Gezondheid alle pijlers

Wie slikt nog de pil met 50 jaar?

10-09-2025 14:31 78 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ging vandaag een nieuw recept van de pil halen en dat zou dan de laatste keer worden dat het zonder recept mag. Dan wordt ik 50 en wil men gebruik ontmoedigen .
Snap ik van mij hoeft het ook niet. Echter zit ik op mijn bijna 50ste ook niet te wachten op een zwangerschap. Al is die kans miniem. Ik vroeg mij dus af wat de meeste andere vrouwen doen van rond de 50. Pil of niet pil? En dan in het geval dat partner niet gesteriliseerd is.
Lila-Linda schreef:
22-09-2025 15:46
ik zou het eens met je huisarts bespreken
Ipv de gewone pil, kun je ook aan HRT denken, vooral de bio-identieke is minder zwaar voor je lichaam
Sta ik voor open, maar mijn huisarts weigert mijn hormoon status te onderzoeken. Ze zegt dat bloedonderzoek geen zin heeft zolang ik nog een stabiele cyclus heb, en die heb ik. Ben afgelopen jaren al vaker bij de huisarts geweest voor PMS, ook bij de gyneacoloog. Die laatste adviseerde me om die ene week per maand antidepressiva te slikken. Dat vind ik geen optie, want ik ben juist met antidepressiva gestopt die ik een paar jaar heb geslikt en ik voel me er zeker niet slechter door. Er is een heel duidelijk patroon van stemmingsklachten die samenhangen met mijn menstruatie, maar als de huisarts er niet aan wil, waar kun je dan nog terecht?
Ik ben wel wat wat jongen (35) maar heb mij een paar jaar terug laten steriliseren.
Papegaai schreef:
22-09-2025 16:10
Sta ik voor open, maar mijn huisarts weigert mijn hormoon status te onderzoeken. Ze zegt dat bloedonderzoek geen zin heeft zolang ik nog een stabiele cyclus heb, en die heb ik. Ben afgelopen jaren al vaker bij de huisarts geweest voor PMS, ook bij de gyneacoloog. Die laatste adviseerde me om die ene week per maand antidepressiva te slikken. Dat vind ik geen optie, want ik ben juist met antidepressiva gestopt die ik een paar jaar heb geslikt en ik voel me er zeker niet slechter door. Er is een heel duidelijk patroon van stemmingsklachten die samenhangen met mijn menstruatie, maar als de huisarts er niet aan wil, waar kun je dan nog terecht?
Oh dat is wel ernstig
Andere huisarts? Andere geneesmiddelen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven