Gezondheid alle pijlers

Wespenallergie

20-04-2009 14:26 11 berichten
Geïnspireerd door het "wespen" forum vraag ik me af:

Wie is ook allergisch voor wespen? Wat zijn de symptomen en welk middelen gebruik je om een allergische reactie zoveel mogelijk in de kiem te smoren?
Zelf ben ik zwaar allergisch voor wespengif (Klasse A, ergste soort). Heb zo'n vacuumzuigertje, een Epipen (auto-injector met adrenaline) en Fexofenadine 180 mg
Alle reacties Link kopieren
Wat ook helpt als je gestoken 2 antiallergietabletten in te nemen, en dan meteen naar huisarts te gaan. De tabletten zorgen ervoor dat de allergieverschijnselen verminderen.

Ik ben zelf ook allergisch en huisarts raadde me dit aan en natuurlijk ook wat Xander zegt als je zwaar allergisch bent.
Jolantje: Fexofenadine is zo'n anti middel, maar dat werkt bij mij niet afdoende...ik heb toch wel wat meer nodig...anders ga ik dood
Ik heb hismanal bij me (althans zo heette het altijd) en een predisone pil. Sinds mijn 12e standaard bij me in wespen periode, zodra ik gestoken ben moet ik die pillen nemen en dan is het gelijk een kuurtje van 5 dagen. Als ik niets doe na een wespensteek, dan krijg ik van top tot een bultjes en zwellingen (tong en gezicht, bij lymfeklieren), krijg het benauwd en raak uiteindelijk buiten bewustzijn.
quote:Rollergirl schreef op 20 april 2009 @ 15:04:

Ik heb hismanal bij me (althans zo heette het altijd) en een predisone pil. Sinds mijn 12e standaard bij me in wespen periode, zodra ik gestoken ben moet ik die pillen nemen en dan is het gelijk een kuurtje van 5 dagen. Als ik niets doe na een wespensteek, dan krijg ik van top tot een bultjes en zwellingen (tong en gezicht, bij lymfeklieren), krijg het benauwd en raak uiteindelijk buiten bewustzijn.Jij hebt het dus ook heftig! Gelukkig wel minder erg...als ik niks doe kán ik overlijden
Van een website:

Jaren heb ik i.v.m een sterke allergie Hismanal gebruikt. In 2000 heeft de fabrikant (Jansen Pharmaceutica) dit produkt uit de handel genomen. Andere geprobeerde antihistaminica zijn bij mij veel minder effectief. Is deze werkzame stof (astemizol) nog op enigerlei wijze of van andere fabrikanten te verkrijgen?

Antwoord apotheker

Hismanal is inderdaad al enige jaren geleden in Nederland door de fabrikant van de markt gehaald. Het middel is in Nederland onder die naam en onder de werkzame stofnaam niet meer verkrijgbaar. De reden waarom dit middel van de markt gehaald is, is dat er ernstige bijwerkingen kunnen voorkomen mbt bv hartritmestoornissen. (HK)

Heb jij nu een goede vervanger Roller?
quote:jolantje schreef op 20 april 2009 @ 14:37:

Wat ook helpt als je gestoken 2 antiallergietabletten in te nemen, en dan meteen naar huisarts te gaan. De tabletten zorgen ervoor dat de allergieverschijnselen verminderen.

Ik ben zelf ook allergisch en huisarts raadde me dit aan en natuurlijk ook wat Xander zegt als je zwaar allergisch bent.Ben je trouwens ook eens getest op wespengif allergie Jolantje?
up
Geen wespenallergie, wel een andere. Heb daar een epipen voor en Tavegil injectievloeistof voor als ik op reis ben.
Cum non tum age
quote:Xander68 schreef op 20 april 2009 @ 14:26:

Geïnspireerd door het "wespen" forum vraag ik me af:

Wie is ook allergisch voor wespen? Wat zijn de symptomen en welk middelen gebruik je om een allergische reactie zoveel mogelijk in de kiem te smoren?

Ik ben allergisch voor wespen. Mijn symptomen:

- Zwellingen (lees: michellin mannetje)

- Bewusteloos na 5min

- Dood na 20min

- Ehh...wat is er nog meer?

Behandelingen:

- Pilletjes (overgeslagen, niet meer nodig)

- Epipen (heb er 2 op zak maar werken niet meer)

- Immunotherapie (ik belandde dezelfde dag nog in het z'huis om er vervolgens een week te blijven, op randje vd dood)

- Lijkenzak afvoeren (werkt gegarandeerd! Nooit meer last van wespen en nooit meer medicatie nodig dat toch niet werkt! Niet goed, geld terug!)

Nou das duidelijk...

Laat ik er voor de vorm maar een bijzetten want stel je voor dat mensen nog gaan denken dat ik me aanstel of uberhaupt in mn hoofd zou halen dat ik wellicht wel ns een probleem zou kunnen hebben. Mijn 'aandoeninkje' stelt overduidelijk natuurlijk niets voor vergeleken met alle anderen die hier zitten en nog zoiets hebben als pilletjes e.d. op zak. Zij maken een kans in en op het leven. Ik niet meer, ik laat dan een zoon achter van 11mndn en een vrouw maar ach....big deal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven