Gezondheid alle pijlers

Welke tandpasta

22-05-2025 13:06 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke tandpasta hebben jullie?

Ik had eerst jaren vd lidl met 3 kruiden.
Toen Aqua fresh.
En nu Aqua fresh en meridol ( voor een wat rustiger tandvlees ).
Meridol is prijzig, misschien heeft iemand een andere en net zo goed is voor tandvlees.

Anders hou ik de aanbiedingen in de gaten.
apiejapie schreef:
22-05-2025 17:16
Tandpasta met kaneel? Wauw! Die wil ik♡♡♡♡
Koop je die in een winkel of zijn die alleen online te koop?
Die had ik in de winkel gekocht omdat er een kortingsactie was van 3 voor een bepaald bedrag. Het is de DA drogist maar wel een franchise die net wat anders inkoopt.
Rondom herfst/winter vind ik het wel wat hebben. De gember smaak vind ik minder, de matcha bevalt ook wat maar kaneel meest bijzonder.

Notino heeft ze ook. Dat is wel een betrouwbare webshop.
https://www.notino.nl/marvis/cinnamon-m ... /p-657981/
The North Remembers
Die zwarte dropsmaak van Marvis is ook lekker! De enige van Marvis die ik echt smerig vond was die paarse met die bloemetjessmaak.
.
Volgens mij zit niet in alle Marvis tandpasta's fluoride, dat lijkt me toch wel een ingrediënt dat je in je tandpasta wil hebben.
Maakt dat zoveel uit voor je tandvlees? Is er evidence based onderzoek naar? Of is huismerk net zo goed? En welke stoffen moeten dan in je tandpasta (behalve fluor natuurlijk) in zitten?

Ik moet altijd stoken, dat werkt als een zonnetje voor geen tandplak en geen rood tandvlees. Heb wel een merk tandenstokers omdat mondhygiëniste dat inderdaad aanraadde, dus ik ben er ook wel ene beetje gevoelig voor.
Perio-Aid op advies van de tandarts.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
meisje85 schreef:
22-05-2025 17:41
Volgens mij zit niet in alle Marvis tandpasta's fluoride, dat lijkt me toch wel een ingrediënt dat je in je tandpasta wil hebben.
Zat net ff op hun site te kijken. Ik zie sodium fluoride genoemd als ingredient in al hun tandpasta's.
.
It-is-joysjuhhh schreef:
22-05-2025 17:43
Maakt dat zoveel uit voor je tandvlees? Is er evidence based onderzoek naar? Of is huismerk net zo goed? En welke stoffen moeten dan in je tandpasta (behalve fluor natuurlijk) in zitten?

Ik moet altijd stoken, dat werkt als een zonnetje voor geen tandplak en geen rood tandvlees. Heb wel een merk tandenstokers omdat mondhygiëniste dat inderdaad aanraadde, dus ik ben er ook wel ene beetje gevoelig voor.
Ik geloof dat fluor het belangrijkste is voor in een tandpasta naast iets wat slechte bacteriën dood en de boel neutraliseert. En ik neem aan dat ze bij de gevoelige tanden en gevoelig tandvlees wellicht wat mildere ingrediënten gebruiken of in geval van tandvlees problemen juist iets erin stoppen wat niet iets beter reinigt. Kwam er laatst ook achter dat het in sommige kringen inmiddels een trend is on fluor vrije tandpasta te gebruiken want fluor zou slecht zijn. Eentje raadde de kurkuma tandpasta van de Action aan. Wellicht denken ze dat fluor heel slecht is omdat die fluor tabletjes van vroeger die je als kind kreeg uit de handel zijn.
graze wijzigde dit bericht op 22-05-2025 17:55
2.89% gewijzigd
meisje85 schreef:
Nooit op gelet, dan zou ik raadplegen welke wel en welke niet en/of afwisselen.
The North Remembers
Jesco schreef:
22-05-2025 17:52
Zat net ff op hun site te kijken. Ik zie sodium fluoride genoemd als ingredient in al hun tandpasta's.
Oh, dan heb ik niks gezegd. Ik zag net op een andere site de Jasmijn-variant en daar stond geen fluoride in de ingrediëntenlijst.
meisje85 schreef:
22-05-2025 17:54
Oh, dan heb ik niks gezegd. Ik zag net op een andere site de Jasmijn-variant en daar stond geen fluoride in de ingrediëntenlijst.
Apart.

https://www.marvis.com/en/toothpastes/jasmin/
.
Graze schreef:
22-05-2025 17:53
Kwam er laatst ook achter dat het in sommige kringen inmiddels een trend is on fluor vrije tandpasta te gebruiken want fluor zou slecht zijn. Eentje raadde de kurkuma tandpasta van de Action aan. Wellicht denken ze dat fluor heel slecht is omdat die fluor tabletjes van vroeger die je als kind kreeg uit de handel zijn.
Ja, die artikelen zie ik nu ook. Ik wist niet dat dat een ding was.
Overigens heb ik nog geen gaatjes, wel fluor tabletjes als kind gehad.
The North Remembers
Zendium, door deze tandpasta heb ik geen aften meer in mijn mond
Ik Paradontax complete goedmtegen bloedend tandvlees.
Altijd alsmhet in de aanbieding is sla ik in.
Nu bij het Kruidvat 2+2: gratis
Sensodyne. Aangeraden door mijn tandarts.

Bij voorkeur in promo.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Tulpje25 schreef:
22-05-2025 18:12
Klopt, ook mijn ervaring.
The North Remembers
Gaya schreef:
22-05-2025 17:27
Die had ik in de winkel gekocht omdat er een kortingsactie was van 3 voor een bepaald bedrag. Het is de DA drogist maar wel een franchise die net wat anders inkoopt.
Rondom herfst/winter vind ik het wel wat hebben. De gember smaak vind ik minder, de matcha bevalt ook wat maar kaneel meest bijzonder.

Notino heeft ze ook. Dat is wel een betrouwbare webshop.
https://www.notino.nl/marvis/cinnamon-m ... /p-657981/
Dankjewel voor je reactie
Tulpje25 schreef:
22-05-2025 18:12
Hee, dat is mijn tekst!
Nouja, hier dus ook zendium.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
meisje85 schreef:
Sommige mensen kiezen heel bewust voor fluoridevrije tandpasta.
.
Kluitje schreef:
22-05-2025 20:53
Hee, dat is mijn tekst!
Zendium helpt goed tegen aften inderdaad, paradontax ook. Ik vind paradontax persoonlijk iets fijner. Ik heb ooit lang geleden een tijdje met Prodent gepoetst, ik heb nog nooit zoveel aften tegelijk gehad als in die periode, sindsdien alleen nog maar met paradontax en zendium gepoetst en nu alleen nog maar aften als ik niet fit ben.
Kluitje schreef:
22-05-2025 20:53
Hee, dat is mijn tekst!
Haha, sorry ;)
Parodontax vind ik niet meer zo fijn de laatste jaren ben overgestapt op Himalaya . Bevalt erg goed heb verschillende varianten .
Graze schreef:
22-05-2025 17:53
Ik geloof dat fluor het belangrijkste is voor in een tandpasta naast iets wat slechte bacteriën dood en de boel neutraliseert.
Er bestaat helaas geen ingrediënt dat alleen slechte bacteriën dood.
Moiren schreef:
22-05-2025 17:47
Perio-Aid op advies van de tandarts.
Dan heb je een specifiek probleem en deze tandpasta mag je niet te lang gebruiken.
margreetder schreef:
23-05-2025 07:52
Dan heb je een specifiek probleem en deze tandpasta mag je niet te lang gebruiken.
Ik gebruik hem al jaren en idd voor een specifiek probleem.
Waarom zou het maar kort mogen?
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven