Gezondheid alle pijlers

Welke tandenborstel gebruik jij?

21-01-2015 22:41 31 berichten
Ik was net heerlijk ontspannen mijn tanden aan het poetsen, toen ik mezelf opeens afvroeg, wat is het verschil tussen een goedkope tandenborstel en een dure?

Dus vandaar mijn vraag, welke tandenborstel gebruik jij? Is er een reden dat je die tandenborstel gebruikt en voldoet de tandenborstel aan je verwachtingen?

Ik gebruik zelf een tandenborstel waarvan je er 4 tegelijk voor 95 cent koopt bij de drogist, en heb nog nooit last van tandplak of gaatjes gehad. *klopt heel hard af* Hij poetst overigens heerlijk
Voelen je tanden minder glad dan als je de oude tandenborstel gebruikt? Aangezien je zegt dat t minder schoon voelt
Alle reacties Link kopieren
Ik had voorheen een dure electrische tandenborstel van Oral B. In het begin beviel hij me wel, maar op een gegeven moment deed mn hele kaak en al mijn tanden pijn als ik hem gebruikte. Hoewel ik nauwelijks druk zette sloeg hij zowat al mijn tanden eruit, zo voelde het iig. Misschien handig te vermelden dat ik meerdere wortelpuntonstekingen had in die tijd.. en niet lang daarna deed die tandenborstel niets meer.

Toen ben ik overgegaan op Meridol handtandenborstels. Die zijn echt heel zacht en deden geen pijn.

Later zag ik hele goedkope electrische tandenborstels bij het kruidvat, Oral B, Advance Power afgeprijsd voor een tientje. Voor dat geld wilde ik wel weer proberen om electrisch te poetsen. Deze heeft veel minder toeren dan die dure en doet veel minder pijn.

Maar toch poets ik vaker met mijn Meridol tandenborstels.

Ik zou ook wel een electrische tandenborstel willen proberen zonder draaikop, maar ben bang dat die ook weer teveel toeren heeft wat weer pijn gaat doen. Ik weet niet of mijn dure Oral B zoveel pijn deed omdat hij kapot was of omdat mijn tanden en kaak te gevoelig zijn.
quote:Jett89 schreef op 24 januari 2015 @ 16:51:

Voelen je tanden minder glad dan als je de oude tandenborstel gebruikt? Aangezien je zegt dat t minder schoon voelt Nee, dat niet per se. Ik krijg het met alle tandenborstels wel glad. Het is die sonische beweging. Als je aan de Oral B en de sonische tandenborstel voelt met je vingertop voelt het met de sonische alsof het schoongepolijst wordt, terwijl het bij de Oral B meer voelt als.. onhandig heen en weer draaiende stugge haren Ofzo.
Dat ultra gladde heb ik alleen bij nieuwe borstels of als ik langer dan 2 minuten poets, misschien is dat dan het grote voordeel van duur poetsen
Je hebt al elektrische tandenborstels voor een eurootje of 30! Ook al ben ik erg blij met mijn Sonicare, een goedkope elektrische tandenborstel reinigt al een stuk beter dan een handtandenborstel. Ik zou het toch eens gaan uitproberen als ik jou was! Het zijn wel je tanden natuurlijk ;)
Goed punt, het hele probleem is alleen dat ik nooit problemen heb, maar aan de andere kant, het wel problemen krijgen moet natuurlijk wel zo lang mogelijk uitgesteld worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven