Gezondheid alle pijlers

Welke zorgverzekering in 2011?

13-11-2010 13:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke zorgverzekering nemen jullie in 2011, en welke hadden jullie dit jaar, in 2010? En waren jullie tevreden met de verzekering van dit jaar?

Ik heb nu CZ. Maar vind de basisverzekering erg duur worden in 2011, dus ben van plan om een goedkopere te nemen, maar wil mezelf nog even verdiepen! Vandaar dat ik dit topic open.
quote:Botervliegje schreef op 13 november 2010 @ 18:51:

Ik betaal dit jaar aan een soort medicatie al 1600 euro omdat mijn verzekering het niet vergoed. Ik zoek er eentje die het wel vergoed, maar dan worden andere noodzakelijke dingen weer niet vergoed. Het is goed om gek van te worden. (En nergens gewoon een simpel overzichtje ofzo.)Kijk even op independer.nl.
Ik lees hier dat je bij CZ geen nota's hoeft in te sturen? Nou, wel als je een andere arts/therapeut bezoekt dan in hun (kleine) lijstje van contractartsen/therapeuten staat. Maar vrees dat dat overal wel zo is.

Ik ga maar eens kijken op Independer, zie door de bomen het bos niet meer. En daarnaast betaal ik me nog scheel aan alles wat weer net buiten mijn polis valt...
Ik overweeg trouwens van Zilveren Kruis over te stappen naar Menzis, voornamelijk omdat ik daar een collectiviteitskorting kan krijgen. Scheelt 13 euro p/m
quote:Cateautje schreef op 13 november 2010 @ 18:56:

[...]

Kijk even op independer.nl.TNX
Pas s.v.p op met alle vergelijkingsites! Ook weer voor 2011 is geen enkele vergelijkingsite die ik tot op heden ben tegen gekomen compleet. Wat kan leiden tot hele oncourante miscommunicaties. Controleer dus altijd de daadwerkelijke vergoedingen en polisvoorwaarden via de website van verzekeraar zelf, alvorens blind te varen op info van een vergelijkingsite en toch elders wellicht beter uit zijn.

Idem dito voor alle mogelijke media info. Kassa wordt hier genoemd, maar ook zij geven alweer info die niet altijd een correct beeld geeft. Neem de mevrouw die als rekenvoorbeeld is genomen zojuist met chronische beperking. Mevrouw wil een aanvullend pakket met o.a. ruime dekking voor fysio. Klinkt logisch, maar oeps; mevrouw wordt op dát punt onnodig op kosten gejaagd. Met haar diagnose komt ze in aanmerking voor vergoeding van haar fysio middels het basispakket. De eerste 9 behandelingen zijn voor eigen rekening, maar die zal ze gezien de gevorderdheid van haar aandoening al achter de kiezen hebben. En zelfs al is dat niet het geval; de premie verschilt enorm of je max. 9 behandelingen in het aanvullende vergoed wilt hebben of een onbeperkt aantal. Mevrouw had zich hiervoor dus niet zo riant voor hoeven bijverzekeren.

Kortom; ja, als je goedkoop, goed gedekt en kwalitatief een passend produkt wil vinden dan zul je er toch even zelf tijd in moeten steken. Is het dat dan ook waard overigens.
when you wish upon a star...
Wat ook half-half belicht is zojuist; het "scheiden" van partners ten bate van optimale dekking en premie. De info gegeven bij Kassa klopt, namelijk dat je als partners beiden een eigen zorgverzekeraar kunt kiezen voor een eigen verzekering met passende dekking en premie. Wat helaas niet genoemd is; bij diverse verzekeraars is het ook mogelijk om voor ieder een eigen aanvullende verzekering af te sluiten. Een telefoontje of formuliertje naar verzekeraar waarbij dit mogelijk is en beide partners hebben hun eigen dekking en premie.

Deze opties kun je overigens vaak niet invullen bij vergelijkingsites (jammer), tenzij je echt per persoon alles opnieuw gaat invullen.

En zoals elk jaar weer; als je een verzekeraar op het oog hebt; zoek naar collectieven! Die zijn er op alle mogelijke manieren. Lidmaatschap van sportclub, VEH, vakbond, patiëntenvereniging, kerk, klantenkaart van bepaalde winkels, registreren op bepaalde websites, je kunt het zo gek niet bedenken of het levert een collectiviteitskorting op. Kan behoorlijk in de papieren lopen en dus meer dan de moeite waard zijn, zelfs als dat een eenmalige inschrijfpremie met zich mee brengt. Even google loslaten op de verzekeraar en collectief en zie daar; alle mogelijke collectieven duiken vanzelf op.
when you wish upon a star...
Kan iemand mij uitleggen wat een poliklinische bevalling is? Ik dacht dat het gewoon bevallen in een ziekenhuis is. Ben niet zwanger, maar het zou er zomaar eens van kunnen komen. En die medische noodzaak, als die er niet is, moet ik dan thuis bevallen? (shock horror )
This is not kosher!
Poliklinisch betekent simpelweg; erin en eruit. Je wordt ingecheckt, ondergaat je behandeling (evt (kijk)operatie) en ze schoppen je weer zo snel mogelijk naar buiten.

Zonder medische indicatie mag je er natuurlijk voor kiezen alsnog in het zh te bevallen, dit moet je dan (gedeeltelijk) zelf betalen, al naar gelang je verzekering.
Ik zit bij FBTO. Goedkoop en hele goede zorg, want ze horen gewoon bij achmea! En je kunt het hele jaar je verzekering aanpassen. Heel makkelijk. En lekker alles online. Mijn nota's kan ik scannen en klaar. FBTO was goedkoper dan het collectief via mijn werk!
En ja helemaal eens met pixiedust hierboven! Independer is helemaal niet zo onafhankelijk volgens mij! Ga gewoon overal premieberekenen en voorwaarden bekijken. Dan weet je het zeker.
Ik zit sinds een jaar bij de VVAA en blijf daar voorlopig ook.

Net de polis voor volgend jaar gehad en het wordt 92E geloof ik. Ik zet m'n eigen risico wel altijd behoorlijk hoog (nu 300E geloof ik) en neem geen aanvullende verzekering, dus tja, dan valt het wel mee..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven