Gezondheid alle pijlers

Welke zorgverzekeraar vergoedt Concerta volledig?

05-12-2012 15:13 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haihai!

Ik ben een 21 jarige studente en ik slik sinds vorig jaar Concerta 36mg voor mijn ADHD.

Nu was ik vorig jaar te laat met de switch naar een andere zorgverzekeraar (ik zit momenteel bij De Friesland Zorgverzekeraar), maar ik ben dus momenteel aan het rondsneupen; mijn Concerta wordt namelijk niet vergoedt door mijn huidige zorgverzekeraar dus ik betaal zo'n ¤40,- per maand extra voor dit medicijn bij de apotheek.

Ik wist dat de FBTO bijvoorbeeld met hun aanvullende verzekering Concerta volledig vergoeden, maar dit is alweer een tijdje terug en met alle veranderingen die er nu gaande zijn weet ik niet of dit nog zo is en misschien is er ook wel een andere zorgverzekeraar die het vergoedt? Ik heb al heel wat afgegoogeld maar ik vind het lastig om een keuze te maken en hoopte dat er misschien mensen zijn die tips voor me hebben!

(Ik ga overigens geen Ritalin slikken in plaats van Concerta)

Alvast bedankt!
Avero achmea en dan een paar sterren! Bel ze even, scheelt echt veel geld wat betreft Concerta gebruik.
quote:Dearest schreef op 05 december 2012 @ 15:13:(Ik ga overigens geen Ritalin slikken in plaats van Concerta)

Hmm, dat was eigenlijk mijn advies. Methylfenidaat 10 mg, 3 x daags 1 tablet, en zonodig 5 mg extra. Over de dag verdeeld.

Verder weet ik zo niet welke verzekering dit vergoed.

Ander probleem.. wil die aanvullende verzekeraar jou dan ook aannemen?
FBTO stopt ermee, heb ik van mijn vriend begrepen. Wij zijn dus ook weer op zoek.
Ozo.
.
o.a. averoachmea met royaalpakket.

via de donorpolis 122.55 per maand als je het in 1x voor het hele jaar betaald. (7,5% korting op basis en aanvullend)

Consumentenbond geeft er nog 2,5% meer korting op t aanvullende pakket.
Been there, done that, got the T-shirt.
Stad Holland ook in de duurdere pakketten. Het is alleen wel de vraag of de extra premie voor een hele uitgebreide dekking goedkoper is dan die ¤ 40,- die je nu zelf betaalt.
en Zilveren Kruis en Interpolis wanneer je een aanvullend pakket met 4 sterren afsluit
quote:Bijenrompje schreef op 05 december 2012 @ 15:19:

Avero achmea en dan een paar sterren! Bel ze even, scheelt echt veel geld wat betreft Concerta gebruik.

Vanuit het Royaal en Excellent pakket 100%

Aanmelden/Offerte doe je via de site of via tussenpersoon (ook op de site te vinden welke TP bij jou in de buurt zit)
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal me eens even gaan verdiepen in de opgenoemde verzekeraars.

@ chococookie; Ik heb 3 jaar geleden een tijd Ritalin geslikt maar ik zat destijds met verslavingsproblematiek dus ik ging het misbruiken na 2 maand, daarnaast werd ik er suicidaal van en hing ik elke dag boven de plee door die rommel, ik werd er niet bepaald stabieler van. Concerta werkt echt super voor me en ook de neiging naar een ''kick'' is er minder om geworden, ik wil niet het risico nemen om Ritalin weer te gaan proberen.. Dus dan maar wat extra kosten :(
En waarom zou een verzekeraar mij niet aan willen nemen?
quote:Dearest schreef op 05 december 2012 @ 15:49:

En waarom zou een verzekeraar mij niet aan willen nemen?Omdat je meer kost dan je oplevert.
Huh, vanwege een maandelijkse dosis concerta? Ondanks dat de desbetreffende verzekeraar hier volledige vergoeding voor aanbiedt? Hoe gaat dat dan met mensen die ernstige chronische aandoeningen hebben, kunnen die ook niet overstappen?
quote:Dearest schreef op 05 december 2012 @ 15:55:

Huh, vanwege een maandelijkse dosis concerta? Ondanks dat de desbetreffende verzekeraar hier volledige vergoeding voor aanbiedt? Hoe gaat dat dan met mensen die ernstige chronische aandoeningen hebben, kunnen die ook niet overstappen?

Jawel hoor.

Basisverzekering kunnen ze je nooit voor weigeren maar bij aanvullende pakketten worden er meestal een aantal vragen gesteld voor je daar wel of niet voor wordt geaccepteerd.

Avero is vrij streng:hoop vragen.

Maar Interpolis en ZilverenKruis vragen als je de 4sterren wilt alleen maar naar je fysiotherapiegebruik.

In jouw geval met de Concerta is daar iig geen belemmering.
Goh, wist ik niet, zo leer je nog eens wat!

Bedankt voor de tips! Geen Avero dus ;)
quote:Dearest schreef op 05 december 2012 @ 15:55:

Concerta zit overigens in de basisverzekering maar heeft een bovenlimietprijs.(= eigen bijdrage die je zelf moet betalen)

Dwz een eigen bijdrage die normaal niet vergoed wordt maar met die extra hoge aanvullende verzekering wel (je verzekerd je niet voor de Concerta maar voor de bovenlimietprijzen/eigen bijdrages op medicijnen)
quote:chococookie schreef op 05 december 2012 @ 15:22:

[...]

Hmm, dat was eigenlijk mijn advies. Methylfenidaat 10 mg, 3 x daags 1 tablet, en zonodig 5 mg extra. Over de dag verdeeld.

Verder weet ik zo niet welke verzekering dit vergoed.

Ander probleem.. wil die aanvullende verzekeraar jou dan ook aannemen?

Jij bent arts en weet exact wat iemand nodig heeft via een paar pixels? Ik zou mijn geld ermee gaan verdienen.

Al zou je arts zijn, dan nog is het een sterk stukje.
.
quote:oddjobx schreef op 05 december 2012 @ 16:23:

Alles wat Biebeliee noemt, zijn werkmaatschappijen van Achmea.

(Ook Interpolis gaat ermee samen.)

Ja en? Dat is geen geheim maar algemeen bekend.

Toevallig ook mijn werkgever en daarom kan ik TO vertellen wat daar de mogelijkheden zijn.
.
quote:oddjobx schreef op 05 december 2012 @ 16:23:

Amersfoortse met Optimaal

Stad Holland met De Luxe

ONVZ met Optifit (en denk andere `Fit´s, als bv. Topfit).

Ik zit niet in de verzekeringen. Weet niet of de drie die ik noemde het nog doen.

Das dus een advies wat geen advies is hé....je noemt lukraak wat maar oja je weet niet of zie het nog doen.

quote:Eigenlijk zou je ook moeten kijken naar de lijst van dure geneesmiddelen.

De hele dure, zoals voor Pompe. Honderdduizenden euro´s.

Die werden eerst door voor zover ik weet, geen enkele maatschappij vergoed, behalve ONVZ in de aanvullende.

Dat is niet zo heel lang geleden veranderd. Er is nu een regeling voor.

Maar die is nog niet perfect.

Eigenlijk zou je daarnaar moeten kijken.

Bovenstaande is op Concerta helemaal niet van toepassing.

Wat ik eerder al zei. Het is een medicijn wat in de basisverzekering zit maar waar een bovenlimietprijs/eigen bijdrage op zit.

Die eigen bijdrage kun je verzekeren.

Gaat dan om 30 á 40 euro in de maand.

Pompe medicijnen lopen in de tonnen!!
.
.
Dit soort vergoedingen van eigen bijdrages betalen sommige verzekeraars vanuit aanvullende verzekeringen. Het is de vraag of dat uit kan voor jou, vaak kosten aanvullende verzekeringen ook minstens 40 euro in de maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven