Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er ervaring met een kijkoperatie van de heup?

09-01-2012 12:02 12 berichten
Hoi,



Ik wordt binnenkort geholpen dmv een kijkoperatie in de heup (hierbij wordt de heup voor 45 min. uit de kom getrokken om zo werkruimte te krijgen)

Daarbij is zeker dat mijn labrum (kapsel heupkom) gehecht moet worden, een stuk bot gladgeschaafd wordt en mijn kraakbeen "bijgewerkt" wordt.



Ik ben erg benieuwd naar mensen die dit ook hebben ondergaan (hoeft natuurlijk niet alles) en hoe zij het hebben ervaren.

Hoe het herstel is geweest en of ze tips hebben natuurlijk.



Ik mag naar alle waarschijnlijkheid 6 weken niet lopen op mijn been.

Verder wordt ik intensief begeleid door het fysioteam van Papendal in Arnhem. Dit allemaal door voortdurend overleg met mijn arts.

Heb het gevoel dat er een goed team achter me staat.



Ik hoor graag!
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ik heb geen ervaring met een kijkoperatie, wens je in deze veel succes!

Mij wordt deze mogelijkheid niet meer gegund, daar is mijn heup te versleten voor. mag morgen voor een echo om te kijken hoe het er voor staat en krijg binnenkort een paar spuiten erin gejensd.



Heel veel sterkte iig!!
Hoi flowerpowerwoman, deze operatie heeft helemaal niets te maken met een versleten heup. Ook ik heb al slijtage maar dit is niet te verhelpen met een kijkoperatie, daarvoor is evt. een nieuwe heup een uikomst.

Een nieuwe heup is een operatie met een veel snellere en makkelijker revalidatieproces (woorden van de arts). Ik wou dat het mij kon helpen en dat het dus alleen slijtage was. Ik ben straks dik een jaar bezig met revalideren en moet nog zien of ik straks alles weer kan, heb nu veel beperkingen helaas.



Ik ben trouwens nog maar 38, ik weet niet hoe oud jij bent?
Alle reacties Link kopieren
deze operatie is mij ook niet bekend, heb alleen half december een hele nieuwe heup (kop en kom) gekregen. Mag ook de eerste 6 weken niet belasten en daarna steeds iets meer als het goed is.