Gezondheid alle pijlers

WIA aanvragen

11-11-2025 18:53 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is nu echt zover: ik ben nog niet beter en de 2 jaar komt in zicht. Gisteren mijn aanvraag WIA de deur uit gedaan.

Vandaag 2e keer een arbeidsdeskundig onderzoek. Voor het eerst drong het tot mijn leidinggevende door dat ik misschien niet beter wordt. Dat terugkeer in mijn functie niet de beste optie is.

En vanmiddag intake 2e spoor. Nadat ik al heel vaak aan mijn leidinggevende (waar ik een goede band mee heb ovdrigens) gevraagd heb 2e spoor in te zetten, was hij er niet aan toe. Hij wilde me niet kwijt. Alkeen: nu heb ik nog 3 maanden om in 2e spoor te doen wat een ander in 12 maanden doet: kijken of er ander werk mogelijk met mijn competenties en klachten wel passend is.

Wat positief is: er gaat een gesprek met een andere teamleider plaatsvinden om te kijken of ik voor 12 uur vanaf februari in dat team aan de slag kan. Rekening houdend met mijn beperkingen. Het is een team waar ik nu re-integreer en waar ze dus weten hoe ik functioneer en wat ik, ondanks beperkingen, voor meerwaarde kan zijn.

En nu begint het Grote Wachten. Krijg ik idd dat contract of toch niet? Zijn er überhaupt functies die haalbaar zijn met mijn beperkingen? En krijg ik überhaupt een WIA? Of zit ik in februari zonder inkomen? En hoe gaan we dat financieel in hemelsnaam doen?

Zijn er andere forummers die dit traject hebben doorlopen? En hoe ging dat? Wat als je geen recht had? Hoe ga je met deze onzekerheid om?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoeft geen sorry te zeggen hoor :) . Vragen stellen mag altijd.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven