Gezondheid alle pijlers

Welke zorgverzekeraar vergoedt Concerta volledig?

05-12-2012 15:13 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haihai!

Ik ben een 21 jarige studente en ik slik sinds vorig jaar Concerta 36mg voor mijn ADHD.

Nu was ik vorig jaar te laat met de switch naar een andere zorgverzekeraar (ik zit momenteel bij De Friesland Zorgverzekeraar), maar ik ben dus momenteel aan het rondsneupen; mijn Concerta wordt namelijk niet vergoedt door mijn huidige zorgverzekeraar dus ik betaal zo'n ¤40,- per maand extra voor dit medicijn bij de apotheek.

Ik wist dat de FBTO bijvoorbeeld met hun aanvullende verzekering Concerta volledig vergoeden, maar dit is alweer een tijdje terug en met alle veranderingen die er nu gaande zijn weet ik niet of dit nog zo is en misschien is er ook wel een andere zorgverzekeraar die het vergoedt? Ik heb al heel wat afgegoogeld maar ik vind het lastig om een keuze te maken en hoopte dat er misschien mensen zijn die tips voor me hebben!

(Ik ga overigens geen Ritalin slikken in plaats van Concerta)

Alvast bedankt!
Avero achmea en dan een paar sterren! Bel ze even, scheelt echt veel geld wat betreft Concerta gebruik.
quote:Dearest schreef op 05 december 2012 @ 15:13:(Ik ga overigens geen Ritalin slikken in plaats van Concerta)

Hmm, dat was eigenlijk mijn advies. Methylfenidaat 10 mg, 3 x daags 1 tablet, en zonodig 5 mg extra. Over de dag verdeeld.

Verder weet ik zo niet welke verzekering dit vergoed.

Ander probleem.. wil die aanvullende verzekeraar jou dan ook aannemen?
FBTO stopt ermee, heb ik van mijn vriend begrepen. Wij zijn dus ook weer op zoek.
Ozo.
.
o.a. averoachmea met royaalpakket.

via de donorpolis 122.55 per maand als je het in 1x voor het hele jaar betaald. (7,5% korting op basis en aanvullend)

Consumentenbond geeft er nog 2,5% meer korting op t aanvullende pakket.
Been there, done that, got the T-shirt.