Gezondheid alle pijlers

Werkt hoestdrank wel?

14-11-2010 22:36 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net op tv naar reclame voor hoestdrank te kijken en ineens vroeg ik me af of hoestdrank uberhaupt wel werkt.

Als je namelijk hoest en/of slijm hebt, dan zit dat in je luchtwegen en je longen. Wanneer je hoestdrank inneemt, dan gaat dat via je slokdarm naar je maag. Hoe kan hoestdrank dan invloed hebben op je luchtwegen en je longen?

Ik heb gezocht op internet maar daar werd ik niet echt wijzer.

Weet iemand hoe het zit met de werking van hoestdrank?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Mijn ervaring is, dat thijmsiroop wel helpt.
quote:sweetcandy schreef op 14 november 2010 @ 22:51:

PS: alles wat via je mond gaat schijnt het best en snelst te worden opgenomen in je bloed.Nou nee das niet zo. Dan kun je het beter rectaal nemen, maar dat zou ik niet doen met hoestdrank....
Het snelst en best wordt het door je bloed opgenomen als je het rechtstreeks in je aders spuit. Maar wordt een beetje te gek bij een kriebelhoestje natuurlijk.

Zelf vind ik Darolan retard capsules het beste werken. Wel onhandig voor kinderen vanwege de toedieningsvorm.
Volgens mijn huisarts niet.. Wel thijmsiroop om de keel wat te verzachten. Ik haal sindsdien ook geen hoestdrank meer in huis.
slijmoplossers zoals bisolvon werken echt niet, omdat een slijmoplosser via het bloed niet lokaal kan werken (stel je voor dat al je slijm zou oplossen, heb je toch ook wel een vaginaal probleem en een stofwisselingsprobleem) De hoestdempende middelen werken wel via opname in het bloed, dus dan kan je net zo goed tabletten slikken. Dus de hoestdrank die lokaal zou werken werkt niet. Zuigen op iets verzachtends (dropje) is net zo effectief als een dure hoestsiroop van bijv. bisolvon
Als hoestdempende middelen werken, dan maakt het toch niet uit of je het nou via een pil binnenkrijgt of via een drankje? Waarom is een pil volgens jou beter dan een drankje, Meds?
Het is inderdaad nooit bewezen dat slijmoplossers/slijmverdunners helpen. Zeggen artsen ook.

Toch koop ik het wel als het allemaal vast zit. Ik heb zelf het gevoel dat het wel helpt, maar waarschijnlijk doet mijn lichaam het zelf.
quote:Zwuppeliennn schreef op 15 november 2010 @ 13:35:

Als hoestdempende middelen werken, dan maakt het toch niet uit of je het nou via een pil binnenkrijgt of via een drankje? Waarom is een pil volgens jou beter dan een drankje, Meds?neuh maakt niet uit, hoewel je met een pil beter kan doseren
Een maatlepeltje werkt ook hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven