Gezondheid alle pijlers

Wie herkent dit? Verdikking in borst

04-12-2013 09:52 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een afspraak bij de huisarts gemaakt, maar deze is pas over een paar dagen, haar agenda was namelijk al helemaal volgepland. Vandaar mijn vraag: wie herkent dit en wat was het bij jou?

Een poosje geleden viel mijn oog op mijn borsten. De rechterborst was altijd al groter dan de linker, maar dit viel gelijk op. Er zit een soort verdikking in. Echt een klompje vlees lijkt het wel. Geen klein knobbeltje of onregelmatigheid dus. Het zit vast, kan het niet bewegen en het is met het blote oog goed zichtbaar. Verder geen tekenen van een ontsteking: het doet geen pijn en het is niet rood of 'opgezwollen' (nouja, wel dik dus, maar niet dik zoals wanneer je een ontsteking hebt). Het is anders dan de kleine veranderingen in mijn borsten die ik heb gedurende mijn menstruatiecyclus.

Nu ik eindelijk een afspraak bij de huisarts hebt, duren de dagen zo lang. Ik moet toegeven dat ik me best wel ongerust maak hierover, is dat nodig? Of kan dit gewoon 'niets' zijn? Ik vind het heel eng.
quote:raccoon schreef op 14 december 2013 @ 22:27:

[...]

Dit is een mooi opbeurend verhaal..Ik weet niet of Snoopy hier terugkomt, maar ik hoop dat ze deze sarcastische humor kan waarderen. Ik wel
Occam's razor
Lieve snoopy, wat een rotnieuws voor jou. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je toch nog van de feestdagen kunt genieten, ondanks alles. Ik weet wel een beetje hoe je je voelt helaas...

Voor mij namelijk helaas ook slecht nieuws. Dat is ook meteen de reden dat het even geduurd heeft voor ik de moed bij elkaar kon rapen dit echt te schrijven. Ik heb morgen een afspraak met een chirurg om een aantal te nemen stappen door te nemen. eerst 's ochtends een overleg met hem en dan 's middags terug naar het ziekenhuis. Dan heeft het oncologieteam overlegd en hoor ik wat de bedoeling is. Ik heb het, in tegenstelling tot snoopy, nog niet kunnen vertellen aan mijn naasten omdat het daar zo 'echt' van wordt en ik eigenlijk het liefste hoop dat ik morgen wakker word en alles gedroomd heb. Schrijven op een anoniem forum is dan toch wat makkelijker he... gelukkig leven we in een tijdperk waarin dat kan.
Saaisaartje wat heftig! Heel veel sterkte gewenst komende periode.
Wat een slecht nieuws allemaal, ik wens iedereen veel sterkte de komende tijd.
Och djeez. Saaisaartje ook. Jij ook heel veel sterkte gewenst, en toch snelle beterschap.
Dank lieve dames.

Het is wel even schrikken. Ik had het met mijn man er nog over: ach, je bent nog zo jong (ik ben nog geen 30). de statistieken spreken vast in ons voordeel. Maarja.. En dan snoopy, ook zo jong. Bah bah, wat een rottigheid. Ik kan mijn hoofd niet zo goed bij het werk houden deze dagen, maar ik wil ook weer niet de ziektewet in. Man en ik hebben meteen een weekendje weg geboekt, kunnen we allebei wel even gebruiken nu.

Snoopy, hoe gaat het met jou?
Kan me voorstellen dat je je hoofd er niet bij kan houden. Goed dat jullie een weekendje weg hebben geboekt. Ik hoop dat je veel steun aan je man hebt en je niet het gevoel hebt er alleen voor te staan. Ik wens je alle kracht toe komende tijd!!
Het is ook iets raars. Ik voel me niet ziek, ik zie er niet ziek uit. Er zit gewoon iets in mijn lichaam. Het voelt zo gek en vreemd.. Als het nog wel een beetje meezit, en dat hoor ik morgen van de chirurg en het oncoteam, dan zit het ding gewoon op de plek die er is en zijn er geen metastasen. Dat maakt de behandeling makkelijker en de prognose ook beter. Maar goed, nog een dag wachten en dan is er hopelijk definitieve duidelijkheid..
saaisaartje, ook voor jou een dikke
Oh saaisaartje, wat erg! En jij ook snoopy. Lieve meiden, heel veel sterkte de komende tijd!
voor Saaisaartje!! En wacht niet te lang met vertellen aan de mensen die dichtbij je zijn. Het wordt er wel heel 'echt' door, maar het is ook fijn om steun te krijgen van je omgeving.
voor jullie Saaisaartje en Snoopy!
Verwijderd omdat het mosterd is

Ik wens je sterkte
Dankjulliewel voor jullie lieve berichten..ik ken jullie niet maar toch doen ze zo goed !

Saaisaartje: voor jullie vooral een hele dikke knuffel en heel veel sterkte toegewenst de komende tijd ! Mocht je behoefte hebben aan contact buiten dit topic, stuur me dan een priveberichtje. Zou ik wel fijn/ leuk vinden.

De afgelopen dagen hier waren k...Zaterdag MRI-scan gehad, zondag bij mn moeder geweest en t hele verhaal verteld aan familie en kennissen. Vandaag heb ik de instanties (uwv enz.) ingelicht en een follow-up gesprek gehad bij de huisarts...bizar hoe snel de medische mallemolen nu gaat.

Daar bovenop heeft kersverse vriend het maandagavond uitgemaakt..krijg het gevoel dat hij deze situatie niet aankan. We hebben nog niet face to face gepraat, dat komt hij morgen doen...1,5 dag bijna alleen maar lopen janken..
Saartje ook voor jou heel veel sterkte! Ik leef met jullie mee. Snoopy, wat een slappe hap die gozer.
Ik weet niet of dat ook echt de reden is dat ie t uitmaakt...in t eerste weekend liep ie al te twijfelen omdat we heel snel gingen. Hij is Engels en tijdelijk voor zijn werk in Nederland (tot eind januari).
Jeetje meiden, jullie krijgen het wel voor de kiezen zeg. Heel veel sterkte
Saaisaartje,

Heel veel sterkte met alles wat nog komen gaat ! Zoals ook al is aangeraden aan Snoopy, www.amazones.nl

Heb je vandaag meer duidelijkheid gekregen?
Saaisaartje en Snoopy, heel veel sterkte voor jullie en een hele dikke
He bah Saaisaartje, jij hebt ook slecht nieuws gekregen. Wat vreselijk voor je! Hopelijk vind je steun bij je naasten. En natuurlijk moet je hier van je afschrijven, dat kan gelukkig en er is vaak wel een luisterend oor.

Een dikke knuffel voor Saartje en Snoopy!
Dames hoe gaat t met jullie? Snoopy hoe is je gesprek gegaan met je ex?
Saaisaartje en Snoopy, hoe gaat het met jullie?
Hier gaat het wel. Vandaag teruggekomen van kerst vieren bij mijn zus..welkome afleiding. Ben dinsdag nog bij de gynaecoloog geweest om evt. invriezen van eicellen te bespreken,maar dat ga ik niet doen. Morgen en overmorgen bellen met gynaecoloog en de oncologe zodat de chemo nu zsm kan starten..heftig. Verder moet ik 2 januari weer naar het ziekenhuis voor een pre-chemo afspraak met een radioloog.

Verder heeft de huisarts me in contact gebracht met een lotgenote, die net haar 1ste chemo achter de rug heeft. Dit blijkt ook nog een mijn buurvrouw te zijn..wat een kleine wereld. Heb ook afgelopen maandag kennisgemaakt met de haarwerkstudio hier in het dorp en mag binnenkort wat haarwerken proberen en passen.

Gesprek met ex..we komen er niet uit..even niet in de mood over er verder over uit te weiden, sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven