Gezondheid alle pijlers

Wie krijgt er hier ook een griepprik en mexicaanse griepprik

29-10-2009 09:10 137 berichten
...en waarom?

Mijn oudste heeft automatisch een oproep gekregen omdat zij pas net klaar is met 2 jaar chemotherapie en dus nog kampt met een verminderde weerstand. Mijn middelste en jongste zijn oa astma patienten en krijgen dus sowieso elk jaar de griepprik. Ik ben hartpatient en krijg vanaf vorig jaar ook vanzelf een oproep.

Volgende week krijgen we allemaal eerst de gewone griepprik. Een week daarna de eerste mexicaanse inenting geloof ik, en dan 2 weken daarna de tweede mexicaanse griep prik.

Er zijn al meerdere discussies over dit onderwerp gaande, maar ik vroeg me nu vooral af wie en waarom al die prikken dus halen gaat. En of er ook mensen zijn die geen oproep hebben gekregen maar toch de griepprik willen hebben, en dus zelf betalen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan trouwens helemaal begrijpen dan gezonde mensen bedanken voor de griepspuit. Mn vader neemt hem ook niet. (zou m krijgen omdat hij 60+ is)

Mn moeder en ik gaan hem dus wel halen omdat we in de risicogroep zitten.
@wohman, ik zit wel in de risico groep, maar ik ben dus nog niet zwanger....ik heb net een miskraam gehad en hoop natuurlijk zo snel mogelijk weer zwanger te zijn, maar ja hoe lang dat gaat duren weet ik natuurlijk niet.
ik ben helaas ook niet lekker. De prik zelf deed geen zeer (geen botte naald, of rubber dopje)....maar nu.....Ik heb verhoging, hoofdpijn, buikpijn, mijn geprikte arm doet behoorlijk zeer. Ben misselijk en goed aan de diarree.

Hoop maar dat dit met een paar dagen weg is......
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Lin, hoe lang duurde het voor je je rot ging voelen?

Beterschap trouwens!
ik heb gisteren om 17.00 de prik gehad. Zo'n 20 uur geleden dus.
Ok, dan houd ik er dus rekening mee dat mijn kind morgen last kan krijgen...
quote:Lin67 schreef op 06 november 2009 @ 11:08:

ik ben helaas ook niet lekker. De prik zelf deed geen zeer (geen botte naald, of rubber dopje)....maar nu.....Ik heb verhoging, hoofdpijn, buikpijn, mijn geprikte arm doet behoorlijk zeer. Ben misselijk en goed aan de diarree.

Hoop maar dat dit met een paar dagen weg is......Ben een paar weken terug al goed ziek geweest en als ik dat dan van jou lees Lin heb ik echt geen zin om de prik te gaan halen. Ben toen ook goed aan de diarree geweest en dat was geen pretje, het staat me nog vers in het geheugen.
Hoe gaat het nu met je Lin?

Ik ben vandaag de gewone griepspuit gaan halen. Nog nergens last van, behalve pijnlijke arm maar die heb ik daarna altijd.
zoontje wat verhoging en heel hangerig meer niet eigenlijk gelukkig !!!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:wohman schreef op 07 november 2009 @ 18:27:

Hoe gaat het nu met je Lin?

Ik ben vandaag de gewone griepspuit gaan halen. Nog nergens last van, behalve pijnlijke arm maar die heb ik daarna altijd.Dat had ik ook elk jaar maar heb een keer een tip gehad om veel met je arm te zwaaien net erna. Ja iedereen om je heen kijkt of je niet lekker bent maar mooi dat ik dit jaar geen pijn had. Ik laat het altijd al links zetten voor het geval dat maar met die tip heb ik geen pijn of zwaar gevoel gehad.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Na de gewone griepprik, heb ik normaal ook een pijnlijk arm, maar nu is het pijnlijker (mag niet aangeraakt worden)....voel me nu iets beter. Geen diarree meer, nog wel iets misselijk en mijn hoofdpijn is weg. Als het hier bij blijft, is het verreweg te prefereren boven het hebben van de mexicaanse griep.
Dochter heeft vrijdag wat last van haar arm gehad maar verder helemaal niets.

Vandaag komt het RIVM met haar uitstpraak over enten bij kinderen.
Ik heb een oproep gekregen voor de mexicaanse griepprik dit omdat ik als vrijwilligerster in de verzorging werk. Weet alleen niet of ik ga. Wacht de reactie op de prik van Lief af.
En ja hoor!

Zoals ik al dacht gaan kindjes ook opgeroepen worden.
Ik heb vandaag met de HA gebelt om te vragen wat hij adviseerde.

Verloskundige en HA zeggen wel doen, dus Woensdag ben ik aan de beurt.

Ben wel benieuwd, doet je arm echt pijn na die tijd?

Ik heb nog nooit een griepprik gehad dus lees me suf nu!
Mischa, bij mijn vriend deed de normale geen pijn de andere weet ik niet dat kan ik woensdag pas laten weten. Staat wel in het formulier dat je een lastig gevoel een dag later in de arm kunt krijgen, duizelig kunt worden, diarree etc.
Het is per persoon verschillend of je arm pijn doet of niet.

Ligt er ook aan wie m zet!! (de een kan goed spuiten zetten, de ander niet zo goed!)

Ik heb zaterdag de normale griepspuit gehad. Mn arm deed wel pijn, maar niet in de mate dat je er niks meer mee kunt.

Bij mn moeder is het erger, die kan echt niks aan die arm verdragen. Maar ook dat gaat weg hoor, met n weekje.
Mmm, lekker dan.

Ik hoorde dus net dat mijn vriend ook de prikken moet halen omdat we straks met een baby zitten.
Ik heb gisteren in de ochtend de prik laten zetten (gewone had ik al vorige maand gekregen) en de prik laten zetten deed totaal geen pijn, niet eens een beetje.

De prikplek voelt aan als een ieniemienie blauw plekje.

En voorderest totaal geen last gehad van een brak gevoel.

Kortom: helemaal niets aan de hand.

Ik heb ook het idee dat er bij veel mensen de brakheid tussen de oren kan zitten. Door de media zijn mensen helemaal gek gemaakt en mensen zijn doodsbang voor die prik.

Iedereen is dus enorm met zijn of haar lichaam bezig en volgens mij voel je je dan vanzelf niet lekker.
Dat hoeft echt niet tussen de oren te zitten hoor. Het zijn bijwerkingen die gewoon bekend zijn uit testen. Het kan dus heel goed zijn dat je ze krijgt. (verhoging, rillerig, hoofdpijn, pijnlijke arm)

Het kan ook goed zijn dat je nergens last van hebt. Niet iedereen krijgt natuurlijk bijwerkingen. Ik heb nu van een paar mensen gehoord die n dagje ziekjes waren, en ook al van n paar die nergens last van hadden.

Ik ben trouwens helemaal niet bang voor de prik, maar moet nog 2 weken wachten voordat ik m krijg. Mensen die ik afgelopen zaterdag bij de huisarts trof waren ook totaal niet bang. Eigenlijk had iedereen daar graag dat we de mex. griepspuit zouden krijgen ipv de gewone. Maar dat was dus helaas niet waar.
Natuurlijk bestaan de bijwerkingen echt,maar ik bedoel dat mensen meer dan normaal gericht zijn of hun lichaam en de eventuele bijwerkingen. Ik zou denken dat je dan meer zou kunnen voelen.
quote:emmenn schreef op 10 november 2009 @ 09:21:

Ik heb gisteren in de ochtend de prik laten zetten (gewone had ik al vorige maand gekregen) en de prik laten zetten deed totaal geen pijn, niet eens een beetje.

De prikplek voelt aan als een ieniemienie blauw plekje.

En voorderest totaal geen last gehad van een brak gevoel.

Kortom: helemaal niets aan de hand.

Ik heb ook het idee dat er bij veel mensen de brakheid tussen de oren kan zitten. Door de media zijn mensen helemaal gek gemaakt en mensen zijn doodsbang voor die prik.

Iedereen is dus enorm met zijn of haar lichaam bezig en volgens mij voel je je dan vanzelf niet lekker.

Dat is precies wat de huisarts gisteren ook tegen mij zei.

Ik heb hem gisteren ook gehad en op een gevoelige arm na hebben wij (mijn man ook) er geen last van.

Voor de mensen die twijfelen, voorkomen is beter als genezen.

Ik ga er vanuit dat de vaccinatie goed is, anders krijgen niet duizende mensen die prik en al helemaal geen kinderen.

Het is voor je eigen belang en als je dat niet zo belangrijk vind denk dan aan je kinderen of familie.
Heb van arts in mijn kennissen kring het advies gekregen om het te doen. dus doen we het maar.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Vandaag nr 1 van de twee Mexicaanse prikken laten zetten. Vond het zetten een eitje. Bij de normale griepprik voel ik de vloeistof altijd wat bijten. Nu helemaal niets. Alleen toen het klaar was ging het jeuken en dat doet het nog. Maar ik weet dat ik er vanaf moet blijven. Verder beetje stijf gevoel in mijn nek aan de kant waar geprikt is. En weer een mooie gloeiplek waar geprikt is. (krijg ik ook altijd bij de gewone griepprik)

Verder -nog- niets aan de hand.
quote:emmenn schreef op 10 november 2009 @ 09:21:

Mag je denken dat dat tussen de oren zit. Laat ik de griepprik zetten terwijl ik al verkouden ben ofzo dan is het gegarandeerd dat ik na het zetten van de prik ook echt wel enkele dagen niet lekker ben. Verhoging (overdag) en in de avond/ nacht koorts. En het gevoel alsof je griep krijgt of hebt. Kortom niet echt lekker. Laat ik hem zetten als ik zelf fit ben is er weinig aan de hand. Maar goed ik weet dit. Krijg hem namelijk al jaren.

Nu met de Mexicaanse verwacht ik niets anders dan de standaard bijwerkingen die ik heb. Plus dan nog een stijve arm en of nek. Wat je dus ook kunt krijgen als je normale inentingen krijgt (voor bijvoorbeeld bepaalde landen als je op reis gaat ofzo) Niets meer of minder.

Ben het met je eens dat de indianen verhalen niet helpen. Maar zeggen: ik heb niets dus niemand heeft er last van gaat te ver. Je kunt er wat last van hebben, het hoeft niet! Dus jij hebt gewoon mazzel. En dat is super toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven