Gezondheid alle pijlers

Wie krijgt er hier ook een griepprik en mexicaanse griepprik

29-10-2009 09:10 137 berichten
...en waarom?

Mijn oudste heeft automatisch een oproep gekregen omdat zij pas net klaar is met 2 jaar chemotherapie en dus nog kampt met een verminderde weerstand. Mijn middelste en jongste zijn oa astma patienten en krijgen dus sowieso elk jaar de griepprik. Ik ben hartpatient en krijg vanaf vorig jaar ook vanzelf een oproep.

Volgende week krijgen we allemaal eerst de gewone griepprik. Een week daarna de eerste mexicaanse inenting geloof ik, en dan 2 weken daarna de tweede mexicaanse griep prik.

Er zijn al meerdere discussies over dit onderwerp gaande, maar ik vroeg me nu vooral af wie en waarom al die prikken dus halen gaat. En of er ook mensen zijn die geen oproep hebben gekregen maar toch de griepprik willen hebben, en dus zelf betalen?
Alle reacties Link kopieren
Vanwege Astma krijg ik ook jaarlijks een oproep voor de griepprik en haal hem altijd. Het gaat nl. al jaren erg goed. De gewone griepprik heb ik medio oktober al gehad. Vandaag heb ik de oproep voor de Mexicaanse griepprik ontvangen. Hierin staat ook dat zij tot nader order een tussenpoze van 3 weken tussen de twee vaccinatierondes hebben omdat er nog steeds discussie is of één prik wel of niet voldoende bescherming biedt. Eind deze week of volgende week kan ik de eerste prik halen en eventueel eind van de maand/begin volgende maand de tweede.
Ik heb net de gewone griepprik gehaald. De Mexicaansegriepprik komt over 2 weken. Dit doe ik om mijn 'astma'. Ik heb er nu geen last meer van maar ik krijg nog steeds ieder jaar een oproep.
Wat ik van alle griepprik-paniek-perikelen vind heb ik elders al uitgebreidt beschreven...

Ik wou hier alleen even melden dat het volgens mij zo is dat niet-geindiceerde mensen geen griepprik kunnen krijgen, ook niet tegen betaling. Dit omdat die optie zo proment in de openingspost staat. Ergens in een persberichtje over de griepinfo-lijn wordt trouwens genoemd dat veel ouderen zouden bellen met de vraag of ze hun griepprik kunnen doorgeven aan hun kinderen... dat vind ik persoonlijk wel een ontroerend fenomeen. Ik vermoed alleen dat het officiele antwoord is dat dit niet mogelijk is.
Mensen uit de zorg zonder gezondheidsproblemen krijgen ook een oproep zeniiba.
Ik behoor tot een risicogroep, milt is verwijderd dus ik maak heel langzaam/ veel te laat antistoffen tegen ziektes. Daarnaast heb ik problemen met mn luchtwegen en longen. Ik krijg dan ook al 11 jaar de gewone griepspuit. 1 keer ziekjes van geweest, maar niet zoals bij de griep. Duurde 1 avondje, rillen, warm beroerd. Daarna was het over.

Wel altijd een heel pijnlijke arm. Rood en warm op de plek waar de spuit gezet is.

Aanstaande zaterdag ga ik voor de gewone griepspuit. Daar maak ik me echt geen zorgen om.

21 november is de 1e spuit tegen de mexicaanse griep. Ben nog altijd heel erg in twijfel over wat te doen. Internist kan me niet helpen, huisarts twijfelt zelf ook en kan me niks adviseren, en ggd verwijst me naar huisarts. Ik denk dat ik m wel ga halen, want ik wil niet ziek worden. En al helemaal geen longontsteking krijgen!

In een griepvaccin zitten trouwens dode en afgezwakte deeltjes van het griepvirus.

En je kunt evengoed nog ziek worden. Maar volgens de huisarts voel je je dan een paar dagen beroerd, en wordt je niet meer heel erg ziek.
Ja en vanaf volgend jaar zit dus de dus de vaccinatie tegen de Mex. griep ook in het griepprikprogramma, dus als je jaarlijks laat prikken, krijg je die er toch bij.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Dat had ik inderdaad ook al gelezen. Maar dan doen ze het in 1 spuit zodat je niet meer meerdere keren hoeft te komen.

Vraag me af of dat nodig is. Dit virus wat nu heerst komt toch maar eens in de zoveel jaar voor? En wie zegt dat het volgend jaar dan nog hetzelfde is als dit jaar? Griepvirussen veranderen toch van samenstelling?

Of zouden ze er nog vanuit gaan dat de mex. griep volgend jaar ook nog steeds heerst?
Ik ga hem ook halen, 14 nov! Ik zit niet in een risicogroep, maar ik sta voor de klas, dus ik wil hem wel graag halen. Volgens mijn huisarts is dat geen probleem en kan ik hem ook gewoon krijgen. Hopelijk valt het allemaal mee, waarschijnlijk gaat 75% hem gewoon halen las ik. Het virus kan sowieso nog tot de zomer rond blijven circuleren, misschien wel langer.
Dit jaar voor het eerst een oproep gehad. Ik ben op basis van de cholesterol verlagende medicijnen opgeroepen en schijn tot een risicogroep te behoren. Ik heb de normale griepprik gehad en volgende week gaat de eerst Mex-prik er in.

Ik heb eigenlijk nog nooit op wat voor vaccinatie of medicijn dan ook gereageerd en verwacht er nu ook geen nadelige gevolgen van.
Moet er heel serieus over nadenken. kan nog geen zinnig woord over zeggen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Heb de griepprik een paar weken terug gekregen en vandaag kreeg ik een oproep voor de MG. Ik weet niet of ik hem wel of niet zal halen.
ik zou vandaag om 16.00 de gewone griepprik halen en 19 november de eerste Mexicaanse griepprik (zelfde stad, Zoyla?) maar toen ik daar kwam (kleine rij mijn huisarts, gigantische rij, andere huisartsen) bleken ze de boel omgegooid te hebben, dus eerst de Mexicaanse griepprikken, dan pas de gewone. Stond dus voor het blok, heb het maar gedaan, maar vind het wel eng!
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Dan wacht ik eerst maar af hoe hij bij jou uitvalt Lin
Ja hee...! Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Voel me al een paar dagen beroerd, erg moe en hoofdpijn....zal wel zien de komende dagen (damn, had een leuk uitje gepland voor morgenavond)
Als Zoyla in dezelfde stad woont als ik en de verkeerde huisarts heeft, staat nog wel een uurtje of 2 in de rij....honderden mensen (had ik even mazzel)
Lekkere huisarts heb je dan Lin .. Die gaat tegen het advies van het WHO in .. Eerst de MG en daarna pas de gewone GP...
Volgens mij ligt het heel erg aan je ha of je zonder indicatie wel of niet een prik kan krijgen. Bij mijn ha kan het iig wel. Mijn dochter krijgt m morgen en behoort niet tot de risico groep.
De huisarts zei dat van bovenaf besloten is de boel om te draaien, omdat er nu zoveel mexicaanse griepgevallen zijn.

Weet niet wat het advies is van het WHO?
ik heb hem met indicatie (longpatiënt). Niemand wist het ter plaatse.....zou eerst de gewone krijgen en over 2 weken de mexicaanse. Dat is omgedraaid.

Ik krijg nu 26 november de tweede mexicaanse griepprik

en 10 december de gewone griepprik
Veel huisartsen zijn de gewone en mexicaanse nu om aan het draaien. In 95% van de griepgevallen beterft het mexicaanse griep. De gewone seizoensgriep is er nog helemaal niet. Veel verstandiger dus om de prikken om te draaien.

Ik hoop dat mijn huisarts het ook omdraait en ik zaterdag de mex. griepprik krijg ipv de gewone.
Man en zoontje hebben hem gisteren gehad.

Man is er goed ziek van.... verhoging, spierpijn, slap, hoofdpijn, rillingen en tintelingen....
maleficent wijzigde dit bericht op 05-11-2009 22:45
Reden: typefout
% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
@Mal: dat zijn inderdaad mogelijke bijwerkingen. Als het goed is duren ze niet lang. Je zoontje nergens last van?
Hoe denken jullie over zwanger willen worden en de mexicaanse griepprik? Ik heb al gehoord dat je dan 3 maanden niet zwanger mag worden als je de prik hebt gehad. Wat zouden jullie doen?
Ik kom ervoor in aanmerking omdat ik in de gehandicaptenzorg werk, maar ik heb vriendelijk bedankt.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
@maliboo, ik zou dan toch 3 maandjes wachten! Lijkt me toch niet helemaal gezond die stoffen die in je lichaam gespoten worden, en je lichaam die daarmee aan de slag moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven