Gezondheid alle pijlers

Wie krijgt er hier ook een griepprik en mexicaanse griepprik

29-10-2009 09:10 137 berichten
...en waarom?

Mijn oudste heeft automatisch een oproep gekregen omdat zij pas net klaar is met 2 jaar chemotherapie en dus nog kampt met een verminderde weerstand. Mijn middelste en jongste zijn oa astma patienten en krijgen dus sowieso elk jaar de griepprik. Ik ben hartpatient en krijg vanaf vorig jaar ook vanzelf een oproep.

Volgende week krijgen we allemaal eerst de gewone griepprik. Een week daarna de eerste mexicaanse inenting geloof ik, en dan 2 weken daarna de tweede mexicaanse griep prik.

Er zijn al meerdere discussies over dit onderwerp gaande, maar ik vroeg me nu vooral af wie en waarom al die prikken dus halen gaat. En of er ook mensen zijn die geen oproep hebben gekregen maar toch de griepprik willen hebben, en dus zelf betalen?
Ik kan beide griepprikken op mijn werk krijgen, omdat ik in een ziekenhuis werk. Ik val niet in een risicogroep, maar ga wel beide inentingen halen om verspreiding van het virus op patienten te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend krijgt ze ook allebei aangezien hij problemen met zijn longen heeft.

Ergens zou ik wel ingeënt willen worden, maar aan de andere kant denk ik dat het beter is om eerst alle risicogroepen in te enten (geen idee of er meer dan genoeg vaccinaties zijn trouwens). Het blijft natuurlijk een raar idee dat een meisje van 14 zomaar kan overlijden aan de Mexicaanse griep maar aan de andere kant ga ik er, misschien een beetje naïef, vanuit dat zij een bijzonder geval was en ik hooguit ziek wordt.

Vraag van mijn kant voor de mensen die niet tot de risicogroep behoren: hoe kijken jullie tegen ziek worden aan? Bang dat het misschien wel verkeerd gaat?
Ik ben opgeroepen voor beiden. Dit omdat ik hooikoorts, allergieen en een lichte vorm van astma heb. Maar ik ga niet. Ben nu 8 maanden zwanger en ik vind het risico voor mezelf (bijwerkingen) en het ongeboren kindje te groot. De tweede prik zou ik nl in week 39 krijgen..
Ik heb de Griepprik al gehad en de Mexicaanse Griepprik krijg ik over 2 weken.

Ik laat ze voortaan elk jaar zetten.

Ik heb het 2x niet gedaan en ben die 2x dus echt lang en goed ziek geweest.

Voor mij dus gewoon een prikje.

De Mexicaanse Griepprik laat ik gewoon uit voorzorg zetten.

Ze roepen me niet voor niks op denk ik dan...
Ik werk in een ziekenhuis en kan ieder jaar de gewone griepprik halen. Doe ik ook altijd trouw, heb 2x met de kerst griep gehad en dat was waardeloos. Bovendien wil ik niemand aansteken.

Voor de Mexicaanse griepprik kom ik jammer genoeg niet in aanmerking, heb geen direct patientencontact.
Ik behoor dit jaar ook tot de gelukkigen. Bij mij is twee maanden geleden de ziekte van Crohn vastgesteld. Doordat ik nog aan het begin van het traject zit en de medicatie ervoor zorgt dat mijn immuunsysteem echt belabberd is, heb ik twee weken geleden de griepprik gehaald. Volgende week moet ik geloof ik voor de mexicaanse.
ik heb ook een oproep gekregen, omdat ik ook astmatisch ben.

Ik ga em zeker halen, net zoals de afgelopen jaren. Omdat ik wel merk dat ik minder vaak ziek ben. voorheen was ik gerust 5 of 6 x per jaar ziek. Nu is dat 1 a 2 keer.
Ik heb ook in een ziekehuis gewerkt en hem een paa rkeer gehaald, de gewone dan, ben nog nooit zo ziek geweest.

Toen niet meer gedaan en niet meer ziek geweest, zegt niks natuurlijk,maar wat veel mensen vergeten is dat die in die prik het virus zit, een inimieni klein beetje natuurlijk, maar je kan er alsnog ziek van worden, vooral met juist zwakke weerstand.

Dus ik begrijp het nut niet zo goed van die prik, maar ach ik heb er ook niet voor geleerd, dit dan.
Ik val ook in een risicogroep en ga geen shots halen. Je wordt van die inentingen ook ziek, en zonder shots moet je dat maar afwachten.
ik lig nu thuis in mijn bedje... en ik heb hoogstwaarschijnlijk de mexicaanse griep te pakken. zei mijn dokter.

Ze testen niet meer.

ik ben afgelopen week goed ziek geweest en nu gaat het gelukkig al stukken beter.

Ik ben blij dat ik geen griepprik heb gehaald.

Bovendien zei mijn eigen dokter dat de 'hype' rondom de mexicaanse nogal groot is. Jaarlijks sterven er 1000-1500 mensen aan 'de gewone griep' nu zijn er 7 mensen overleden aan de mexicaanse griep en de meesten waren al erg ziek.

Niet dat het nou zon pretje was. Heb de hele week hoge koorts gehad en alles wat daar bij komt kijken.

Ik kreeg trouwens van de week een link doorgestuurd van iemand waar ik wel mijn vraagtekens bij had..

Ben benieuwd wat jullie er van vinden:

http://www.wanttoknow.nl/ ... p-in-de-vaccinatie-naald/
quote:Boemen1 schreef op 29 oktober 2009 @ 09:55:

http://www.wanttoknow.nl/ ... p-in-de-vaccinatie-naald/Volgens mij kunnen ze je nooit verplichten je te laten inenten.
quote:misschicken schreef op 29 oktober 2009 @ 09:43:

Ik val ook in een risicogroep en ga geen shots halen. Je wordt van die inentingen ook ziek, en zonder shots moet je dat maar afwachten.

Precies. Ik ben van de 'normale' griepprik nu 2 jaar achter elkaar een week ziek geweest. Ik haal het kreng dus niet meer. Dan maar mischien de griep ipv zeker de griep.

Ik val dus ook in een risicogroep ivm verminderde weerstand. De oproep voor de mexicaanse griep hadden we hier al een aantal weken geleden. Ook die heb ik voorbij laten gaan.
Haha, sorry hoor, maar al die complot theorieen altijd...

D'r zijn er meer kijk maar...http://www.prisonplanet.com/canadian-do ... ation.html Dee dokter beweert dat er juist stiekm dodelijke virussen aan het entstof worden teogevoegd...yeah right...

Ik heb zelf een oproep gekregen en ga beidde halen.

Ik heb een hartaandoening en een longaandoening dus ga geen risico lopen. M'n zoontje heeft ook en oproep gekregen, maar ik weet niet of ik hem wel 3 keer meekrijg voor een prik...(hij is bijna 7) De eerste keer trapt hij er wel in, maar dan...Dus nog even nadenken voor welke we gaan...

Wat ik trouwens neit begrijp is dat ze misschien alle kinderen willen laten enten, maar dat er dan niet genoeg entstof is.

Terwijl ik begrepn heb dat Nederland een van de weinige landen is die de enting 2 keer geeft...Dan kan dat toch in een keer?? Heb je meteeen genoeg voor de kids..

@misschicken, ik haal hem al jaren, maar ben er echt nog nooit ziek van geweest!
quote:Boemen1 schreef op 29 oktober 2009 @ 09:55:

http://www.wanttoknow.nl/ ... p-in-de-vaccinatie-naald/

De zoveelste complot-theorie...

Heb je de reacties ook gelezen?
Known to cause insanity in laboratory mice
Ik krijg ook elk jaar een oproep (astma), dit jaar haal ik ze ook weer. 2 nov. de gewone griepprik en daarna nog 2 x voor de mex.griep. Al jaren dat ik de griepprik ben ik niet meer ziek geweest (griep of verkoudheid dan). Alleen de eerste dag na het inenten voel ik me beroerd. Verder niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mijn vriend heeft voor de eerste keer een griepprik gehaald voor de gewone griep (hij heeft astma) maar wanneer krijgt hij dan de mexicaanse?

Graag zou ik hem ook wel willen hebben nu ik zoveel slechts over die griep hoor.
quote:misschicken schreef op 29 oktober 2009 @ 09:43:

Ik val ook in een risicogroep en ga geen shots halen. Je wordt van die inentingen ook ziek, en zonder shots moet je dat maar afwachten.Nee, niet iedereen wordt er ziek van. In huize Steph niets aan de hand hoor.
Ik krijg ze ook alle 3, ik heb de ziekte van Crohn.

Wat ik wel gek vind, ik heb al jaren Crohn en dezelfde medicatie, ik word nu pas voor het eerst uitgenodigd voor de griepprik. Ik ga ze ook zeker halen, vorig jaar ben ik 3 weken echt ziek geweest van een uit de hand gelopen verkoudheid, heb hiervoor ook in het ziekenhuis gelegen en hierna nog ruim een maand moeten herstellen... en als dat een verkoudheid was, wil ik niet weten hoe de griep voor mij uitpakt!
Ik ga ze ook alle 3 halen en heb ook de ziekte van crohn. Ik heb 1 keer de griep gehad en dat is echt geen pretje!
Ik haal al 8 jaar prikken(ivm diabetes) en ik ben er nog nooit ziek van geweest, sterker nog, sinds ik de griepprik haal, heb ik nooit meer griep gehad en voor die tijd had ik jaarlijks griep die er dan behoorlijk inhakte.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik wil voor mijn beiden kinderen een inenting tegen de mexicaanse griep halen, is dit uberhaput mogelijk?
Ikke!

Gewone griepprik en mex. griepprik.

Waarom?

Omdat ik onder de risicogroep val.

Kan ze overigens ook op mijn werk krijgen omdat ik in de zorg werk.
Ik heb ook voor allebei een oproep gekregen maar ik ga ze niet halen.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
risicogroep, dus oproep.

eigenwijs, dus geen prikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven