Gezondheid alle pijlers

Welke zorgverzekering in 2011?

13-11-2010 13:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke zorgverzekering nemen jullie in 2011, en welke hadden jullie dit jaar, in 2010? En waren jullie tevreden met de verzekering van dit jaar?

Ik heb nu CZ. Maar vind de basisverzekering erg duur worden in 2011, dus ben van plan om een goedkopere te nemen, maar wil mezelf nog even verdiepen! Vandaar dat ik dit topic open.
Ik lees mee, want zit met hetzelfde 'probleem'. Alleen zit ik bij Zilveren Kruis. Er schijnt een mooie kijk- en vergelijktest op de consumentenbond site te staan. Ga ik binnenkort wel even doen.
I am surrounded by morons
Ik zit bij FBTO en blijf daar ook.

Prijs vind ik prima, maar vooral de service en het gemakt van online declareren etc vind ik heel fijn!
Wij zitten ook bij CZ, maar ik overweeg over te stappen naar Menzis, wij zijn lid van de vakbond en daarbij kan je je collectief laten verzekeren bij menzis en dat scheeld best wel wat.. Maar ik moet me er eerst wat beter in gaan verdiepen.

Vind het moeilijk, en ook een beetje eng om over te stappen..
Hoeveel betalen jullie voor de basisverzekering dan? verschilt dat per aanbieder? Ik heb helemaal geen aanvullende verzekeringen, ik vind dat echt schreeuwend duur en ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt.

Ik betaal voor mijn basisverzekering 92 euro per maand. Vind ik best veel.
Ik zit al mijn hele leven bij het Zilveren kruis, maar wil dit jaar overstappen op Delta Loyd. De prijs/kwaliteit verhouding is voor mij het beste daar, en als ik mij aanmeld via Independer, krijg ik ook nog eens een korting.
Zilveren Kruis vergoedt in de 4 sterren niet genoeg van wat ik nodig heb en ze durven hun premie nog te verhogen ook, dus ik stap in elk geval op daar.

Denk dat ik naar Ohra ga, die zijn voor mij gunstig wat vergoeding betreft, maar ook qua premie. Kan daar zomaar bij 'n collectief dus dat scheelt ook weer iets van 'n tientje per maand.
Ik overweeg om over te stappen naar anderzorg. Dan is de basisverzekering maar ¤91,25. En bij CZ wordt de basisverzekering ¤104,50. Is toch al een verschil, maar ik twijfel, omdat anderzorg nogal onbekend is. Hoor je niet veel over!
Mijn zoon en ik zitten bij Menzis, mijn vriend bij Zilveren Kruis.

Gisteren heb ik geopperd om samen een verzekering te nemen, omdat dat voor ons voordeliger zou kunnen zijn.

Vriend wil echter bij Zilveren Kruis blijven.

Is dat een goed idee?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 13 november 2010 @ 14:23:

Mijn zoon en ik zitten bij Menzis, mijn vriend bij Zilveren Kruis.

Gisteren heb ik geopperd om samen een verzekering te nemen, omdat dat voor ons voordeliger zou kunnen zijn.

Vriend wil echter bij Zilveren Kruis blijven.

Is dat een goed idee?Het Zilveren kruis maakt er de laatste paar jaar een grote puinhoop van. Zoals gezegd, ik zit daar al mijn hele leven, maar ze doen echt hun uiterste best om me te verjagen. Staads verkeerde rekeningen sturen van soms een paar duizend euro en hoewel ze geen recht hebben op dergelijke bedragen, toch dreigen met een rechter. Al 2 keer heb ik ze aan het werk moeten zetten , met bewijzen van mijn kant, dat hun declaraties niet kloppen. Ik kan niet wachten om daar te vertrekken.
Hmm ik zit bij de friesland, ben er zeer tevreden over, echter basisverzekering wordt hier ook 103 euro.

Ik vraag me af, je kunt wel minder gaan betalen voor basiszorg maar als je verder een rotverzekering of afhandeling hebt is dat natuurlijk ook niets. Dus ik overweeg om bij friesland de blijven gezien ook verdere tevredenheid.
@lichtpuntjes: ik ben al jaren verzekerd (basis) bij anderzorg. Prima verzekering!!
Iza ¤99 met collectiviteitskorting en bijna ¤28 aanvullend met collectiviteitskorting. Niet gebruiksvriendelijk, altijd nota's opsturen en frankeren. Mijn vriend zit bij CZ, betaalde vorig jaar hetzelfde voor basis en aanvullend met collectiviteitskorting, hoeft niet zelf nota's op te sturen. Ik overweeg een andere zorgverzekering, goed topic!
Wij zitten nu bij Menzis, bevalt prima. Alles netjes op tijd betaald. Maar hij is erg duur.

En nu ik aan het kwakkelen ga en eigenlijk een hoger pakket nodig heb, is het helemaal niet meer te betalen.

Dus ik lees met jullie mee.
.
Ik ga overstappen naar czdirect, met een eigen risico van 670 euro. Premie is dan maar 75 euro, heel wat beter dan de 95 euro die ik nu betaal (en die volgend jaar 103 euro wordt)!
Ik zit nu bij CZ en ga overstappen naar Unive Zekur.

Zit ook al mijn hele leven bij CZ en ik had zoiets van ik blijf daar als het niet veel scheelt maar ruim 120¤ of 99,50¤ scheelt nogal per jaar. Qua vergoedingen verschilt het niet veel. Bij de een krijg je meer vergoed qua bril en lenzen en bij de ander weer de tandarts en dat zijn voor mij de belangrijkste dingen. Zekur bied minder qua bril maar ik kan er dit jaar nog een declaren bij de CZ dus die heb ik de komende 2 jaar geen nieuwe nodig als het goed is.
Ik stap over van Unive (zit er al jaren mijn hele leven) omdat ze zo klantonvriendelijk zijn. Er zijn ook nog een aantal fouten gemaakt, en dan wordt je door de klantenservice nog net niet uitgescholden als je wanhopig vraag of het ooit nog rechtgetrokken kan worden.

Daar ben ik dus helemaal klaar mee.

Via de Rabobank ga ik nu een Interpolis zorgverzekering afsluiten.

Ik heb de voorwaarde en de vergoedingen gelezen, en als ik overstap met korting van de Rabobank zijn we samen niet duurder uit dan we voorheen bij Unive waren, maar wel beter (voor meer) verzekerd/wordt er meer vergoed.
Bij vergelijkingssites als Independer kan je je wensen invullen en berekenen ze de goedkoopste voor je, best handig.
Ik zit nu nog via mijn werkgever bij de IZA maar ik ga per 01-01-2010 naar Unive.

daar heb ik nu al al mijn andere verzekeringen lopen en ze vergoeden een hoger bedrag waarvoor ik nodig heb dan bij de iza.

Ik heb eens zitten rekenen wat ik dit jaar allemaal zelf heb moeten betalen en dan betaal ik liever per maand wat meer en dan gelijk een hogere vergoeding dan dat ik elke keer tegen rekeningen aan loop.
En ze zijn erg klantvriendelijk als er wat is met de andere verzekeringen en moeten ze iets uit betalen is dat altijd zo geregeld.

Zo als laatst met een schade aan de auto en een koelkast die was stuk gegaan.
Er is al een soortgelijk topic:

Welke ziektekostenverzekering??
Weet iemand of er per verzekeraar verschil is in het vergoeden van medicijnen? Mijn vriend heeft suiker en zijn medicijnen zijn nog relatief kort op de markt....
Ik betaal dit jaar aan een soort medicatie al 1600 euro omdat mijn verzekering het niet vergoed. Ik zoek er eentje die het wel vergoed, maar dan worden andere noodzakelijke dingen weer niet vergoed. Het is goed om gek van te worden. (En nergens gewoon een simpel overzichtje ofzo.)
Er komt zo bij Kassa een item over de zorgverzekering op Nederland 1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven