de Yasmin. Maar is die wel goed?
komt zeker goed:) ik hoop dat ik me hierdoor echt beter ga voelen, want hiervoor had ik stediril 30 en sinds 1,5 jaar microgynon, de apotheker zei dat het dezelfde was, dus ik weet ook niet of het daar aan lig, maar het is het proberen waard, want het is me wel opgevallen dat ik sinds ik de pil slik meer emotineler aan het worden was en zomaar in huilen kon uitbarsten, dus ik hoop echt dat het aan de pil ligt:)
quote:very__cherry schreef op 22 september 2012 @ 18:40:

Ik doe tegenwoordig aan de religieuze leeftijdsmethode. Dat betekent iedere keer voor de daad tien weesgegroetjes in de hoop dat je op mijn leeftijd niet meer zwanger kan raken.Waha, nou ik hoop juist wel een keer zwanger te kunnen worden, maar lig nu zo overhoop met mn hormonen dat ik het nog niet aandurf.
Eerst jarenlang microgynon30 geslikt en op een gegeven moment "pilmoe" geworden. Pas toen ik ermee stopte gemerkt hoeveel invloed het had op mijn libido...

Na een tijdje toch maar weer op zoek gegaan naar iets van AC wegens ontzettende klachten voor/tijdens menstruatie. Ongeveer 1,5 jaar de prikpil gebruikt en vond het echt geweldig.. Uiteindelijk uit praktische overwegingen mee gestopt (verhuizing naar het buitenland/kan heel lang duren voordat je eventueel zwanger kan worden) en heeft ruim 10 maanden geduurd voordat ik voor het eerst weer ongesteld werd.

Nu sinds een paar maanden aan de Nuvaring en ook die bevalt erg goed..

Kijk anders eens op http://www.anticonceptie.nl/ voor de verschillende mogelijkheden en de voor- en nadelen

Succes!
Ik merk idd ook dat ik steeds vermoeider wordt door de pil, vooral als ik hem een tijd door heb geslikt, en het gevoel dat het steeds erger wordt, heb gewoon nergens meer zin in, en vooral last van stemmingwisselingen, vandaag ook, de ene keer denk ik, ik voel me goed en daarna slaat het weer om, daarna weer goed, en voel me echt depri, en het gevoel dat het dan steeds erger, dus ik zal het zien:) of het zo wordt opgelost..
Ik werd depri van de microgynon. Over gegaan naar de yasmin (fijn ding) nu nuvaring omdat ik zo min mogelijk hormonen in mn lijf wil. Misscien binnenkort naar cerazette of condooms. Ik heb wat last van slechte doorbloeding van mn benen en wil kijken of dat beter is als ik geen extra oestrogeen binnen krijg.
Been there, done that, got the T-shirt.
Dat heb ik nu ook, voel me gewoon zwaar depri... Niks aan!

Heb gewoon nergens zin in, heb het gevoel dat t steeds erger wordt, nu pas merk ik wat voor troep het is,

Ik ga eerst een tijd zonder proberen, mijn lichaam moet er eerst aan wennen dat het niks meer binnen krijg
toen ik vanochtend wakker werd, voelde ik me redelijk goed, niet echt moe, dit is de 3e dag, dat ik geen pil neem, ik weet niet hoelang het ongeveer duurt, voordat je lichaam er gewend aan raakt, om geen pil meer te nemen, maar op internet lees ik meer negatieve dan positieve verhalen over microgynon 30 en als ik terug kijk naar toen, en naar nu, is mij wel opgevallen dat ik toen ook wel veel last van huilbuien had, en overal tegen op zag, en meer ook dagen meer depri voelde, nu pas merk ik hoe erg ik het wel niet vind, dus hoop dat ik beter af ben zonder dan met pil
Het kan wel even duren voordat je lichaam gewend is zonder pil. Daar kan wel een aantal weken/maanden overheen gaan. (alhoewel ik al in de eerste week na de stopweek symptomen had).
Ik heb jaren de pil geslikt zonder problemen, maar op een gegeven moment kreeg ik juist erg last. Hoofdpijn in de stopweek, heftiger ongesteld. Heb nog diverse andere pillen gebruikt (waaronder mycrogynon) maar het werd in de loop der jaren alleen maar slechter: migraine in de stopweek én de week ervoor (dus: de helft van de maand!), minder zin in sex, depri. Net of mijn lijf niet meer van mezelf was... Toen ik stopte, voelde ik me zoveel beter, meteen al! Net of er een soort deken van me af was gehaald. Ik voelde me fitter, vrolijker, vrijen was veel fijner en mijn hoofdpijn en heftige menstruaties waren over!

We hebben een tijd condooms gebruikt, wilden ook graag gezinsuitbreiding. Maar ons gezin is compleet (en Digiman wil niet zo graag onder het mes) daarom heb ik sinds kort een mirena. De huisarts verzekerde me dat ik niet zo'n last van de hormonen zou hebben als bij de pil. Ik ben benieuwd, zou het ideaal vinden als we op deze manier de AC konden regelen voor de komende jaren!
Ik slik al 7 jaar zonder problemen de yasmin pil.

Pil doet zijn werk goed en heb nooit klachten of bijwerkingen gehad, voel me in de stopweek ook niet anders.
Ik ben al sinds vrijdag gestopt met de pil, ik ben vandaag ongesteld geworden, had alleen een beetje last van krampen, maar verder voel ik me prima, vergeleken met vorige week en de afgelopen 2 dagen, en vandaf vrijdag begin ik dus echt pilloos. Eerst had ik ook nergens last van, maar ik merkte wel dat het de laatste tijd erger werd... Ik voelde mezelf ook niet meer, voelde me ook geen depri, ik dacht eerst zal wel door mijn angststoornis komen, maar als ik zo de verhalen van andere lees, ben ik niet de enige..

Ben benieuwd of het effect heeft als ik er mee stop:) alhoewel ik nu wel blij ben dat ik ongesteld ben, en me wel beter voel.
Ik heb nog 3 strippen Yasminpil over, er is 1 tablet uit.Wie biedt?

Houdbaar tot mei 2015
quote:Fame schreef op 22 september 2012 @ 16:28:

Ik gebruik de Nuvaring en vind het ideaal.Idem
Zit nu in mijn stopweek en anders zou ik aankomende vrijdag weer moeten beginnen met de pil, dat wordt dus nu mijn 1e officiele pilloze dag.

Maarde afgelopen dagen voelde ik me best redelijk goed, vooral gisteren en het afgelpen weekend, maar vandaag voel ik me best down, erg moe, en lichtelijke hoofdpijn, dat een beetje uitstraalt naar mijn nek.

Maar kan dit ook komen door dat mijn lichaam niet meer gewend is aan de pil, en er als ware naar vraagt?

Ik weet dat ik dit wel vaker heb meegemaakt, en zodra ik weer de pil begin te slikken, dat de klachten daarna wel zullen verminderen, dus ik neem aan dat dit ook allemaal bij het proces hoort? Nja ik heb altijd weinig geduld met dit soort dingen en zou dan het liefst dat het zo snel mogelijk verdween, heeft vast tijd nodig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven