Twijfel over studie keuze
maandag 17 november 2025 om 19:19
Hoii,
Ik ben op dit moment tweedejaars verpleegkunde student, en twijfel of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Waar iedereen in mijn klas de opleiding helemaal interessant vind en gemotiveerd is, ben ik de enige die de opleiding eigenlijks niet zoveel interesseert.
De handelingen op school enzo vind ik wel leuk.
Ik heb nu 1 stage gehad, waar ik nu een bijbaan heb. en ben nu net begonnen aan mijn 2e stage.
En elke keer als ik op mijn werk en/of stage aankom. Denk ik elke keer dit is zo niet wat ik heel mijn leven zou willen doen. Als eerste zijn het vreselijke tijden om 7u ‘s ochtends beginnen, vreselijk.
En het is nu natuurlijk alleen dat ik in de ouderenzorg gekeken heb.
Maar ik voel me nu haast gevangen in mijn opleiding ik weet niet wat ik wel wil, en vind het sund om te stoppen het enige wat ik kan bedenken is volgend jaar naar Vig dat afmaken in een jaar en dan kijken wat ik Wel wil.
Zijn er studenten met hetzelfde probleem of mensen met ervaringen en tips?
Ik ben op dit moment tweedejaars verpleegkunde student, en twijfel of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Waar iedereen in mijn klas de opleiding helemaal interessant vind en gemotiveerd is, ben ik de enige die de opleiding eigenlijks niet zoveel interesseert.
De handelingen op school enzo vind ik wel leuk.
Ik heb nu 1 stage gehad, waar ik nu een bijbaan heb. en ben nu net begonnen aan mijn 2e stage.
En elke keer als ik op mijn werk en/of stage aankom. Denk ik elke keer dit is zo niet wat ik heel mijn leven zou willen doen. Als eerste zijn het vreselijke tijden om 7u ‘s ochtends beginnen, vreselijk.
En het is nu natuurlijk alleen dat ik in de ouderenzorg gekeken heb.
Maar ik voel me nu haast gevangen in mijn opleiding ik weet niet wat ik wel wil, en vind het sund om te stoppen het enige wat ik kan bedenken is volgend jaar naar Vig dat afmaken in een jaar en dan kijken wat ik Wel wil.
Zijn er studenten met hetzelfde probleem of mensen met ervaringen en tips?
maandag 17 november 2025 om 19:26
Teruggrijpen naar je motivatie van vorig jaar / 2 jaar geleden om je in te schrijven voor deze opleiding? Waarom wou je toen gaan studeren? Welke richting zag je jezelf met deze opleiding opgaan?
Stoppen is overigens geen misdaad. Maar ik zou dus wel eerst stilstaan of je zeker bent dat je wil stoppen ofdat gewoon de stages die je tot nu toe gehad hebt gewoon niet je ding zijn en het voor jou interessantere misschien nog moet komen.
Stoppen is overigens geen misdaad. Maar ik zou dus wel eerst stilstaan of je zeker bent dat je wil stoppen ofdat gewoon de stages die je tot nu toe gehad hebt gewoon niet je ding zijn en het voor jou interessantere misschien nog moet komen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 17 november 2025 om 20:05
maandag 17 november 2025 om 20:09
Ik ben zo'n 15 jaar geleden in het begin van het 3e jaar HBO-V gestopt met de opleiding. Ik vond hetzelfde als jij wel en niet leuk en had gekozen voor deze studie, omdat ik niet zo goed wist wat ik wilde en tv- programma's over de SEH wel leuk vond. Via een traject bij een studiekeuzecentrum heb ik vervolgens een leuke opleiding gevonden. Ik heb die studie keurig in 4 jaar afgerond en werk nu al meer dan 10 jaar met veel plezier in een technisch beroep. Spijt van m'n keuze heb ik nooit gehad. Ik denk nog steeds met regelmaat dat ik toen écht een goede keuze gemaakt heb. Met name qua inhoud van het werk en hoe dat bij mij past, maar ook wat betreft salaris en werktijden (geen nacht-, avond- en weekendwerk, 8,5 week vakantie, niet werken met feestdagen - ook prettig met kinderopvang etc.).
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in