Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er ervaring met een kijkoperatie van de heup?

09-01-2012 12:02 12 berichten
Hoi,



Ik wordt binnenkort geholpen dmv een kijkoperatie in de heup (hierbij wordt de heup voor 45 min. uit de kom getrokken om zo werkruimte te krijgen)

Daarbij is zeker dat mijn labrum (kapsel heupkom) gehecht moet worden, een stuk bot gladgeschaafd wordt en mijn kraakbeen "bijgewerkt" wordt.



Ik ben erg benieuwd naar mensen die dit ook hebben ondergaan (hoeft natuurlijk niet alles) en hoe zij het hebben ervaren.

Hoe het herstel is geweest en of ze tips hebben natuurlijk.



Ik mag naar alle waarschijnlijkheid 6 weken niet lopen op mijn been.

Verder wordt ik intensief begeleid door het fysioteam van Papendal in Arnhem. Dit allemaal door voortdurend overleg met mijn arts.

Heb het gevoel dat er een goed team achter me staat.



Ik hoor graag!
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ik heb geen ervaring met een kijkoperatie, wens je in deze veel succes!

Mij wordt deze mogelijkheid niet meer gegund, daar is mijn heup te versleten voor. mag morgen voor een echo om te kijken hoe het er voor staat en krijg binnenkort een paar spuiten erin gejensd.



Heel veel sterkte iig!!
Hoi flowerpowerwoman, deze operatie heeft helemaal niets te maken met een versleten heup. Ook ik heb al slijtage maar dit is niet te verhelpen met een kijkoperatie, daarvoor is evt. een nieuwe heup een uikomst.

Een nieuwe heup is een operatie met een veel snellere en makkelijker revalidatieproces (woorden van de arts). Ik wou dat het mij kon helpen en dat het dus alleen slijtage was. Ik ben straks dik een jaar bezig met revalideren en moet nog zien of ik straks alles weer kan, heb nu veel beperkingen helaas.



Ik ben trouwens nog maar 38, ik weet niet hoe oud jij bent?
Alle reacties Link kopieren
deze operatie is mij ook niet bekend, heb alleen half december een hele nieuwe heup (kop en kom) gekregen. Mag ook de eerste 6 weken niet belasten en daarna steeds iets meer als het goed is.



Weet je ook waarom deze operatie lastiger is om van te herstellen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08; ik heb daar eigenlijk niet verder naar gevraagd, was al genoeg aan het nadenken over mijn eigen problemen. Hij was er heel duidelijk in; meid ik had je liever een nieuwe heup gegeven, was je sneller en makkelijker hersteld en waren de complicatie risico's kleiner. Je blijkt ook minder pijn te hebben als je een nieuwe heup krijgt.

Tja en de vraag is maar of ik van mijn klachten afkom, maar hij dacht het wel....tijd zal het leren.



Maar goed...ik weet het ook niet, dit is wat hij zei.



Maar niemand ervaring??
Ik wist dat het een niet veel voorkomende operatie is, maar heeft echt niemand ervaring hier?
up
Alle reacties Link kopieren
Hi leolieke,



Ik uw post hier te vinden, ik ben ook advies aan een heup artroscopie te doen, omdat sommige losse organen zijn te vinden in mijn heupgewricht in MRI.



Hoe is de operatie heen? Heb je hersteld?



Groeten

Aleak
Alle reacties Link kopieren
Hallo leolieke!



Ik meld me! Ik heb ervaring met precies dezelfde operatie als die jij moet ondergaan.. Helaas heeft het bij mij niet echt geholpen. Ik ben nu 1,5 jaar verder en ze zijn nu aan t kijken voor een volgende operatie. Het is inderdaad best een heftige operatie en lang revalideren achteraf. Als je vragen heb, stel ze gerust.



Groetjes, menja.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie nu dat dit topic al oud is. Hoe is het gegaan met de operatie?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Menja,



Waarom moest je KIJKOPERATIE VAN DE HEUP? had je losse organen in je joint? wie was de chirurg?



wat betreft

Aleak
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leolieke, Menja,

Dit is al lang geleden, maar wie weet... Hoe gaat het nu? Ik ben heel benieuwd, want ga binnenkort voor deze operatie. Ik hoop wat te horen!

groeten, Jow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven