Gezondheid alle pijlers

Wie doet er mee? (5 kilo kwijtraken voor November)

02-10-2010 18:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er met mij mee om 5 kilo kwijt te raken in Oktober

Een gezonde recept voor 4 personen

Ingrediënten "Fussili al tonno":

•2 blikjes tonijn in olie

•2 kleine preien

•2 rode paprika

•1 potje crème fraîche

•2 tl bouillon poeder

•peper

•zout

•400 gr fussili

Bereiding "Fussili al tonno":

Kook de pasta al dente.

Snij de prei in dunne ringetjes, en de paprika in kleine stukjes. Fruit de prei en paprika in wat olie uit het blikje tonijn. Vermeng de crème fraîche erdoor, voeg de tonijn in stukjes toe en laat het geheel warm worden. Naar smaak bouillon poeder en wat peper toevoegen.
Voor november 5 kg? Nou.... succes.

Lijkt me niet heel erg gezond.
hoi B (wat een onmogelijke nick)

ik wil wel een poging wagen. ik heb een rottijd achter de rug/zit ik nog midden in dus ik weet niet of het me gaat lukken. Ik wil wel een poging doen omdat ik ook lichamelijke klachten heb.

ik weet wanneer ik gezond eet (de schijf van 5) en wat meer sport ik redelijk snel afval vooral de eerste tijd dus theoretisch gezien moet t lukken

wat wordt je strategie?

xxx fener
Hoi B, ik doe niet mee, maar afvaltopics horen op lijf & lijn. Misschien even vragen of een engeltje het wil verplaatsen?
5 kilo in 1 maand is ook teveel. (ik ben dan al langer bezig)

Maar in ieder geval voor de feestdagen 5 kilo kwijtraken is wel haalbaar.

Fener, mijn strategie is om zoals altijd 2 keer per week te sporten, maar de laatste tijd ben ik mij meer gaan verdiepen in voeding en gezonde recepten die ik heb gevonden in een boek

Doe je mee
vanaf morgen doe ik mee!

ik heb een stok achter de deur nodig dus ik ga hier beloven

1. niet buitensporing snoepen, dwz niet elke dag snoepen, wel een keer een taartje op een verjaardag

2. meer bewegen. als mijn rug het toelaat 2x per week rustig opstarten joggen en andere dagen 30 minuten bewegen bijv wandelen met hond etc(is nederlandse standaard gezond bewegen)

succes voor ons!
inderdaad succes voor ons
heej b, hoe gaat t daar?

ik ben tevreden over mijn beweging,netjes 30 minuten gewandeld, heb minder gesnoepd maar wel wat.

wil niet TE streng zijn omdat ik weet dat ik dan na een week opgeef. dus voor nu ben ik tevreden

hoe is het bij jou gegaan e ik las dat je al langer bezig bent?

groet fener
heej b zou leuk zijn als je ook eens wat krabbeld,geloof niet dat t anders gaat werken

hoe gaat t met sporten en gezond eten?

liefs fener
Hey B,

ik doe mee!

Als reminder zet ik even hier mijn lengte, gewicht etc. Heb ik een mooie stok achter de deur . Ben enorm aangekomen na een ziekteperiode en zit nu vaak 's avonds te snaaien uit frustratie.

Lengte: 1.87

Huidige gewicht: 95 kilo

Streefgewicht: 85 kilo

Sport: windsurfen, lopen en fietsen

Maar eerst 5 kilo voor november! Iemand nog slanke recepten?
hoi geelgorsje

b is op het moment niet zo spraakzaam:)

ik zie dat jij ook een veranderd patroon hebt nav ziek zijn.

me too, ik dacht dat we ons vooral op ,,de verandering,, moeten richten ipv blindstaren op afvallen. Dus meer bewegen minder snaaien.

Ik denk zodra ik me daar opricht ik minder snel doorsnaai wanneer ik eens een keer wat lekkers eet,

liefs fener
Hoi Fener,

B is misschien druk aan het afvallen n daarom niet zo spraakzaam Helaas kan ik nog niet veel bewegen, dus ik probeer me te motiveren door dat gewicht omlaag te zien gaan. Hopelijk over een paar maanden weer meer bewegen. Maar verandering is een goede!

Succes en liefs Geelgorsje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven