Gezondheid alle pijlers

Wie herkent dit:

05-10-2010 18:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond had ik het weer.

Ik lag lekker in mijn bed een boek te lezen en in ene was daar de dreun.

Een paar keer per jaar krijg ik een dreun in mijn hoofd. Dit komt vooral voor als ik aan het relaxen ben, lezen, televisie kijken.

Alsof er een gong afgaat in je hoofd. Vervolgens gaan mijn voeten pijn doen...zweethanden en een verhoogde hartslag. Hoewel dat laatste vooral veroorzaakt wordt doordat ik er heel erg van schrik.

Wie herkent dit? En ja, ik zou dit natuurlijk aan de huisarts kunnen vragen maar het is zo'n vaag verhaal, zo'n beetje van: als ik hier duw doet het daar pijn.
Ja, ik herken het. Echt heel eng. Google maar eens op exploding head syndroom.
Bij mij is het geen dreun maar een hele venijnige scherpe steek. Ik denk een soort kramp in je hoofd?
anoniem_36363 wijzigde dit bericht op 05-10-2010 19:19
Reden: R vergeten :-)
% gewijzigd
Ik heb het in mijn twintigers een aantal keren gehad, en opeens was het verdwenen en heb er nooit meer last van gehad.

Dus, wie weet komt er bij jou ook wel een keer een einde aan.
@Juf achterbak; schoolkamp?Jappenkamp?

This is not kosher!
Ja, het voelt echt heel eng. Moet daarna ook echt bijkomen, rechtopzitten, diep ademhalen, even glaasje water drinken.

Vaak vind ik het daarna ook eng om te gaan slapen.
ik heb exact hetzelfde..niet vaak, zo'n 1x per 2/3 maanden, eigenlijk alleen als ik net in bed lig..heel maf..
Ik heb het ook weleens als ik in bed ligt. Enorm schrok ik er van de eerste keer. Nu niet meer. Gelukkig komt het maar 1 keer per half jaar voor of zo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome

Het hele verhaal klopt wel zo'n beetje behalve dat ik de dreun niet hoor maar voel. Het voelt dus alsof iemand een dreun op een gong in mijn hoofd geeft maar dan zonder geluid. (lekker vaag hè)
Voor mij niet herkenbaar. Maar als je je zorgen maakt zou ik toch gewoon even naar de huisarts gaan. Denk je dat iedereen daar met een concreet verhaal zit? Een vage klacht is ook een klacht. En dat de klacht voor jou vaag is, wil niet zeggen dat de huisarts hem ook vaag vindt. Voor hetzelfde geld weet hij/zij precies weet wat je bedoelt.
Ik herken het. Heb ik regelmatig last van gehad, maar nu al jaren niet meer. Gek eigenlijk... maar vind 't niet erg dat ik er geen last meer van heb. Vond 't altijd eng!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven